... הזמן וההקשר שבו נאמר. שום דבר לא נכון באופן מוחלט, ולכן כשאנשים מקבלים את העצות או הלימודים של מורה או מטפל כעובדה מוחלטת, הם עשויים לפתח אשליה של
שלמות ורוגע בעוד שמדובר בסך הכל בשחקן במשחק החיים. כיצד משחק החיים קשור ... לנו אשליה של טוב ורע. כל זה משחק, ואין באמת הבדל מוחלט בין תחושות חיוביות לשליליות. הצורך להימנע ממצבים של פחד או כאב יכול ליצור את האשליה שהמציאות לא
מושלמת כפי שהיא, וזה מה שמזין את תחושת הפחד והצורך בהצלה. האם הכל
מושלם כפי שהוא? אם אדם באמת מבין שהמציאות היא
מושלמת כפי שהיא, הוא לא ירגיש צורך לתקן אותה. אם כל דבר בעיניו הוא
מושלם, אז גם כאשר יש כאב או פחד, אין צורך לשנות או לתקן דבר. אלא אם כן יש תפיסה סובייקטיבית, שאומרת שהמציאות לא
מושלמת, אז נוצר צורך להשתנות ולעזור לאחרים. לעומת זאת, אם אדם מאמין שהמציאות לא
מושלמת, הוא עלול לחשוב שצריך לתקן את העולם או את עצמנו. מתי ראוי לאדם ללמד ולהנהיג אחרים? הצעד הראשון על מנת להיות מורה או מטפל שמוביל שינוי אמיתי הוא להבין שהמציאות עצמה
מושלמת. רק אז הוא יוכל להעביר את העצות או ההדרכה מתוך בחירה חופשית ולא מתוך הצורך לתקן דבר. אליעד מסביר כי כל אדם שמרגיש צורך לשנות את העולם עלול למעשה לחזק את האמונה שהמציאות לא
מושלמת, ולכן לא יהיה ראוי ללמד אחרים. האם יש סיבה לבריאת העולם? אליעד מבצע חקירה עמוקה לגבי משמעות בריאת העולם, ומסביר שבריאת העולם אינה הגיונית במונחים של שכל אנושי. אם הכל
מושלם, למה ברא אלוהים את העולם? לפי אליעד, רק אלוהים עצמו יודע את הסיבה ... אך אין תשובה ברורה שמניחה את הדעת. האם יש אמת מוחלטת בעולם? ההבנה האמיתית של המציאות היא להגיע למצב שבו לא קיימת הבחנה בין יש לאין, בין טוב לרע, ובין
שלמות לחיסרון. זהו מצב תודעתי שבו ניתן להבין את הסיבה האמיתית לכל דבר, רק כאשר אנו חווים את העולם כפי שאלוהים חווה אותו. חרדת מטפלים מנהיגות רצון להציל אחרים סכנה במנהיגות למה אלוהים ברא את העולם אמונה
בשלמות שאין
שלמות אחריה מדוע קיים פחד לטעות? אנשים רבים שמעוניינים להתחיל לעזור, ... שאולי ההבדלה בין טוב לרע כלל לא מוחלטת. חשוב לשמור על מודעות לכך שהכל רק הצגה זמנית שבה המציאות האמיתית היא מעבר להבדלות האלו. למה חשוב לזכור שהכל
מושלם? הטקסט טוען שאם אדם באמת הבין שהמציאות
מושלמת ב - 100% כפי שהיא, בלי שום חיסרון, הרי שאין לו צורך להציל אף אחד. ... תיקון. אלוהים, לדוגמה, היה יכול לשנות את המציאות כרצונו בכל רגע, ואם היה חושב שמשהו באמת לא בסדר, היה מתקן זאת מיד. לפיכך, אדם המאמין שהמציאות איננה
מושלמת, ובא להציל אחרים, עלול בפועל רק לחזק בעצמו את האמונה שהמציאות דורשת תיקון או שיפור. מתי ראוי לאדם ללמד או להנהיג אחרים? נאמר שרק מי שמבין באמת ובתמים שהכל
מושלם במאה אחוז יכול ללמד או להנהיג אחרים, כי אז הוא עושה זאת בלי שום ... כשברור לו שאין הבדל אמיתי בין הצלחה לכישלון, בין פחד לשלווה, ובין טוב לרע. עם זאת, אם מישהו באמת חושב שהגיע למצב הזה, כדאי שישאל את עצמו: אם הכל באמת
מושלם, מדוע בכלל אני רוצה ללמד אחרים או לעזור להם? למה לשחק במשחק של ... כל תשובה שתינתן עלולה לרמוז שעדיין קיימת אבחנה מסוימת בין מצב טוב למצב פחות טוב. ולכן, מי שעדיין לא פתר לעצמו את הפרדוקס הזה, עדיין לא באמת הגיע אל
השלמות, וממילא לא באמת ראוי ללמד אחרים. מה הקשר בין הסיבה של בריאת העולם לבין מנהיגות? כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות, הכוללת את התשובה המלאה לשאלה למה אלוהים ברא את העולם?, יש להיות במצב שבו לא קיימת שום הבחנה בין
מושלם ללא -
מושלם. לפי הטקסט, אלוהים עצמו אינו כפוף לסיבות, ואם הכל היה
מושלם מלכתחילה, אזי בריאת העולם היא מעשה בלתי הגיוני לגמרי במונחים של שכל ... העולם? הדרך לדעת זאת, לפי הטקסט, היא להיות אלוהים עצמו. המשמעות היא הגעה למצב תודעתי שבו האדם חווה את האחדות המוחלטת ללא כל הבדל בין יש לאין, טוב לרע,
שלמות לחיסרון. רק אז אפשר להבין איך וא בריאת העולם התרחשה בכלל. עד אז, אפשר רק לדבר על כך ברמה רעיונית, אבל לא לתפוס באמת את התשובה השלמה. חרדת מטפלים מנהיגות רצון להציל אחרים סכנה במנהיגות למה אלוהים ברא את העולם אמונה
בשלמות שאין
שלמות אחריה ...