... הדברים שבעולם יפים עם היופי שיחודי להם. אז מהי מהות המשיכה של האדם ליופי ולעיצוב מסוים? והעניין הוא, כי
השלמות, היא הטוב שיש בכל דבר. והטוב שיש בכל דבר, הוא המשמעות שיש לכל דבר. כי לכל דבר בעולם יש ... והמשמעות של העיצוב ושל היופי, הוא הסיבה של הדבר. כי לכל דבר שיש בעולם, יש סיבה מדוע הוא כך ולא אחרת.
והשלמות היא אחת.
והשלמות באה לידי ביטוי בכל דבר בעולם. ובכל צורה וצורה שיש בעולם, יש בה ביטוי כלשהו של
השלמות. מאחר שכל הדברים הם חלקים של השלם. ממילא
השלמות של השלם, באה לידי ביטוי בכל החלקים. כך שבכל דבר בעולם ובכל צורה, יש ביטוי של
השלמות. כי הצורה של הדבר נגזרת ומושפעת מהכוחות השונים שפעלו על הדבר ושיצרו את הצורה החיצונית ... והמשמעות הזאת של התהליך, באה לידי ביטוי בעיצוב של העלה ושל כל דבר. והאדם שלא יודע ברמת המודעות שלו מהי
השלמות, הוא לא יודע להבין איך
השלמות באה לידי ביטוי בכל דבר. אבל היחד עם זאת, התת מודע של האדם הוא יודע את
השלמות של המציאות, והעיצוב של הדבר, מזכיר לאדם את
השלמות של המציאות, ועל ידי זה האדם אוהב יותר את הדבר. כי למרות שהאדם לא מבין בצורה גלויה את
השלמות של כל דבר, הרי שהתת מודע של האדם, הוא תמיד כן זוכר את
השלמות של המציאות. כי
השלמות היא בפנימיות של כל דבר. והחיצוניות של כל דבר, היא חסרת
שלמות. כי כל דבר נפרד משאר הדברים בחיצוניות שלו. והחיסרון הוא בחיצוני. אבל הפנימיות של האדם, היא תמיד מחוברת לפנימיות
ולשלמות של המציאות. וכאשר האדם רואה עיצוב כלשהו ויופי כלשהו וצורה חיצונית כלשהי, האדם מפרש את ... המשמעות שהוא מייחס לה. ולא תמיד האדם מסוגל להכיל בתוכו את הדבר הגדול, אז הוא נהנה מהחיצוניות של הדבר. כי
שלמות ההנאה היא מהמהות של המציאות. אבל המציאות היא אין סופית.
והשלמות היא האין סוף עצמו. כי
שלמות = אין סוף. והאדם שלא מסוגל להכיל את האין סוף, אז הוא נהנה מצמצומים שונים ומחלקים שונים של
השלמות שיש בכל דבר. וההנאה של האדם מחיצוניות, בשורשה היא האפשרות של האדם לחיות בעולם. כי אם האדם לא היה יכול ליהנות מחיצוניות ומחלקים של
השלמות, אלא רק
מהשלמות עצמה, הרי שלא היה קיום לעולם כלל. כי
השלמות היא ככ גדולה, שהיא לא מאפשרת לשום דבר אחר להיות קיים חוץ ממנה. והנפרדות מאפשרת לעולם ...