שנאת זרים / קבלת השונה / קבלה עצמית / לקבל את עצמך - מה הקשר שיש בין הדברים?... ששונה ממנו, ואם האדם לא אוהב באמת את מי ששונה ממנו, הרי שבוודאות, האדם גם לא אוהב את עצמו בשלמות. והאדם יכול לטעון כמה שהוא רוצה, שהוא אוהב את עצמו, ושהוא מעריך את עצמו וכולי. אבל, כל זמן שיש ... הכיוונים בו זמנית. וכל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון כלשהו. ומצד שני, כל הדברים שבעולם, יש בהם גם שלמות כלשהי וגם טוב כלשהו. כי בכל הדברים שיש בעולם, בכולם יש את המהות ואת השלמות, של הדבר השלם שהם חלק ממנו. ולאדם יש בחירה חופשית לבחור, האם הוא מסתכל על השלמות שיש בכל דבר, או על החסרונות שיש בכל דבר. וגם מי ששונא אנשים אחרים ששונים ממנו, גם כאן יש ... הרי שלשם כך הוא צריך למצוא בהם משהו רע וחיסרון כלשהו. ומאחר שאין שום אדם ושום דבר בעולם שהוא מושלם, ממילא מי שמרגיש חוסר אהבה כלפי האחר, הרי שבוודאות שהוא מרגיש חוסר אהבה גם כלפי עצמו. כי חוסר הכבוד ... חברו, הוא לא מקבל גם לא את עצמו. ומאחר שלכל אדם יש חסרונות, לכן כדי שהאדם יאהב את עצמו בשלמות, לשם כך הוא חייב למצוא בעצמו את הטוב בשלמות. וכל זמן שהאדם עוד לא הבין ועוד לא מצא את הטוב שיש בו בשלמות, הרי שהוא עדיין לא אוהב את עצמו בשלמות. וכדי שהאדם ימצא את הטוב שיש בו בשלמות, לשם כך האדם צריך להסתכל על השלמות שיש בכל דבר. כי אין שלמות יחסית. כי אם זה יחסי, אז זה לא שלמות. והשלמות, היא מוחלטת. ואו שהאדם רואה את השלמות שיש בכל דבר, או שלא. ונמצא אם כן, כי מי ששונא זרים, הרי שזה ביטוי לכך, שיש בו שנאה ... עצמו. ועל האדם לנסות למצוא את הטוב שיש בעצמו ולאהוב את עצמו. ולשם כך על האדם לנסות להסתכל, על השלמות שיש בכל דבר. ועל ידי זה שהאדם אוהב את עצמו בשלמות, בגלל השלמות שהוא מוצא בעצמו, על ידי זה האדם אוהב גם את מי ששונה ממנו, בשלמות. כי כל הדברים שבעולם, מחוברים זה לזה, על ידי המציאות האחת שמחברת את הכל. ומי שלא אוהב את מי ... עצמו ואת סביבתו. וזה על ידי זה שהאדם מחפש תמיד את הטוב שיש בכל דבר. עד שהאדם מוצא את השלמות שיש בכל דבר, ומקבל את עצמו ואת כל מה שנראה כשונה ממנו.