... מסוימים מכיל אבסורד פנימי עמוק. האדם
מחליט, ללא בסיס אובייקטיבי אמיתי, שתכונה מסוימת (כמו יופי, חוכמה או עושר) היא בעלת ערך וחשיבות, ואז סובל מכך שאין לו אותה. בהמשך, האדם רוצה לקבל אהבה מאדם שיש לו את התכונה ... כאן מגיע האבסורד: למה מלכתחילה האדם
החליט שהתכונה הזו חשובה? מי קבע שיופי או כסף הם בעלי ערך אובייקטיבי? האדם עצמו המציא או קיבל מהסביבה את התפיסה הזאת, ולכן כל המערכת שהוא בונה סביב הצורך באהבה היא בעצם יצירתו ... מערכת הערכים הזו לא מבוססת על אמת
מוחלטת, אלא היא תוצאה של חינוך, השפעות חברתיות ונורמות תרבותיות. אליעד מדגיש שהאדם יכול גם
להחליט מחדש מה חשוב עבורו. הוא לא חייב להיות כבול למערכת הערכים שהוטבעה בו. הוא יכול לשאול את עצמו למה בכלל הוא מאמין שחשוב להיות חכם או יפה, וכך להשתחרר מהתלות בהערכה של ... הוא מציע לשאול שאלות פנימיות כמו: למה
החלטתי שיופי, חוכמה או כסף הם הדברים שיגרמו לי להיות אהוב ומוערך? למה בכלל חשוב לי מה אנשים אחרים חושבים? לדבריו, התובנה הבסיסית היא שהאדם עצמו אחראי על כל המשחק הזה. ... ערכו שלו. הוא אומר, לדוגמה, שאדם יכול
להחליט שגובה הוא חשוב, ואז להרגיש רע שהוא לא גבוה, ולחפש אישור של אדם גבוה כדי להרגיש טוב. אבל באותה מידה, הוא יכול היה
להחליט שגובה בכלל לא חשוב, ואז לא היה לו צורך באישור הזה. כלומר, הערך העצמי של האדם הוא תמיד תוצאה של הבחירות הפנימיות שלו, ולא של ערך אובייקטיבי חיצוני. כיצד ליישם את ההבנה ... ממציא חוקים ואז נשלט על ידם. הוא
מחליט שתכונה מסוימת היא חשובה (למשל, יופי). הוא מרגיש שחסרה לו התכונה הזו. הוא רוצה להיות נאהב על ידי אדם שיש לו את התכונה. הוא מרגיש טוב כשהאדם הזה אוהב אותו. אבל נשאלת השאלה: למה בכלל
החליטת שהתכונה הזו היא חשובה? מי קבע שיופי, כסף או חוכמה הם המדדים לערך שלך? השפעת הסביבה על התפיסות שלנו הרבה פעמים אדם מפתח את המערכת הזו מתוך חינוך והשפעות חיצוניות. אם ... ברור מה לא ברור לא ברור למה מלכתחילה
החלטת שחוכמת חיים זה חשוב. כאילו המנגנון הוא עוד יותר מורכב אתה אוהב משהו ובגלל שאתה אוהב משהו, אתה אוהב תכונה מסוימת אתה אומר אני אוהב חוכמה שלמה אתה אוהב חוכמה לא ... אותך כי יש לו תכונה מסוימת אבל מי
החליט שדווקא מישהו עם התכונה הזאת צריך לאהוב אותך אתה
החלטת את זה באופן שרירותי. ש: לא אבל אם אני חושב על עצמי שזה חסר לי חסרה לי התכונה הזאת הספציפית. אליעד: כן. ש: כמעט בטוח בזה זה טבעי שאני אחפש את התכונה הזאת. אליעד: ... לך הרבה דברים אחרים. עוד פעם הבן אדם
מחליט שכסף חשוב ואז הוא
מחליט שאם כסף חשוב אז רע לו מזה שאין לו מספיק כסף ואז הוא אוהב מישהו ואז הוא רוצה שמישהו שיש לו כסף יאהב אותו נגיד, אוקי אבל למה מלכתחילה בכלל רצית ואז אתה אומר למה ההוא שיש ... מה אכפת לך מה כולם חושבים לפי מה
החלטת שמה שכולם חושבים זה מה שחשוב לך, אחד איך כולם הגיעו למסקנה שזה יפה ושתיים איך הגעת למסקנה שאם כולם חושבים שזה יפה זה גם יפה בעיניך. ש: יכול להיות שכנראה בילדות ... את זה. אליעד: זה אותו דבר אז אחד למה
החלטת שמה שלימדו אותך בילדות מעניין אותך ושתיים ואלו שלימדו אותך בילדות לפי מה הם הגיעו למסקנה הזאת לפי מה שבילדות לימדו אותם ולפי מה הם הגיעו למסקנה הזאת לפי מה ... אתה עשית מניפולציה על עצמך קודם כל
החלטת שאתה לא מספיק טוב כי אתה לא מספיק גבוהה ואז אמרנו טוב אז גבוהה זה חשוב ואז אם מישהו גבוהה אוהב אותך אז אתה אומר מישהו גבוהה אוהב אותי כנראה שאני גבוהה אבל אתה מלכתחילה בכלל
החלטת שגבוהה זה חשוב, אתה יכול להגיד גבוהה זה לא חשוב ואז אתה גם מספיק טוב וגם אין צורך שמישהו גבוהה יאהב אותך. ש: נכון. אליעד: לא כי אצל בני אדם זה נדמה כאילו זה ... שהוא נגיד חכם והוא אוהב אותי אבל מי
החליט שאתה צריך את זה מלכתחילה בכלל אתה, זאת אומרת זה בסוף אתה אהבת את עצמך כי אתה בסוף בנית את מערכת החוקים אתה בסוף המצאת שאתה בסוף אמרת אני לא מספיק טוב הוא יותר טוב ולכן ... המצאה שלך בראש שלך אתה יכול להגיד מי
החליט בכלל שזה יותר טוב יותר רע בזה נסגור את הפינה, בקיצור כל פעם כשבן אדם אומר איזה כייף לי שמישהו אוהב אותי או איזה רע לי שמישהו לא אוהב אותי למה דווקא הוא מה המערכת שאני ... אלה שאוהבים אותו אוהבים אותי אלא מי
החליט מלכתחילה בכלל שאני צריך שיאהבו אותי ועל בסיס מה ולמה אני לא אוהב את עצמי. ...