... מסוימת - אך האם הוא באמת יבין את היופי? למה לא צריך לאהוב את המציאות בגלל שהיא יפה? אליעד מסביר שאם אתה אוהב את המציאות כי היא יפה, כבר לא מדובר באהבה
מוחלטת או אמיתית. ברגע שאתה מצדיק את אהבת המציאות ביופיה, אתה למעשה מחלק את המציאות לשני חלקים: חלק יפה וחלק לא יפה. אך אם המציאות כולה יפה, אין משמעות ליפה, כי ... או במשהו אחר שיש בה. איך השיפוטיות של טוב ורע משפיעה על ראיית המציאות? אליעד מציג רעיון עמוק יותר - האדם חי כל הזמן בשיפוטיות של טוב ורע, מה שגורם לו
להחליט אם המציאות יפה או לא. האדם לפעמים חושב שהמציאות טובה ולפעמים חושב שהיא רעה. אליעד נותן דוגמה של אישה שמכינה לבעלה ארוחת ערב מפוארת ומסדרת את הבית באופן ... ולצאת מעבר לשכל. היופי האמיתי אינו היופי שאתה רואה בחושיך, אלא היופי של עצם הקיום של המציאות עצמה, ללא שיפוט וללא חלוקה לטוב או רע. היופי האמיתי הוא
מוחלט ואינו תלוי בתנאים או בשיפוטיות האנושית. אליעד נותן דוגמה נוספת שאפילו כאשר אתה חושב שהמציאות יפה, אתה עדיין מפספס את המהות האמיתית שלה, כי אתה עדיין תופס אותה באופן יחסי ולא
מוחלט. למה לא טוב ולא רע זו הדרך ליופי
המוחלט? אליעד מדגיש את הרעיון שכאשר יוצאים מהשכל ומהשיפוטיות, לא נשאר טוב ולא נשאר רע, ולכן גם לא נשארת משמעות למושגים של יופי או כיעור. היופי האמיתי הוא מעבר לטוב ... שופט כלל, אלא מקבל את המציאות כמו שהיא. זו המשמעות האמיתית של המשפט המציאות יפהפייה, לפי אליעד, שמשמעותו אינה מתייחסת ליופי יחסי או מותנה, אלא ליופי
מוחלט , שאינו קשור לשום שיפוט או תנאי. האם אפשר לראות את היופי האמיתי של המציאות? אליעד מסביר שבשביל לראות את היופי האמיתי, האדם חייב להשתחרר מהאופן שבו הוא רגיל ... המושגים של פגם ושלמות כבר אינם קיימים אצלו. אז, ורק אז, הוא מסוגל לראות את המציאות באמת יפה. כלומר, היופי האמיתי במציאות הוא למעשה תוצאה של נקודת מבט
מוחלטת , שלא מתמקדת בשום דבר ספציפי אלא חווה את הכל בצורה שלמה ואחידה. האם המציאות יפה? למה המציאות לא טובה ולא רעה? איך לצאת מהשכל? מהו היופי
המוחלט במציאות? איך להשתחרר משיפוטיות? מה טוב במציאות? האם המציאות טובה באמת? ...