... שבהם האדם מתעקש דווקא נגד הסביבה, ורוצה את הדבר אפילו יותר כשהסביבה מתנגדת. כך,
ההחלטה הפנימית של האדם היא שקובעת בסופו של דבר האם הוא ייהנה או לא. האם שינויים בהנאה מעידים על חוסר
החלטיות או על מנגנון עמוק יותר? אליעד מתייחס לטענה שהשינויים התכופים בתחושת ההנאה עשויים להעיד על חוסר
החלטיות. אולם הוא מסביר שזה לא סתם חוסר
החלטיות אלא תוצאה של מנגנון פנימי עמוק. דוגמה לכך היא אדם שכמעט עבר תאונה וחווה תחושת שמחה עצומה כי הוא ... או רע בלי קשר למצבו החיצוני, וללא קשר ישיר לכמות הכסף שיש ברשותו. למה חשוב להבין מי
מחליט על הרצונות שלנו? הנקודה החשובה ביותר שאליעד מדגיש היא השאלה: מי או מה
מחליט מה אנחנו רוצים? אליעד מסביר שההנאה והסבל קשורים ישירות למה שהאדם רוצה או לא רוצה. אם האדם רוצה משהו - ... הנאה כאשר ישיג אותו. אם הוא אינו רוצה אותו - הוא יחווה סבל. השאלה החשובה היא מי
מחליט ברגע נתון מה האדם ירצה. דוגמה לכך היא מצב של אנשים חסרי בית (הומלסים) שלפעמים ממש רוצים את צורת החיים ... לשפר את מצבם, בעוד שאחרים חוששים מאוד מלהגיע למצב כזה. הפער העצום בתחושות נובע
מהחלטה פנימית ולא מהמציאות החיצונית עצמה. לסיכום, אליעד כהן מבהיר שההנאה אינה תלויה רק בצורות החיצוניות ... יותר? ניהול תחושות ורגשות בחיי היומיום האם הסביבה משפיעה על ההנאה? תהליך תת הכרתי
בקבלת החלטות מהי השאלה הבסיסית לגבי ההנאה? שאלה: מדוע יש דברים שגורמים לאדם ליהנות, למשל כאשר הוא משיג או ... האמיתית של השמחה. האם עצם השגת הדבר הוא מקור ההנאה? שאלה: מדוע לא ניתן להסיק באופן
מוחלט שדווקא עצם השגת הדבר הוא זה שמקנה לנו את ההנאה? תשובה: לפי ההתבוננות, אם אכן עצם הדבר עצמו היה גורם ... אדיש או סובל ממנו, יכולה להוכיח שהצורה החיצונית אינה המקור הבלעדי להנאה? תשובה: כן,
בהחלט. קח לדוגמה בן אדם שקונה רכב חדש והוא שמח מאוד בהתחלה, בעוד אדם אחר רואה את אותו רכב ולא מתרגש ממנו. אחד ... קיים תהליך פנימי ותת הכרתי שנראה שהוא שבאמת קובע את חוויית ההנאה. האם מדובר בחוסר
החלטיות או מנגנון פנימי משתנה? שאלה: האם ההנאות המתחלפות הן סימן לחוסר
החלטיות, או שמא מדובר במנגנון עמוק יותר שמתפעל את הרצונות? תשובה: אפשר לקרוא לכך חוסר
החלטיות, אבל בפועל זו דוגמה לכך שקיים מנגנון פנימי שיכול פתאום לגרום לאדם לרצות דבר מסוים או לא לרצות ... כסף או לא, כי בכל מקרה ימיו יעברו באותו אופן מבחינת תחושתו הפנימית. יש מנגנון פנימי
שמחליט אם להיות מאושר או עצוב, וזה לא נקבע ישירות מכמה כסף יש לך או אין לך. האדם יכול לחיות בהרגשה טובה גם ללא שום דבר חיצוני, או לחיות בתחושת ריקנות למרות שיש לו הכל. מדוע חשוב להבין מי
מחליט מה אנחנו רוצים? שאלה: אם ברור שההנאה תלויה ברצון, והשאלה מי
מחליט איזה רצון יהיה לנו בכל רגע, היא שאלה חשובה - למה היא כל כך מהותית? תשובה: ברגע שמבינים שההנאה תלויה לא ... הפנימי ניהול תחושות ורגשות בחיי היומיום השפעת הסביבה על ההנאה האישית תהליך תת הכרתי
בקבלת החלטות יש דברים שגורמים לך ליהנות פשוט יש דברים שאתה עושה שגורמים לך ליהנות אתה משיג גורמים לך ליהנות, ... אם זה לא עניין אותך איך פתאום זה כן עניין אותך אלא מה אולי יש משהו אחר בכלל שהוא
מחליט לך מה תעשה כאילו הוא
מחליט לך ממה תהנה וממה לא תהנה זה בכלל לא קשור לצורות החיצוניות. מה אתה מבין? ש: הייתה לי שאלה כזאתי בראש ... מצבים. ש: ממבט ראשון אני אוהב את זה ואחר כך. אליעד: אבל איך זה יכול להיות מה אתה לא
החלטי תחליט אם אתה אוהב את זה תישאר אם זה אם לא למה אתה זורק את זה, עכשיו אולי נגיד שזאת הסביבה אבל למה זה לא מחויב ... ייחודי כזה אז זה לא בגלל הסביבה. ש: אבל כל ההנאות הרגעיות האלה זה אומר בעצם שיש חוסר
החלטיות מוחלט בעצם כי בן אדם לא מסתפק במשהו אחד. אליעד: אפילו החיים לכשעצמם בן אדם נגיד כמעט עשה תאונה וניצל אז הוא ... או בין כך יבלה את ימיו בשווה אתה בכל מקרה תרגיש אותו דבר כאילו יש בתוכך מנגנון שהוא
מחליט לך מתי להיות מאושר ומתי להיות שמח וזה לא קשור ספציפית למה שיש לך או למה שאין לך. עכשיו במה זה תלוי זה ... אז אם אתה רוצה אותו זה טוב לך ואם אתה לא רוצה אותו זה רע לך. עכשיו השאלה הנשאלת ומי
מחליט מה אתה רוצה מי
מחליט לך אם תרצה או לא תרצה אבל זה כבר עניין אחר בכל מקרה מה שהוא ניסה לומר, הוא ניסה להעביר את הפוקוס להגיד ... רגע הוא רוצה את זה. אליעד: לדוגמה לצורך העניין כן עכשיו השאלה היא אם זה בסוף מי
מחליט לך אם אתה רוצה או לא רוצה, נגיד לדוגמה יכולים לזרוק בן אדם לרחוב והוא יגיד לא, אני רוצה את זה יכול ... בחדר מדרגות תעלה תיכנס עזוב זה מסובך מדי יש לו את החיים שלו אל תפריע לו עכשיו מי
מחליט, יש אנשים שמתים מפחד להגיע למצב כזה עכשיו מי
מחליט בסוף אם תרצה את זה או לא תרצה את זה זאת השאלה שמעניינת אותנו. ש: כן אז כאילו יש את המערכת התת הכרתית ...