... לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את
העובדים שלך? איך לקחת אחריות על
העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל
עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את
העובד, מי אחראי המנהל או
העובד? הסרת אחריות ניהולית מדוע לא כדאי להאשים את
העובדים שלך כמנהל? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם נמצא בתפקיד ניהולי ומנהל
עובדים, עליו להימנע מלהאשים את
עובדיו, לא בפני עצמו ולא בפני המנהל שמעליו. להאשים את
העובדים ישירות בפניהם עשוי להיות לגיטימי לפעמים, אך בשום פנים ואופן אסור ... או מול ההנהלה הגבוהה יותר. הסיבה לכך היא
שהעובדים הם למעשה הכלים של המנהל. אליעד נותן דוגמה מוחשית של מקדחה כדי ... שצריך להחליף אותה. אותו הדבר נכון גם לגבי
עובדים - הם הכלים של המנהל. אם
העובדים לא מצליחים בתפקידם, הרי שהמנהל אחראי על כך, בין אם הוא לא מצליח ... הוא לא מצליח לנהל אותם ביעילות. למה האשמת
עובדים היא בעצם הסרת אחריות ניהולית? כאשר מנהל מאשים את
עובדיו, הוא למעשה מסיר מעל עצמו את האחריות לכישלון או לתוצאות לא רצויות. ... שמעליו שהסיבה לכך היא חוסר היעילות של
העובדים, הוא למעשה אומר בצורה ברורה שהוא עצמו נכשל בתפקידו. בדיוק כפי
שהעובד לא יכול להאשים את הכלי שאיתו הוא
עובד, כמו מברג שהתקלקל, מכיוון
שהעובד אחראי להביא או לתקן את המברג, כך המנהל לא יכול להאשים את
עובדיו - הם הכלים שלו, והאחריות להפעילם כראוי היא אך ורק שלו. לכן, חשוב להבין שכל פעם שמנהל מאשים את
העובדים, הוא בעצם אומר זה לא אני, אלא הם, ובכך למעשה הוא מודה בחוסר ... חייב להכיר באחריות המלאה שלו על התפקוד של
העובדים. אם הדברים לא מסתדרים, הוא זה שצריך לבדוק איפה הטעות שלו, מה לא ברור
לעובדים, מדוע הם לא מקשיבים לו, או איך הוא יכול לשפר את ההסבר או את ההדרכה. האחריות הניהולית לא נמצאת אצל
העובדים, אלא תמיד אצל המנהל עצמו. אליעד מציין גם שאי אפשר באמת לדעת בצורה ... לא מצליח: האם זה המנהל שלא יודע לנהל,
העובדים שלא מוכנים לקבל את הניהול, או אולי אפילו שניהם לא מתואמים. ... האחריות על עצמו. כיצד מנהל צריך להתייחס
לעובדים שלו כדי להצליח בתפקיד? אליעד מסביר שהגישה הנכונה של המנהל כלפי
עובדיו היא לראות בהם כלים שהוא אחראי עליהם. כפי
שעובד משתמש בכלי
עבודה ואחראי לתחזוקתו ולשימוש נכון בו, כך המנהל צריך להסתכל על
עובדיו. אם הם לא מתפקדים, עליו לבדוק כיצד לשפר את אופן הניהול שלו, כיצד ... יותר. עליו לראות בעצמו אחראי תמיד על תפקוד
העובדים, ולא לראות בהם גורמים עצמאיים שאפשר להאשים בכישלון. לסיכום הנושא, ...