עובדים ולקוחות, תפישת
העובד כלקוח, למה
העובדים שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך
לעובדים שלך, תהליך מכירה מול
עובדים, איך לנהל
עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם
עובדים? איך למכור
לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני למה כדאי להתייחס
לעובדים שלך כמו אל לקוחות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שצריך להתייחס
לעובדים כמו אל לקוחות. רוב המנהלים חושבים
שהעובדים שלהם הם אנשים שתפקידם פשוט למלא הוראות, אך הגישה הנכונה והיעילה יותר לניהול
עובדים היא לראות בהם לקוחות שאתם כמנהלים אמורים למכור להם את המשימות, את הרעיונות ואת החשיבות של השקעת המאמצים
בעבודה. בדיוק כפי שאתם צריכים לדעת למכור ללקוחות שלכם מוצר או שירות, כך בדיוק צריך לדעת איך למכור
לעובדים שלכם את המשימות ואת סביבת
העבודה עצמה. מהו תהליך המכירה
לעובדים שלך? תהליך המכירה
לעובדים דומה מאוד לתהליך מכירה ללקוחות. כאשר לקוח מגיע אליכם, אתם צריכים להראות לו למה משתלם לו לקנות מכם מוצר או שירות מסוים. באותה דרך, גם
לעובדים צריך להסביר למה משתלם להם לבצע את המשימות המוטלות עליהם.
עובד שלא מבין את הערך או את הסיבה למה הוא עושה את המשימה, לא יבצע אותה כמו שצריך, או יבצע אותה ללא מוטיבציה או חשק, ולכן לא ישיג את התוצאות המצופות ממנו. איך למכור
לעובדים שלך משימות ורעיונות? כדי לנהל
עובדים בצורה מוצלחת ולהביא לתוצאות טובות, אליעד כהן מסביר שצריך להתייחס
לעובדים כמו אל לקוחות וליישם את השלבים הבאים בתהליך המכירה: הצגת ערך
לעובד -
העובד רוצה להבין מה התועלת שתצא לו אישית מביצוע המשימה. בדיוק כמו שלקוח צריך לדעת למה כדאי לו לקנות את המוצר שלכם, כך
העובד צריך להבין למה כדאי לו להשקיע ולהתאמץ במשימה שאתם נותנים לו. יצירת מוטיבציה - כמו שלקוחות קונים מוצרים מתוך צורך, עליכם להראות
לעובד איך ביצוע המשימה עונה על הצרכים האישיים שלו. ככל
שהעובד יראה את הקשר בין ההשקעה שלו לתועלת האישית שהוא יקבל, כך הוא יהיה מחויב יותר לביצוע המשימה. תקשורת טובה וברורה -
עובדים, בדיוק כמו לקוחות, זקוקים לתקשורת בהירה וברורה.
העובדים צריכים לדעת בדיוק מה מצפים מהם, באילו תנאים, ומה הם יכולים לעשות כדי להצליח. תקשורת טובה מונעת חוסר הבנות ומגבירה את האמון והמחויבות של
העובדים. בניית מערכת יחסים חיובית - ...