... כפסיכולוג, איך להיות מנהל טוב? למה מנהל צריך להיות פסיכולוג? תכונות אופי של מנהל טוב, איך לנהל
עובדים? איך לנהל אנשים? מהן תכונות האופי הנדרשות ממנהל? האם אני ... אליעד כהן, הוא לא רק מי שנותן הוראות ומוודא שהמשימות מתבצעות, אלא מי שיודע להבין ולנתח לעומק את
העובדים שלו. מנהל טוב חייב להיות גם פסיכולוג, כי בני אדם הם לא ... הרבה יותר - המערכת הרגשית שלהם. אם אתה מנהל ואינך מבין פסיכולוגיה או את המנגנונים הרגשיים של
העובדים שלך, יהיה לך קשה מאוד להשיג את התוצאות הרצויות. מה ההבדל בין ניהול
עובדים לניהול מכונות? לפי אליעד, כשמנהל מפעיל מכונה, הוא פשוט לומד ... של המכונה או הכלי הטכני: איך להפעיל רכב, איך להטיס מטוס, איך להפעיל ציוד מכני. אבל כשמדובר בניהול
עובדים, המצב שונה לחלוטין.
העובד הוא לא מכונה טכנית, אלא בן אדם עם רגשות, פחדים, תסביכים, אגו וחששות. אם אתה מנהל
עובדים ולא יודע איך לזהות מה מניע או חוסם אותם, אתה לא יכול להוביל ... אינך מבין איך המטוס שלך פועל, אין סיכוי שתנצח, והסיכון הוא שהמטוס יתרסק. באותו אופן, אם אתה מנהל
עובדים בלי להבין את המנגנונים הפסיכולוגיים שלהם, אתה עלול להיכשל ... פקודות? לפי אליעד, מנהל טוב אינו רק מפקח שנותן הנחיות ודואג שיבוצעו. מנהל אמיתי צריך לדאוג לכך
שהעובדים יצליחו
לעבוד יחד, שיהיה ביניהם שיתוף פעולה ולא יהיו מריבות או מתחים. לשם כך, הוא חייב להיות מסוגל להבין למה
עובד מסוים לא מצליח לבצע את תפקידו: אולי
העובד סובל מפחד מכישלון, אולי הוא עצלן, אולי הוא רב עם אשתו, או שיש לו בעיה של רגשי נחיתות או אגו מוגזם. מנהל טוב מזהה את הסיבות לכך
שהעובדים שלו לא מתפקדים כראוי ויודע כיצד לטפל בהן בצורה נכונה. איך פסיכולוגיה מסייעת למנהל לפתור קונפליקטים בין
עובדים? אליעד מסביר שקונפליקטים בין
עובדים הם חלק בלתי נפרד מהחיים בארגון. מנהל טוב חייב לדעת להיות מגשר בין
העובדים. אך להיות מגשר זה למעשה להיות פסיכולוג: המנהל חייב להבין לעומק את התסביכים והבעיות של כל צד, להבין את המניעים הרגשיים והפסיכולוגיים מאחורי ההתנהגות של כל
עובד, ואז למצוא את הדרך לגרום להם לשתף פעולה ולפתור את הבעיה. ככל שהמנהל מבין טוב יותר את
העובדים שלו, הוא יכול לגשר ביניהם בצורה יעילה יותר, ליצור הרמוניה ולשפר את תפקוד הארגון. איך מנהל יכול לגרום
לעובדים לבצע את משימותיהם? כדי לגרום
לעובדים לבצע משימות, המנהל חייב לדעת כיצד המנגנון הרגשי שלהם
עובד . הוא צריך להבין מה גורם
לעובדים לכעוס, מה מרגיע אותם, כיצד לגרום להם להקשיב, איך לשכנע אותם, ... תקשורתי יותר, ובעל יכולת לחבר בין אנשים בארגון שלו. איך ידע בפסיכולוגיה מאפשר למנהל להתמודד עם
עובדים מורכבים? אליעד מסביר כי הידע בפסיכולוגיה מאפשר למנהל להתמודד עם כל סגנון של
עובד, החל
מהעובד הכי פשוט ועד
לעובד הכי מורכב או בעייתי. הוא נותן דוגמה של
עובדים עם בעיות נפשיות קשות, כמו סכיזופרניה, וטוען כי אפילו אותם ניתן להפוך
לעובדים מתפקדים וחכמים אם יודעים איך לתקשר איתם נכון. מנהל שיודע לתקשר עם כל סוג של
עובד - החל מהפשוטים ועד למורכבים ביותר - הוא מנהל שיש לו יכולת ... תכונות צריך מנהל? מיהו מנהל מצוין? למה מנהל טוב צריך להיות גם פסיכולוג? מנהל טוב, במיוחד כזה שמנהל
עובדים, חייב להיות גם פסיכולוג טוב. מה הכוונה? כאשר אתה מנהל