... שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר יש, וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת לאין. לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל,
והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב (אני משפשף רצפה). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר? או למה ... הופך לקונפליקט. האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות
מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את ... קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות
מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם הוא מרגיש אין, כי חלק מההצלחה בחיים היא לדעת לעשות גם דברים משעממים או לא ... שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח. מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה
מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה. זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר
למחשבה, לשפשף רצפה זאת
מחשבה, והתודעה שלך נדבקת
למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את
המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה. אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות
במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה? מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של
מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של
מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר. הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את
המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה
מחשבה שעה שלמה. יש
מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה. לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את
המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט. ואם אתה צריך לחשוב
מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב. אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת
מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה. אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה. כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר. כול דבר שאתה ... גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו. מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו. ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך. וככול שיש
במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל
במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות. אבל גם הפוך נכון. לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל ... כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות. כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת
שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות. עכשיו נלך על טוב ורע. אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש ... שגורם לך להרגיש יש. בראשון בראשון בראשון בשורש, אתה לא רוצה כלום, אין רצון מוגדר. וברצון החיצוני יש שתי רצונות. רצון אחד להיות יש ורצון שני להיות אין. וכל פעולה או
מחשבה גורמת לך להרגיש או יותר יש או יותר אין. לדוגמה תמונה של ים רגוע נותנת לך תחושה של אין. ותמונה של פרחים בגדלים שונים נותנת תחושה של יש. או תמונה של ים סוער ...