... או לעמוד מבוססת על בחירה חופשית או שמא היא נובעת ממניעים פיזיים
ומחשבתיים, כלומר, האם יש לאדם שליטה מלאה בהחלטותיו היומיומיות או שהוא מונע על ידי נוחות ותחושות פנימיות. השיחה נפתחת בשאלה פשוטה: למה אתה יושב כרגע? שהופכת לאמצעי ... האם האדם יכול לבחור לעמוד או לשבת, או שמא הוא כבול לנסיבות פיזיות
ומחשבתיות. האדם בשיחה משיב כי הוא בחר לשבת כי זה נעים לו יותר מאשר לעמוד, אך הדובר מיד שואל אם נוחות זו באמת מחייבת אותו לשבת, או שהוא יכול לבחור להתמודד עם חוסר ... פחות נעים לו, ושזו הסיבה שהוא בחר לשבת. כאשר נשאל אם יכול להתנגד
למחשבה המנחה אותו לשבת, האדם עונה כי הוא מסוגל להתנגד
למחשבה, אך לרוב הוא לא עושה זאת. בכך הוא מציין את המתח בין הרצון הפנימי לבין פעולותיו היומיומיות. אף על פי שהוא יודע שעמידה תהיה פחות נוחה, הוא לא בוחר לעמוד, אלא מקבל את
המחשבה שמנחה אותו להישאר בישיבה. בהמשך, נשאל אם
המחשבה על נוחות מחייבת את האדם לשבת, או שהוא יכול לבחור להתנגד לה. האדם מציין שהוא יכול לעמוד, אך לעיתים הוא בוחר לא להימנע מהנוחות הקיימת. זאת אומרת, הבחירה החופשית קיימת בתיאוריה, אך בפועל היא מוגבלת על ידי
המחשבות וההרגשות הפיזיות של האדם. כל החלטה, גם אם היא נראית כחופשית, עשויה להיות תוצאה של הרגלים או
מחשבות פנימיות שמשפיעות על ההחלטה. לאורך השיחה, הדובר מציין שתחושת הבחירה קיימת, אך היא לעיתים נתפסת כהחלטה אוטומטית, המנוהלת על ידי הרגשות
והמחשבות. אדם יכול לבחור בין אפשרויות שונות, אבל הבחירה עשויה להיות נתונה להשפעה של
מחשבותיו, המובילות אותו לפעול בצורה מסוימת. השיחה מציעה להסתכל על הבחירה כעל תהליך בו האדם מתמודד עם
מחשבותיו, ואם הוא יכול לבחור להתנגד להן או לא. לסיכום, עולה השאלה אם הבחירה שאנחנו עושים באמת חופשית, או שאנחנו רק מעדיפים את הבחירה שהנוחות הפיזית
והמחשבתית מציעה לנו. השיחה מציעה כי יתכן שבחירות רבות אינן חופשיות באמת, אלא נובעות מהצורך להימנע ממצבים לא נוחים, והן חלק ממעגל של בחירות אוטומטיות. בחירה חופשית? האם אנחנו בוחרים או כפופים
למחשבות? מה מניע אותנו לשבת? האם אנחנו יכולים להתנגד
למחשבות שלנו? נוחות ותחושות פיזיות מהם הגורמים המשפיעים על הבחירה לשבת או לעמוד? במהלך השיחה, נידונה שאלת הבחירה החופשית של האדם במצבים יומיומיים, תוך התמקדות בשאלה ... אם ההחלטה לשבת נובעת מבחירה חופשית או שמא היא תוצאה של מצב גופני או
מחשבתי. השואל מעלה את השאלה אם יש לאדם בחירה אמיתית, או שהוא נתון להשפעה של נוחות פיזית
ומחשבתית. במהלך השיחה, נשאל הנמען אם יש לו בחירה לשבת או לעמוד. התשובה שניתנה הייתה כי לאדם יש בחירה, אם כי הבחירה נשמעה כפופה לשיקול של נוחות. לדוגמה, האדם מסביר כי ... רק כי היא נראית לו נוחה יותר, או אם יש בידו לבחור לא להקשיב לאותם
מחשבות שמנחות אותו לפעול בצורה מסוימת, כמו
המחשבה שלפיה אם יעמוד, יהיה לו פחות נעים. לאורך השיחה, נשאלים שאלות כמו האם יש לך בחירה לא לשבת? והאם אתה יכול להתנגד
למחשבותיך? התשובות שניתנו מצביעות על הקיום של תחושה של בחירה בשדה ההתנהלות היומיומית, אבל לעיתים יש תחושת חוסר שליטה על הבחירה הזו. כפי שמצוין בשיחה,
המחשבות שמנחות את האדם להעדיף לשבת, כמו
המחשבה על נוחות, מייצרות סיטואציה שבה הבחירה להישאר בישיבה מרגישה כמעט טבעית. אולם, בסופו של דבר עולה השאלה האם האדם אכן יכול לבחור את פעולתו, או שהוא כבול
למחשבותיו המובילות אותו לפעול כך ולא אחרת. השיחה מבקשת להבין אם הבחירה האמיתית היא בגדר בחירה חופשית, או שהיא רק בחירה כפויה המונעת על ידי
המחשבות וההרגשות הפיזיות. השיחה מסתיימת בכך שנשאל אם ההבנה לגבי הבחירה החופשית יכולה להתפתח יותר, ואם האדם יכול לבחור במודע להתנגד
למחשבות שמנחות אותו לפעול באופן מסוים, או אם הוא ימשיך לפעול מתוך הרגלים ואינסטינקטים שאותם הוא מכיר. ...