... לגבי שורש הרצון, נכון גם לגבי שורש כל הרגשות, או השורש של כל
המחשבות או שורש כל הידיעות או שורש השכל של האדם וכל כיוב. כי לכל דבר יש שורש, ובשורש הרגשות, שם ורק שם יש איזון ... כי שם כל הרגשות הם קיימים בבת אחת כישות אחת. ובשורש כל
המחשבות, שם נמצאות כל
המחשבות בבת אחת. ובשורש כל הידיעות, שם נמצאות כל הידיעות כידיעה אחת. ובשורש השכל, שם יש את כל צורות
המחשבה האפשרויות, כדבר אחד. ומי שרוצה לגלות את שורש הרגשות שלו, עליו לנסות להגיע לנקודה רגשית שבה הוא יצליח להרגיש את כל הרגשות האפשריים בבת אחת. ומי שרוצה לגלות את שורש
המחשבות, עליו לנסות לחשוב על דבר אחד
ומחשבה אחת, שתכלול בתוכה את כל
המחשבות האפשריות בבת אחת, כולל את כל ההפכים כולם בבת אחת בתוך אותה
המחשבה. ומי שרוצה לגלות את שורש הידיעות ולהבין את המהות של מה שהוא יודע, עליו לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו ... והוא כי גם לשורש הרצון גם לו יש עוד שורש אחר. וגם לשורש
המחשבות ששם נמצאות כל
המחשבות שבעולם בבת אחת, גם לו יש שורש אחר גדול יותר ממנו. כי בין השורש של כל
המחשבות לבין כל
מחשבה ומחשבה יש הבדל מהותי, והוא ההבדל שבין הפוטנציאל של הדבר לבין הדבר עצמו. בין הכוח לבין הפועל. כי שורש הרצון או שורש
המחשבה וכיוב, הוא נבדל מהותית מכל
מחשבה ומחשבה ומכל רצון ורצון. ויש שורש אחד גדול עוד יותר, שהוא מכיל בתוכו גם את שורש כל
המחשבות כשורש לא מוגדר ולא מצומצם, וגם בו זמנית הוא מכיל בתוכו את כל
המחשבות כולן כישויות נפרדות זו מזו. וכפי שכבר ביארתי במקום אחר, שגם לאין יש שורש. שהוא שורש שמכיל בתוכו את היש ... עד אין סוף. ועכשיו נגלה עוד סוד, והוא כי לשורש הרצון ולשורש
המחשבות ולכל שאר השורשים בעולם, יש להם שורש אחד שמאחד את כולם כישות אחת. כי כפי שאמרנו לדוגמה לכל רצון יש שורש. ... נמצאים כל הרצונות כישות אחת וכרצון אחד. וכך גם לגבי כל הרגשות
מחשבות וכיוב. ויש עוד שורש אחר, שבו
המחשבה רצון רגש וכיוב, כולם ישות אחת ממש. כי גם שורש הרצון גם הוא ביטוי של משהו אחר. וגם שורש
המחשבות הוא עצמו ביטוי של משהו אחר. ויש שורש אחד, שכולל בתוכו את כל השורשים. דהיינו, ישות שבה אין שום הבדל בין רגש לבין רצון לבין ידיעה לבין
מחשבה וכל כיוב. וגם אחכ יש עוד שורשים פנימיים עוד יותר. אך בכל מקרה יש שורש אחד שמאחד תחתיו את כל הישויות ...