... משהו לעובדים שלו, השלב הראשון לבדוק אם העובד הבין הוא פשוט
לשאול אותו בצורה ישירה: תסביר לי מה הבנת. אליעד כהן מדגיש שזו הדרך הלוגית ביותר לבדוק הבנה, מכיוון שהבנה היא תהליך שכלי, והדרך הקרובה ביותר לוודא תהליך כזה היא באמצעות תשובה מילולית של האדם עצמו. עם זאת, אליעד מסביר כי לא מספיק
לשאול מה הבנת, אלא יש גם להקשות
בשאלות נוספות שדורשות חשיבה מעמיקה, כגון ואם יקרה מצב כזה, מה תעשה?, למה אתה חושב שאמרתי דווקא ככה?, למה לדעתך צריך לפעול בצורה מסוימת ולא אחרת? וכן הלאה. כל זאת נועד ... פרטני, אליעד מציע שתי שיטות אפשריות: לקרוא לעובדים בנפרד
ולשאול אותם
שאלות מדגמיות כדי לקבל תמונה חלקית לגבי ההבנה הכללית. לתת לעובדים מבחן עם
שאלות סגורות או פתוחות, שיבדוק אם הם הבינו את ההנחיות במלואן וללא טעויות, ולוודא שהם לא העתיקו זה מזה. האם הגברת הערנות של העובדים מבטיחה שהם יבינו טוב יותר? אליעד ... צורך בתחקור נוסף כדי לחשוף את האינטרסים הסמויים האלו. לדוגמה,
לשאול את העובד: אם לא הייתי מבקש ממך לעשות כך וכך, היה לך יותר קל? וכך להגיע לתובנות לגבי המניעים האמיתיים שלו. מה לעשות כשהעובד אינו משתף פעולה בתחקור? אליעד מדגיש ... אינטרס משותף ביניהם. למשל, אם העובד אומר אין לי כוח לענות על
שאלות, המנהל יכול להשיב לו אני מבין, אבל אתה מבין שזה משפיע על שנינו? וכך לחשוף את העובד לחשיבות ההדדית של העניין, ולהפוך את אי - הרצון לשיתוף פעולה מודע. איך לנהל ... כל האם הוא הבין אם הוא הבין הדרך לדעת אם הוא הבין זה על ידי
ששואלים אותו תסביר מה הבנת ולהקשות עליו גם
בשאלות תגיד לי ואם יקרה ככה מה אתה צריך לעשות, תגיד לי ואם ככה ולמה ככה ומה הבנת מה הסיבה שככה
לשאול שאלות ולהקשות עליו תגיד לי ולמה אתה חושב שאמרתי ככה ומה הסיבה שצריך לעשות ככה וככה ואם יקרה ככה וככה מה תעשה את זה או את זה זה כדי לוודא שאתה והוא ... שהם הבינו? ש: ברמה כזאת או אחרת. אליעד: אז ברמה כזאת או אחרת
תשאל אותם
שאלות. ש: לא אבל כמותית אני לא יכול כל אחד ואחד. אליעד: אז אתה לא יכול לדעת. ש: השאלה אם יש שיטה נוספת. אליעד: לקחת מבחן עם עשר
שאלות לשים להם לוודא שהם לא העתיקו ולבדוק בבית את המבחנים. ש: אני נוקט לפעמים שיטה אחרת להגביר את הערנות של האנשים. אליעד: שניה להגביר את הערנות או לוודא שהם הבינו אתה ... אחר. אליעד: אז אני אתן לך דוגמה סתם דוגמה נגיד כשאמרתי לך
תשאל אותו
שאלות אתה יכול לשים לב איך הוא מנסח את התשובות נגיד שהוא אומר כשאני אעשה ככה וככה או אם ככה וככה סתם דוגמה אם הוא כל הזמן אומר אם ככה וככה אז אתה אומר רגע למה הוא אומר ... מה הבנת הוא אומר לך הבנתי צריך לנסוע לתל אביב, עכשיו אתה צריך
לשאול אותו ולמה אתה חושב שצריך לנסוע לתל אביב מה הסיבה ולמה אם לא תסע לתל אביב זה לא טוב. קודם כל
שואלים בהיגיון כי אתה כנראה מסביר להם מה לעשות אתה לא מסביר להם את ההיגיון ואז הוא אומר טוב הוא הסביר לי אבל זה לא מחייב זאת הצעה זה כמו שיש לך הצעת הגשה איך יכול ... התשובה עכשיו אני דיברתי גם איתם קודם. עכשיו מה אתה היית צריך
לשאול אותו להגיד לו תקשיב אני מקבל אותך איך שאתה אני רק רוצה שתסביר לי את ההיגיון שלך, כשאני אמרתי לך שאתה צריך להגיע לתל אביב מה חשבת שההיגיון שלי אומר למה לדעתך ... דרך קיצור זאת הכוונה יותר טוב זאת אותה מהות, הבנת אתה צריך
לשאול לא למה תגיד לי אבל אמרתי לך למה לא עשית, טוב בסדר אני אעשה זה לא מטפלים במהות של הבעיה כי הם לא טיפשים עד כדי כך אתה צריך
לשאול את הבן אדם תגיד אמרתי לך ככה וככה מה הבנת, למה אתה חושב שביקשתי את זה מה הסיבה ואז הוא אומר לך ככה וככה תגיד לו אוקי אז למה עשית ככה וככה, עכשיו הוא יגיד לך לא ... הפוך זה אותו דבר נגיד יש לך שכל מסוים והוא עושה הפוך ואתה
שואל אותו למה עשית את זה הוא יגיד לך ככה וככה ועכשיו אם אתה חושב משהו את ההפך כן אבל למה ככה וככה תמשיך עד שיהיה בסינכרון שאתה תסכים איתו או שהוא יסכים איתך עד שמגיעים לעמק השווה. ש: אבל אם אתה נתקע בקשיים אתה מתחיל
לשאול אותו למה והוא יגיד לך די עזוב אותי כמה
שאלות. אליעד: וחשוב לך שהוא יתן לך תשובה? ש: כן. אליעד: למה חשוב לך שהוא יתן לך תשובה כי יש לך איתו איזה אינטרס משותף, אוקי אז אתה אומר לו אוקי אני מבין שאין לך כוח ... יחשוב שזה מחויב, איך גורמים למישהו לחשוב שמשהו מחויב על ידי
ששואלים אותו למה זה ככה, הוא הבין למה זה ככה אז זה הופך להיות מחויב בעיניו אתה מבין. ש: כן ברגע שהוא מוצא לעצמו את הסיבות מה שהוא חושב אז הוא מרגיש. אליעד: ואם הוא לא ...