... יש צורך בחשיבה עמוקה ועקבית על
השאלות: מי אחראי לכל מה שקורה לי? ולמה זה קורה לי?. לדוגמה, אם מישהו גונב לך כסף ברחוב, התגובה הטבעית ... להפסיק להאשים את הגורם החיצוני,
ולשאול את עצמך: למה אני עשיתי את זה לעצמי?. השאלה הזאת גורמת לאדם להיכנס לעימות פנימי, שבו הוא
שואל את עצמו מי באמת האחראי לפגיעה בו. למרות שהתגובה המיידית היא לומר הוא אשם, אליעד אומר שעליך להבין ... מישהו אחר. להטיל ספק בהאשמה הזאת
ולשאול את עצמך: האם באמת הוא אשם, או שאולי זה אני עושה את זה לעצמי?. להמשיך
לשאול עד שתגיע להבנה שאתה בעצמך (כאלוהים) הוא שיצר את הסיטואציה. אליעד מציין שזהו תהליך מתמשך שדורש ... רוצה לפגוע בעצמו. אך ככל שמעמיקים
בשאלות ומבינים שהכל קורה כרצון אלוהים, אז מתבהרת ההבנה שאתה הוא זה שרוצה את הכל ומנהל את הכל. למה האדם ... או שותה בגלל רצון פנימי שלו. אך יש
לשאול: למה אני אוכל? למה אני שותה?.
השאלות האלה מובילות להבנה עמוקה יותר - אני אוכל כי משהו בתוכי רוצה את זה, משהו בתוכי מחליט על כך. ואז, יש להמשיך
ולשאול: למה אותו דבר בתוכי רוצה את זה?. לבסוף, השאלה מגיעה לנקודה הבסיסית ביותר - כי אלוהים רוצה. כך ... ככל שהאדם יתרגל להטיל ספק בכך,
ולשאול מדוע האירועים קורים דווקא לו, הוא יגיע למסקנה שכל האירועים הם ביטוי לרצונו של אלוהים, כלומר, ... כועס על מישהו שלקח לו כסף, עליו
לשאול את עצמו: למה אותו אדם רצה לקחת לי כסף?, והתשובה תוביל לככה הוא רצה. וכאשר
שואלים שוב: למה הוא רצה?, מגיעים להבנה הפשוטה כי אלוהים רצה. המטרה היא שכל אירוע יעבור את התהליך הזה ... זה לא אני, זה הוא, ולכן חשוב להמשיך
לשאול שאלות ולחדד את ההבנה, עד שהחוויה של האחדות עם המציאות הופכת להיות ברורה ובלתי נמנעת. ...