... טכניקת מכירות וטכניקת שכנוע, שנעשית בצורה מניפולטיבית על תת המודע של האדם, ושגורמת לו לחשוב בצורה אינסטינקטיבית, את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ואבאר, איך
לשאול שאלות מקדימות
שאלות הכנה שיגרמו לאדם להסכים איתך? ואבאר מה אסור לך
לשאול מישהו לפני שאתה רוצה שהוא יסכים איתך על משהו? ואבאר ... שבו הוא מסכים רוצה להסכים איתך? והתשובה לכך היא, שניתן לעשות זאת על ידי זה שלפני שאתה מבקש מהאדם להסכים איתך על מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך, ולפני שאתה
שואל את האדם האם הוא מסכים איתך על דבר כלשהו, לפני כן עליך
לשאול אותו רצף של
שאלות, שאתה יודע מראש שהוא יסכים איתך ועם דעתך, ושהוא ... לדוגמה שאתה רוצה לגרום ללקוח לקנות את המוצר שלך. אז לפני שאתה מגיע איתו לנקודת ההחלטה שבה הוא צריך להחליט אם לקנות את המוצר שלך או לא, אז לפני כן עליך
לשאול אותו
שאלות, שאתה יודע מראש שהוא ישיב עליהן בחיוב. כגון לדוגמה, ... לשכנע את הילד שלך ללכת לישון מוקדם. אז אם תגיד לו מיד, אתה מוכן ללכת לישון מוקדם? אז יכול להיות שהוא יאמר כן ויכול להיות שהוא יאמר לא. אבל אם לפני שאתה
שואל אותו אם הוא מוכן ללכת לישון מוקדם,
תשאל אותו
שאלות שאתה יודע שהוא יסכים איתך ואפילו ירצה מאוד להסכים ... איתי למקום שאתה יודע שהוא ירצה לבוא איתך? תרצה מחר שאקנה לך דבר שאתה יודע שהוא ירצה שתקנה לו? תרצה שאני אעשה דבר שאתה יודע שהוא ירצה שתעשה? אז כאשר אתה
שואל אותו את
השאלות האלו, אז המוח שלו נכנס למצב תודעתי שהוא מסכים איתך. ולא רק שהוא מסכים איתך, אלא גם שהוא היה רוצה שמה שאתה רוצה שיקרה, שזה באמת יקרה. או לדוגמה: נניח שאתה רוצה לשכנע מישהו לעשות דבר כלשהו. אז אם
תשאל בצורה ישירה, האם תרצה לעשות X? יכול להיות שהוא יאמר כן או לא. אבל אם לפני כן
תשאל אותו, מה דעתך ש... על משהו שאתה יודע שהוא יענה לך ... שני מצבים: והמצב הראשון הוא מצב שבו האדם השני מסכים איתך באופן פסיבי על מה שאתה אומר לו, אבל אין לו תועלת אישית מכך שהוא מסכים איתך. כגון לדוגמה שאתה
שואל מישהו, השעה עכשיו היא X? והוא מסכים איתך, שאכן זאת ... רוצה להסכים איתך. כי לא יצאה לו שום תועלת רגשית, מכך שהוא הסכים איתך. והוא אומנם מוכן להסכים איתך, אבל לא רוצה ובעל אינטרס להסכים איתך. או לדוגמה אתה
שואל את האדם שאלה, שאתה יודע בוודאות שהוא ישיב עליה בחיוב. אבל זאת שאלה אינפורמטיבית טכנית, שאין לה השפעה על מצב רוחו של האדם השני. זא האדם השני לא מפיק הנאה ותועלת רגשית, מכך שהוא השיב בחיוב למה שענית לו. שבצורת
שאלות כאלו, מצד אחד אתה מכניס את האדם למצב תודעתי שהוא מתרגל להסכים איתך ולהשיב לך בחיוב, אבל עדיין יש מצב יותר חזק, שבו הוא נכנס למצב רגשי שהוא רוצה להסכים איתך. ואת זה עושים על ידי
שאלות, שאתה יודע שלא רק שהוא ישיב עליהן בחיוב, כי זאת האמת ... למצב רגשי, שבו הוא רוצה להסכים איתך באופן אקטיבי. ואז ממצב כזה, הרבה יותר קל ליצור הסכמה גם על דבר נוסף. ויש כאן עוד רמת תחכום נוספת, והיא, שאחרי שאתה
שואל את האדם את הדבר המרכזי שאתה מלכתחילה רצית שהוא יסכים איתך, אז כאשר הוא מסכים איתך, אתה מיד ממשיך
לשאול אותו
שאלות נוספות, שאתה יודע שהוא ירצה להשיב עליהן בחיוב. כדי ... רואה שהוא מבטא חוסר הסכמה ברור, או שהוא מבטא תחושה של ספק והתלבטות, במקרה כזה אתה יכול בצורה טבעית להתעלם ממה ששאלת אותו וממה שהוא ענה לך, ופשוט להמשיך
לשאול אותו רצף
שאלות שאתה יודע שהוא ירצה להסכים איתך, כדי להגדיל אצלו את ... למה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. וכמובן שאת כל הנל ניתן לעשות גם בכיוון הנגדי. זא שאם אתה רוצה לגרום למישהו להשיב לך בשלילה על שאלה כלשהי, אז פשוט לפני כן
תשאל אותו
שאלות, שאתה יודע שהוא ישיב לך עליהן בשלילה, ושרצוי מאוד שגם ... לדוגמה על השאלה אתה רוצה לסבול?, כאשר הוא ישיב לך בשלילה, יש לו אינטרס בכך. וזאת תשובה אקטיבית, שגורמת לו להתרגל ללרצות להשיב לך תשובה שלילית על מה שאתה
שואל אותו. ומכל הנל ניתן להבין עוד דבר נוסף, והוא שכאשר אתה רוצה שמישהו ישיב לך בחיוב על דבר כלשהו, עליך להיזהר שלא
לשאול אותו לפני כן
שאלות שאתה יודע חושב שאולי הוא ישיב לך עליהן בשלילה. כי זה ... לך בחיוב על מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. ועוד אוסיף, כי המצב התודעתי שהאדם נכנס אליו שהוא מתרגל לרצות להשיב חיובי שלילי, משפיע לא רק על מה שהוא ישיב לך
לשאול נוספות, אלא גם על מה שהוא ישיב אחכ לאנשים אחרים על ...