...
לשאלות - גם אם אין תשובה, עדיין יש שאלה - למה כל התשובות, ... בכך את הרצון שלו להבין את המציאות. ובפועל, זה לא עובד. משום, שזאת לא האמת. כי ראשית כל, במקרה לגמרי דווקא כן יש תשובה. כי כל
השאלות, מובילות בסופו של דבר לשכל חדש, שבו אין שום שאלה ... תשובות חלקיות של שקר. משום, שכל התשובות כולן, נשענות על חוקי הלוגיקה והשכל של האדם. ולכן הן לא תשובה כלל. כי תמיד אפשר להמשיך
ולשאול את אותה השאלה ממש, גם על התשובה. כגון לדוגמה
ששואלים את האדם, מפני מה אתה עושה את מעשיך? והוא עונה, ... רצונו. והוא לא מבין, שהוא מטעה את עצמו. כי התשובה הזאת שסיבת מעשי האדם היא רצונו, היא אינה תשובה מלאה כלל. משום שעדיין יש וצריך
לשאול, מהי סיבת רצונו של האדם? וגם אם האדם ינסה להתחכם ולומר, שסיבת רצונו של האדם, היא רצונו של האלוהים המציאות, עדיין גם זו אינה תשובה כלל. כי עדיין יש וצריך
לשאול, ומהי סיבת רצונו של אלוהים? וכל סיבה באשר היא, יש וצריך
לשאול, מה הסיבה שלה עצמה? כך שכל התשובות, הן תעתוע בלבד. ... וכל זמן שלא ברור לאדם, מה בדיוק כן ומה בדיוק לא ברור לו, הרי שתמיד האדם ירגיש שחסרה לו ידיעה כלשהי. והדרך הנכונה למצוא תשובות
לשאלות, היא רק על ידי חקר
השאלות עצמן. כי כנל, גם כל
השאלות כולן, מבוססות על הטעות, שהיש והאין נפרדים זה מזה. ... היטב בעניין הזה. ולברר ולחקור ולדרוש את האמת. האם באמת, היש והאין נפרדים זה מזה, או לא? כי אם הם לא נפרדים זה מזה, אז כל
השאלות כולן, לא באמת קיימות. וכל זמן שהאדם לא יבין, שהיש והאין הם אחד, הוא ימשיך לשקר ולענות את עצמו
בשאלות ותשובות של שקר. שהן כולן אחיזתן, בטעות הנפרדות של היש והאין. ועל ידי זה שהאדם שונא את
השאלות ואת הספקות באופן מוחלט, ואוהב את הוודאות המוחלטת, ... האמונה הטמאה, ואוהב באמת מוחלטת, את בירור האמת המוחלטת, על ידי זה האדם רואה שהכל מושלם ושהכל אחד ממש. ואז ורק אז, הרצון של האדם
לשאול שאלות נעלם. משום, שבאמת אין שום שאלה ...