... עצמה מודעת היטב לכל הקושיות
והשאלות של האדם עליה. האדם עצמו הוא חלק מהמציאות. השכל של האדם
ששואל שאלות על המציאות ושנדמה לו שהוא יכול לייעץ עצות למציאות, השכל הזה עצמו הוא חלק מהמציאות. המציאות היא זו שמהווה את ... היא זו ששמה לאדם את המחשבה של
השאלות שיש לו עליה. המציאות רוצה שהאדם ישאל
שאלות, ולכן היא שמה לאדם
שאלות עליה. המציאות היא זו שגורמת לאדם
לשאול עליה
שאלות. כך שאת כל
השאלות שהאדם
שואל, גם המציאות מודעת
לשאלות האלו. כל החוכמה של האדם, גם המציאות מודעת אליה. ובכל זאת המציאות היא כפי מה שהיא. מדוע? המציאות רוצה שהאדם ירגיש טוב ושלמות. ... כדי להבין את השכל של המציאות, צריך
לשאול שאלות וללמוד ולחקור את השכל ואת ההיגיון שיש בכל דבר. ולכן המציאות גורמת לאדם
לשאול שאלות, כדי שהוא יחקור את המציאות עד שהוא יראה את היופי האין סופי שיש בכל דבר. על האדם לחפש תמיד את הסיבה של כל ... ביותר הוא: כל זמן שבאפשרותו של האדם
לשאול מהי הסיבה של הסיבה, עליו
לשאול מהי הסיבה של הסיבה. על האדם לנסות להבין ולגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא הסיבה שכאשר האדם מבין אותה, נעלמות לו כל
השאלות. כאשר האדם מבין את הסיבה הראשונה של המציאות בשלמות, הוא פתאום מבין שאין בכלל מקום
לשאלות, כי הכל מושלם וטוב. כאשר האדם מבין את הסיבה של כל הסיבות, הדבר היחיד שהוא עושה זה שותק ומרגיש רצון להודות ולומר תודה. כל
השאלות קושיות וגם התשובות נעלמות בבת אחת. האדם פתאום מבין שאין בכלל שום שאלה. לא שאלה ולא תשובה. הכל מושלם בשלמות כפי מה שהוא, עד ... של אותם הדברים שיש להם סיבה נוכל
לשאול, מהי הסיבה שבגללה לדברים האלו יש סיבה והם אינם שייכים לדברים שאין להם סיבה. כך שבכל מקרה, או שיש סיבה לכל דבר ואז ממילא הכל ... בלי סיבה נוספת, ממילא הוא לא היה
שואל שום שאלה על המציאות, כי אין סיבה לשום דבר, וגם אז הוא היה מרגיש טוב. כך שגם אם יש סיבה לכל דבר וגם אם אין סיבה לשום דבר, בכל ... האדם לבחור אחת מ 2 אפשרויות. או לא
לשאול שום דבר בשום נושא, כי אין סיבה לשום דבר. או לחלופין לחפש את הסיבה של כל דבר. רק לא להישאר באמצע. כי כל הצרות קיימות רק באמצע ...