... מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין מה מבין אדם שחוקר עד קצה השכל האנושי? אדם שישאל
שאלות על המציאות, יחפש את הסיבות, המהות והמשמעות של כל דבר, וישאל באופן מתמיד ועמוק, יגיע בסופו של דבר למסקנה ייחודית ומפתיעה. מדובר במצב שבו הוא ... לנקודה שבה הוא פשוט לא ידע יותר דבר, אבל חשוב להדגיש שזה לא מצב של חוסר ידיעה רגילה, אלא מצב שבו נעלמות לחלוטין ההגדרות עצמן, ואיתם כל
שאלות האדם. מהי המשמעות האמיתית של אי - ידיעה מוחלטת? כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא מבין דבר ולא יודע כלום, לא מדובר בסתם חוסר הבנה או בלבול. אלא, מדובר במצב שבו לא רק שהוא לא יודע כלום, הוא גם לא יודע שהוא לא יודע. אם אדם יגיע למצב הזה, הוא כבר לא יוכל
לשאול שאלות, כי השאלה עצמה מבוססת על כך שיש איזו הנחת יסוד שמפרידה בין דבר לדבר אחר. במצב של אי - ידיעה מוחלטת, גם ההבדל בין השאלה ... הוא כלל לא חושב על איך לפעול. הוא לא נמצא במצב של שאלה או חוסר ביטחון, הוא פשוט נמצא במצב של תודעה אחרת לגמרי, שבו אין אפילו את האפשרות
לשאול. זהו מצב שונה לחלוטין מכל מה שאדם יכול לדמיין מתוך נקודת המבט הרגילה שלו, כי התודעה שבה הוא נמצא היא מעבר להגדרות ולתפיסות הרגילות. מהי ... לו להיות גם מסודר וגם יצירתי באותה העת, כי הוא אינו כבול להגדרה אחת או למחשבה אחת. מה ההבדל בין תשובה יחסית לתשובה מוחלטת? כאשר אדם
שואל שאלות ורוצה תשובות יחסיות, הוא יקבל תשובות יחסיות שעוזרות לו לפעול ולהבין דברים באופן יום - יומי. תשובה יחסית היא תשובה שנכונה רק ... היא שאין שום תשובה מוחלטת, וגם ההבנה הזו עצמה היא מעבר לשכל האנושי. זו נקודת הסיום של כל החיפוש, שבה אין הבדל בין יש לאין, ולכן אין יותר
שאלות ואין יותר תשובות. מהי תכלית הידיעה? מה ההבדל בין יש לאין? איך מרגיש אושר אמיתי? מה המשמעות של סוף המשחק? האם אפשר לדעת הכל? מהי גמישות ... בסוף מגלים שלא מבינים שיש הבדל בין דבר והיפוכו, ולא את ההבדל בין יש לאין. בסוף לא רואים שיש הבדל בין יש לאין ובמצב זה ממילא אין יותר
שאלות. אם נחקור מה הנחת היסוד בסוף לא ניתן לראות הבדל בין יש לאין. בסוף לא מגיעים לשום מסקנה. אם אין מסקנה זה סימן לכך שאתה בסוף המחשבה. אם הגעת ... לא משנה, או כל הגדרה אחרת, זה נקרא להגיע לאחדות השקרית. לעומת זאת אם המסקנה היא שכלום לא מובן, זה מצב בו כל האפשרויות פתוחות. אלא מה,
נשאלת השאלה אם כלום לא מובן, מהי הדרך לפעול? השאלה הזו יכולה להישאל רק עי אדם שמבין את ההבדל בין לדעת ללא לדעת. אבל אדם שאינו מבין כלום, כלומר, אינו מבין הבדל בין דבר למשנהו, אינו יכול
לשאול איך אדם שאינו מבין כלום פועל? גם לא נכון לטעון שאין שאלה. מהצד של השכל החושב שאין הבדל בין דבר להיפוכו אז אין שאלה. אם אתה מבין שאין הבדל אז אין שאלה אבל אם אינך מבין כלום יתכן שעדין תהיה לך שאלה. על בסיס מה השאלה? את זה
שואל אדם שמבדיל אבל מי שאינו מבדיל יתכן שתהיה לו שאלה אבל אם אתה טוען שהסוף הוא מוגדר אז ביחס לאין כלום, אין שאלה. שאלה: יש חוויית קיום מודעת? זו ... איך אתה יודע שהגעת לסוף? שאין צורך להמשיך לחפש? להגיד אני לא מבין זו גם הבנה. אם אתה יודע, אתה עדיין בלופ. אם היית יודע שיש שאלה שאם
תשאל אותה תפסיק לדעת, באותו רגע נגמר המשחק. הכוונה בנגמר המשחק היא שנגמר המשחק הנוכחי. כשנגמר המשחק הזה מתחיל משחק חדש. למשחק החדש יש חוקים ... לקבל אותו ולהתבאס אחכ? זו, מן הסתם האמת. נכון שאין בהבנה הזו חוויה אבל יתכן שדרך הבנה כזו תגיע להבנה חדשה לגמרי. באופן כללי, כשאדם מתחיל
לשאול עצמו
שאלות אם הוא מתחיל בבת אחת לראות דבר והיפוכו, אתה מגיע למצב שאתה לא יודע. כשנדמה לך שמסקנתך נכונה ואתה נשאל איך אתה יודע שזה נכון, לפתע אתה רואה ... הנכון שוב אתה רואה את הנכון המקורי. ואז כשאתה נשאל מה האמת אינך יודע כלום. ראיית ההפכים מקרבת אותך לאי ידיעה. במשל, אם אתה רוצה משהו ואתה
שואל עצמך למה, אתה מגיע למסקנה שלמעשה אינך רוצה באותו דבר. כשאינך יודע אם אתה רוצה משהו או לא, אינך יכול לחוש לא טוב ולא רע ואז אתה חווה תחושה של ... בפרספקטיבה אחרת. ככל שאדם מתרגל את ההפכים במוחו כך הוא מתנתק מהדואליות האינסופית של טוב ורע. כך עד שאינו יודע כלום. אלא מה, אם בא אדם
ושואל שאלה. אם האיש מעוניין בתשובה יחסית, נותנים לו תשובה יחסית. גם גורם לאדם שיהיו לו יותר תשובות יחסיות מאשר אנשים אחרים שאינם עונים בתשובות ... אבל זו אינה תשובה שמאפשרת הבנה. התשובה היא שבסוף מגיעים למצב בו אין ידיעה שיש הבדל. בסוף זה לא אין הבדל, אלא לא יודע שיש הבדל. כיון שכל
השאלות מבוססות על הנחות יסוד, אבל כיון שלא בטוח שהנחת היסוד היא נכונה וכנל כל הנחות היסוד עליהן היא נשענת. בסופו של דבר מגיעים לשאלה שאין לגביה ... אינו יודע מה הנחת היסוד, אבל מצב זה נגרם מכך שאדם כה בטוח בהנחת היסוד כך שאינו מבחין בה. לעומת זאת כשאין באמת שום הנחת יסוד גם אין שום
שאלות. שאלה: גמישות מחשבתית עלולה להגיע עד למצב של איבוד שפיות? האמת היא שקל להבין שיש הבדל בין גמישות מחשבתית להגדרות. מצד שני יש אנשים שהם כה ...