... הוא מסביר שגם אם האדם יגיד לעצמו שהכל מושלם, אז
נשאלת השאלה למה הוא ממשיך לפעול כדי לשנות את המציאות. אם האדם באמת היה חווה שלמות מוחלטת בכך שהוא רעב, הוא לא היה הולך לאכול, כי השלמות היתה מספקת אותו לחלוטין. לכן, אם האדם פועל - ... שהאדם אפילו לא יודע מי הוא ברגע זה, ומדגים זאת דרך
שאלות פשוטות על הזהות: מתי האדם התחיל להרגיש קיים? כאשר הוא היה בן שנה? שנתיים? שלוש? אם האדם מאבד את הזיכרון, האם הוא עדיין אותו אדם? האם קיום האדם הוא הכרחי? אליעד מסכם שהשאלה ... ואם תביני מה הוא, מה באמת את מחפשת, אז תקבלי תשובה
לשאלות. אבל את עדיין לא יודעת מה את מחפשת. שאלה: אני בתוכי לא יודעת אחרי מה אני רודפת. אליעד: אז בואי נבין מה את באמת מחפשת? מה מניע אותך? מה הראשון שמניע אותך? שאלה: להיות ... להגיד לאימא שלך להביא לך צעצוע מסוים, ומה מניע אותך
לשאול את השאלה הזאת ולא את זאת? זה אותו רצון. אני עדיין לא מבין מה את באמת רוצה? שאלה: אני רוצה להיות מחוברת לכוח האלוהי. אליעד: את כבר מחוברת, היכן שלא תבדקי, את כבר מחוברת ... את הפער? אליעד: על ידי זה שאת מפסיקה לשקר.
שכששואלים אותך מה את רוצה, אל תגידי שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה כי בדימוי הפנימי שלך את לא רוצה להגיד שאת אגואיסטית. אם את רוצה את האמת, תגידי שאת מחפשת להרגיש טוב. ... המוח שלו מתחיל להשתבש. ואז הוא מרגיש כל כך רע, והוא
שואל למה אני סובל, מה המשמעות? ואז הוא מחפש משמעות. כל הבעיה היא שהוא מחפש את האמת. אני קודם כל אומר, דע את האויב, שהאמת היא האויב. קודם כל תדעי במי את נלחמת, אל תעריצי כל כך את ... או לא, השאלה היא, מה אני באמת מרגיש בתוכי? שוב אני
שואל, מדוע יש שינוי? שאלה: אין תשובה. השאלה היא התשובה. רבי נחמן אומר שאין תשובה. הכל אחד, אז אין הבדל בין משנה ללא משנה. זה משנה ולא משנה בו זמנית, אין הבדל ביניהם. אליעד: אני ... מרגיש. אם הוא היה מבין את שורש השאלה, ומבין איך כל
השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה שכול
השאלות מחוברות לשאלה הזאת, וחווה את האחד שמתרץ את התשובה, אז הוא היה חווה את זה ביום יום. אם הוא היה מבין בדיוק, מה השכל אומר, מה ההפך מהשכל אומר, מה האמת, מה השקר, איך זה קשור, ... בלי סיבה? פשוט, כל פעם שיש לך סיבה למה את לא רוצה,
תשאלי , למה הסיבה הזאת נכונה? ואז תגיעי למצב שתרצי בלי סיבה. למשל כואבת לך הרגל, את אומרת שכדי שאני ארצה את הכאב ברגל, אני צריכה סיבה למה לרצות את הכאב ברגל, אז
תשאלי, למה שלא תרצי את הכאב ברגל? את אומרת שכדי להינות צריך סיבה, אני אומר הפוך, כדי לסבול צריך סיבה. שוב, כואבת לך הרגל ואת סובלת מזה, למה את סובלת? כי את לא רוצה את זה, זה כמו ... לי למה את סובלת. ואני מבטיח לך, שכאשר את תסבלי,
ותשאלי את עצמך, למה אני סובלת? למה אני לא רוצה את זה? את בסוף תרצי את זה בלי סיבה
תשאלי, למה אני לא רוצה את הכאב הזה? שאלה: רוצה להרגיש רק טוב. אליעד: למה? שאלה: אני לא רוצה להיות תלויה בסבל. אליעד: אז את לא רוצה להיות תלויה בסבל, וזה לא שאת לא רוצה את הכאב. ... אם היית חווה במוחלטות שאת לא שולטת בכלל, אז לא היית
שואלת שאלה, והיית רגועה לגמרי, כי היית בחוויה שאת לא יכולה לשנות, ולכן היית רגועה במצב שלך. הבעיה היא לא בכאב, הבעיה היא בהתנגדות לכאב. להיות אמיתי עם עצמך, זה
לשאול, למה אני לא רוצה את הכאב, ואז תביני שאין לך תשובה, ואז לא יפריע לך שכואבת לך הרגל. שאלה: אי אפשר לסבול כאב וגם ליהנות. אליעד: אני בעדך, אני רוצה שתיהני בזה שתרצי את הכאב. ... תנסו להבין למה אתם לא רוצים את הבעיה. כי כאשר אתם
שואלים, למה אני לא רוצה את הבעיה, אתם מבינים בסוף שאין הבדל בין בעיה ללא בעיה, אתם עוברים ממקום מוגדר למקום לא מוגדר. על ידי החיפוש אחר המוחלט אתה עובר ללא מוגדר. ואם זה לא ... סיבות למה הסבל טוב, שאני לא מגיעה לסבל, ולכן לא
שואלת שאלות. אני רגילה שכשאני סובלת אני אומרת לעצמי שזה לטובה ואז לא סובלת. אליעד: אז למה את לא ממשיכה בדרך שלך? שאלה: בצורה אוטומטית אני ממשיכה, אבל אני מרגישה שהדרך ... כול אדם בכל רגע ורגע, נמצא בתחושה, שזה רע, ואז הוא
שואל, למה שאני ארצה את זה? אבל אני אומר הפוך, למה שלא תרצה את זה? עכשיו הכל טוב, אז תשכנע אותי למה לא לרצות את זה? אתה מאמין שזה שכואב לך הרגל זה רע, וזה שלא כואבת לך הרגל זה ... טוב, בזה עצמו אתה גורם לעצמך להרגיש רע. איך שאת
שואלת, איך אני ארגיש טוב? זה עצמו גורם לך להרגיש רע, כי את מסכימה עם זה שרע. כאשר אתה מחפש תשובה, למה אתה אוכל? זה אומר שאתה מסכים לכך שיש הבדל בין יש לאין. ואז את נמצא בתוך ... בפח של הסבל. האמת היא מוחלטת, אם כואבת לך הרגל, ואת
שואלת למה כואבת לי הרגל, אם את חושבת שזה רע, ומחפשת סיבות למה זה טוב, אז את מסכימה עם זה שזה רע, ואת רק מחפשת סיבות למה ליהנות מזה. אם הסכמת, אז תסבלי ותאכלי חצץ. אבל זה צריך ... מחפשת את אלוהים, כי היא קרובה אליו. היא לא חופרת
ושואלת שאלות. שאלה: אבל אתה אומר לנו כן
לשאול שאלות. אליעד: כדי שתשתמשי בשכל שלך והוא ישמיד את עצמו. ואל תשכחו, שכול מה שאני אומר, יש לו גם ההפך, אל תשכחו את הפרט השולי הזה. יש ההפך, ולהיות בן אדם זה טוב. ... את מנסה לוודא שאחרי המוות לא קורה משהו רע. אז אני
שואל אותך, למה את לא מוטרדת מה יהיה מחר? אז בואי נשאל, האם יש חיים לאחר המוות? איך נדע? קודם כל צריך
לשאול, מה זה חיים? אם חיים פירושו לאכול ולשתות, אז לאחר המוות אין חיים. אם חיים פירושו שהגוף ממשיך לזוז, אז אחרי המוות הגוף ממשיך לזוז קצת, הכוונה שהוא מתפרק. אבל מה זה חיים? פירושו שאתה יודע שאתה קיים. מרגיש שאני קיים. אז אתה
שואל, האם גם אחרי המוות, אני ארגיש שאני קיים? עכשיו, איך נדע אם אחרי המוות, אני קיים? על ידי זה שנשאל, במה תלוי הקיום שלנו כרגע? שאלה: כאשר אני סובלת בעולם הזה, מי סובל אני או ... כל הזמן האני שלך משתנה. כל רגע אתה באני חדש, אז מה
לשאול מה יקרה אחרי המוות, כי יהיה אני אחר בכל מקרה. לפי מחקרים עוד שהתינוק בבטן של אימא שלו, הוא למשל מעדיף מוסיקה מסוימת, אז זה מראה שכבר אז התודעה קיימת. ואולי התודעה שלו קיימת ... זה רק צורה, אז במה תלוי קיומה של צורה כל שהיא? אתה
שואל, האם אחרי שאמות אהיה קיים? אבל אתה יכול גם
לשאול, האם אחרי שאמות השמש תמשיך לזרוח? השאלה היא אותה שאלה בעצם. השאלה היא גם, האם בעוד 3 דקות הקיר ימשיך לעמוד? אם אנחנו אומרים לבדוק במה תלוי קיומי, ובמה תלוי קיומם של כל ... את החשמל ונגמר העולם? הכל יכול להיות. לכן האדם צריך
לשאול את עצמו, האם קיומי מחויב? אף אחד לא יכול להבטיח לך שתהיי קיימת לאחר המוות, כמו שאף אחד לא יכול להבטיח לך שתהיי קיימת בעוד שנייה. ואחרי המוות יכול להיעלם לך הזיכרון, כמו ... אין לה גוף. אם אתה מודע לכך שרע לך, אתה תמיד יכול
לשאול, למה רע לך? ולהבין שלא רע לך. שאלה: האם אחרי שמתים השכל ממשיך? אליעד: השאלה שלך צריכה להיות כזאת, האם בחוקיות של העולם שלנו, האם אחרי המוות ממשיכים החיים? ובכלל אולי גם ...