... הנחות יסוד בחיי היומיום? השיטה הזאת יכולה לשמש גם בסיטואציות יום - יומיות רבות. למשל, ילד שנשאל על ידי אמו: למה לא הכנת
שיעורים? יכול במקום לענות בצורה ישירה, לערער את עצם קיומם של
השיעורים באמירה אין לי בכלל
שיעורים. אם האם תמשיך להתעקש, הוא יכול להמשיך ולשלול גם את ההנחות הבאות שלה: המורה שלחה הודעה במייל, ... שהוא ינסה להיאחז בטענותיו, ניתן להמשיך להפריך אותן ולגרום לו להרגיש אבוד. דוגמאות נוספות אם ילד נשאל על ידי אמו: למה לא הכנת
שיעורים? - במקום להסביר או להתנצל, ניתן לומר: איזה
שיעורים? אין לי
שיעורים. אם היא משיבה: מה זאת אומרת? יש לך
שיעורים במתמטיקה! - ניתן להשיב: מאיפה את יודעת? המורה לא נתנה שום דבר. אם היא מתעקשת: המורה שלחה לכולם ... וזה אתה אומר ככה וככה ומנסים להוציא אותו מפוקוס. מה המהות של מה שאני אומר? היא פשוטה, עוד פעם בא בן אדם טוען טענה למה לא הכנת
שיעורים? סתם האמא אומרת לילד למה לא הכנת
שיעורים? אז אם הוא רוצה לשגע את האמא אין לי
שיעורים. עכשיו עוד פעם זה ברור שאם אין לו
שיעורים ושואלים אותו למה לא הכנת
שיעורים? אז ברור שהוא יגיד אין לי
שיעורים אבל אני בא לחדש או לחדד שגם אם יש לו
שיעורים אם מישהו בא תוקף ורוצים להפריך את מה שהוא אומר אז לא צריך להתייחס למה שהוא אמר צריך לקחת את הנחות היסוד של מה שהוא אמר ואותן להפריך. למה לא הכנת
שיעורים, אין לי
שיעורים או למה זה עניינך בכלל למה לא הכנתי
שיעורים, לדוגמה למה זה עניינך למה לא הכנתי
שיעורים . למה לא הכנתי
שיעורים, אוקי מה הנחת היסוד שאני צריך להגיד לה למה לא הכנתי
שיעורים רגע למה את שואלת למה לא הכנתי
שיעורים בוא בכלל נזרוק את זה אליה למה את שואלת למה לא הכנתי
שיעורים?, כי אני דואגת לך אני רוצה שתכין
שיעורים, ממתי את דואגת לי? ככה להפריך את הנחת היסוד, כמובן יש כאלה אולי שלא אהבו את הדוגמה הזאת אבל ...