... מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר?
מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, ... נתפס על ידי אליעד כהן. אליעד מסביר כי הרבה אנשים לא מצליחים להבין את מהות הקיום, ומחפשים אושר רוחני באמצעות טכניקות או שיטות של
מורים רוחניים, מבלי להבין את הבעיה האמיתית: הקיום עצמו. אליעד מבדל בין שיטות
שמורים רוחניים מציעים, שבמסגרתן הם מתמקדים במחשבות ובתחושות, לבין התפיסה העמוקה יותר שהבעיה טמונה בקיום עצמו ולא במחשבות או ברגשות. הוא מציין שלעיתים השיטות
שמורים רוחניים מציעים מובילות אנשים למלכודות, מאחר שהם מסבירים להם להתבונן במחשבותיהם מבלי להבין את חיסרון הקיום עצמו. מהי התרמית
שמורים רוחניים מציעים? אליעד מתאר את השיטה הנפוצה של
המורים הרוחניים שמלמדים את תלמידיהם לא להאמין למחשבותיהם ולנתק את ... ירגיש יותר צורך להימנע מהמחשבות או מהתחושות שגורמות לו לסבל, אלא יוכל לקבל את קיומו כחלק מהמציאות. איך ניתן להתגבר על האשליה של
המורים הרוחניים? אליעד מסביר כי כל
מורה רוחני שמלמד להפסיק להאמין במחשבות ובתחושות מבלי להבין את ... על האושר? ההרצאה עוסקת בתפיסה של קיום עצמי ואי - ההבנה שמובילה לחיפוש אחר אושר רוחני. אליעד מציין כי הרבה אנשים נפלים למלכודות של
מורים רוחניים שמסבירים להם כיצד להתבונן במחשבותיהם, מבלי להבין את המהות האמיתית של הקיום. הוא מציע, לאור דוגמת העיוור שצופה בשולחן, שהחיסרון לא נמצא במחשבות, אלא בקיום עצמו. מהי התרמית
שמורים רוחניים מציעים? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שמה
שמורים רוחניים מנסים לשדר לאנשים הוא שאין באמת חיסרון בתוכם או ... לאושר על פי אליעד? על מנת להגיע לאושר, אליעד מציע לקחת אחריות מלאה על הקיום האישי שלך. זה לא תלוי במחשבות חיצוניות או בתפיסות
מורים רוחניים , אלא בהבנה העמוקה שתחושת האני היא למעשה החיסרון ... תוכל להפסיק להיאבק בתודעה ולסבל ולהבין שהקיום שלך הוא חיסרון שמייצג את היכולת שלך לדעת שאתה קיים. איך ניתן להתגבר על האשליה של
המורים הרוחניים? לפי אליעד, כל
מורה רוחני שמסביר לאדם להפסיק להאמין במחשבותיו מבלי להבין את ... כמו שאתה מודע? או שאתה מודע לחסרונות בשונה ממה שהשולחן מודע לחסרונות? האם יש הבדל בחוויה שלך לבין החוויה של השולחן? ניקח לדוגמה
מורה רוחני, האם
המורה הרוחני מודע לזה שהוא קיים? האם
המורה הרוחני יודע שאני קיים? אני מנסה לחתור לשאלה אחרת, האם אתה רואה פה שולחן? (כן) אתה רואה את
המורה הרוחני? (כן) אתה רואה פה את הפיל? (לא) השאלה, האם
המורה הרוחני בעיניך, רואה אותי כמו שהשולחן רואה אותי וכמו שהפיל רואה אותי? או שהפיל רואה אותי פחות מהשולחן, והשולחן רואה אותי פחות
מהמורה הרוחני? כי אני מדבר איתך על חוויה שבה אתה רואה אותי כמו שהפיל רואה אותי.
המורה הרוחני אמור לראות אותי כמו שהפיל רואה אותי.
המורה הרוחני רואה אותי יותר מהפיל.. אתה אומר שהפיל לא רואה אותך, ... שהמציאות לא יודעת שהיא קיימת, אך יודעת שאני קיים. שאלה: כי אין לה שכל. אליעד: האם למציאות שבראה אותי אין שכל ולי יש שכל? והאם
המורה הרוחני יודע שאני קיים, באותה חוויית מציאות כמו שהמציאות יודעת שאני קיים? האם
המורה הרוחני חווה את קיומו כמו שהפיל כאן חווה את קיומו? שאלה: אני חושב
שהמורה הרוחני לא חווה כלום. אליעד: מה זה לא חווה כלום, האם הוא מדבר איתי? אתה טוען
שהמורה הרוחני לא יודע שהוא קיים, אך יודע שאני קיים, האם זה מה שאתה טוען? שאלה:
המורה הרוחני לא יודע כלום. אליעד: אם
המורה הרוחני לא יודע כלום, אז גם אתה לא יודע כלום, ומדוע אני מדבר ... אני אמרתי שיש רק חיסרון? כל חיסרון הוא גם יתרון יחסי. שאלה: האם החיסרון הוא אחרי האני? אליעד: לא, אם החיסרון הוא אחרי האני, אז
מורה רוחני יגיד לך, לך צעד אחד אחורה ואין לך יותר חיסרון. אך אני ...