24:50תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי... מוחלטת. האם אפשר למצוא היפוך לכל מצב או רעיון? לדברי אליעד, לא לכל רעיון או מצב יש היפוך שכלי הגיוני. יש מצבים שההיפוך שלהם הוא הגיוני וניתן להבנה בשכל, אך יש גם רעיונות שבהגדרתם אין להם היפוך. למשל, ההנחה שאם אתה רוצה משהו זה טוב ... שאתה לא רוצה. הגדרה כזו היא חד - ערכית ואין לה באמת היפוך שכלי, כי לא יכול להיות מצב הגיוני שבו מה שאתה רוצה הוא רע עבורך. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה משהו ובו זמנית טוען שזה רע ... כל היפוך חייב להיות שכלי? אליעד מבהיר שישנם שני סוגי היפוכים: היפוך שכלי - היפוך שניתן להבין אותו דרך ההיגיון והחשיבה האנושית הרגילה. היפוך חוץ - שכלי - היפוך שנמצא מעבר להיגיון האנושי, במקום שהשכל אינו יכול להבין או לתפוס. הוא מסביר שכדי להבין היפוכים מסוימים באמת, יש צורך לצאת מגבולות השכל הרגיל. לא כל היפוך הוא שכלי, ולא כל דבר ניתן להפוך בהיגיון. לדוגמה, אליעד נותן את הטענה: אם אני פה, אז אני לא שם. בהיגיון הרגיל אין אפשרות להפוך את הטענה הזו, כי פה מוגדר מלכתחילה כניגוד של שם. אך בהיגיון חוץ - שכלי, מעבר לתפיסה האנושית הרגילה, אפשר אולי להגיע למצב שבו אתה גם פה וגם שם בו זמנית. ... לקבל שיכול להיות מצב שבו, למשל, הרצון שלך למשהו הוא רע עבורך - וזאת בניגוד מוחלט למה שניתן לתפוס בהיגיון הרגיל. לדברי אליעד, השחרור מהחשיבה השכלית הוא הכרחי עבור מי שרוצה להגיע לאיחוד מוחלט עם המציאות, כי המציאות עצמה אינה פועלת רק לפי חוקי ההיגיון. האם המציאות תמיד פועלת לפי חוקי השכל? אליעד מבהיר שהמציאות אינה מוגבלת לחוקי השכל, ושלא ניתן להבין את המציאות בשלמות אם נשארים מוגבלים לחשיבה שכלית. כדי להבין באמת את המציאות במאה אחוז, צריך להשתחרר מההגדרות הבסיסיות ביותר של ההיגיון, כמו אם אני רוצה את זה, זה טוב, ואם אני לא רוצה את זה, זה רע. במצב של חשיבה ... כאשר יוצאים מחוץ לשכל, אליעד טוען שאפשר לקבל אפילו את הרעיון ששני המצבים נכונים בו זמנית, למרות שהדבר אינו הגיוני מנקודת מבט שכלית. איך לזהות מתי ההיפוך הוא שכלי ומתי חוץ שכלי? אליעד ממליץ, כאשר נתקלים בטענה או במצב, לבדוק אם ההיפוך אפשרי לפי ההיגיון. אם ההיפוך אינו אפשרי בשכל, אזי ההיפוך יהיה חוץ שכלי, וניתן להבינו רק מחוץ למסגרת החשיבה הרציונלית הרגילה. זה דורש השתחררות מתפיסות ההיגיון וההבנה הרגילות. בסיכום דבריו, אליעד מדגיש שלמרות שהחיפוש אחר היפוכים הוא דבר חשוב וטוב, יש להכיר בכך שלא לכל ...