איך להגיע למצב, של רצון אמיתי לידיעת האמת?... האמת, אלא רוצה משהו אחר. כי הטועה, הוא נאחז בלבוש החיצוני. ומי שהוא טועה, נדמה לו שהוא רוצה את הרצונות החיצוניים והסופיים שלו. אבל מי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה את הרצון הפנימי שלו, שהוא זה שמניע את האדם, לרצות את הרצונות החיצוניים שלו. וכך גם לגבי עניין חיפוש האמת, שהאדם מטעה את עצמו וחושב לעצמו שהוא מחפש את האמת, ואחכ ... היא גם הסיבה היחידה, שלמענה מחפש האדם את האמת. ויש לאדם כוח רצון. ובכח הרצון של האדם, האדם רוצה רצונות שונים. והאדם רוצה להיות מאושר בשלמות, כי אושר שהוא לא בשלמות, הוא גם סבל של ממש. וכדי להיות מאושר ... שורש וסיבה שקודמת לה. וכל זמן שיש אצל האדם יותר מאשר רצון אחד ויחיד, הרי שיש סיבה אחרת, שקודמת לרצונות הנפרדים שלו. כי הנפרדות, היא תוצאה של סיבה אחת של אחדות. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד ... להבין את האמת, הוא לא הרצון החזק ביותר. כי הרצון החזק ביותר, הוא רצון אחד ויחיד שנמצא לפני כל הרצונות, לפני הנפרדות של הרצונות. ואם האדם מנסה לדעת את האמת, באמצעות אחיזה שלו ברצון שלו להבין את האמת, ברמה של רצון של נפרדות, ... כי יש סוף וגבול לרצון שלו. אך כאשר כל הרצון של האדם, ממוקד רק בדבר אחד בלבד, עד שכל הרצונות של האדם מתבטלים לגמרי ממש, הרי שאז הרצון של האדם הוא אין סופי, כי אין לו סוף וגבול, שהוא ... האדם לעשות בירור של הרצון העצמי שלו. כי הרצון הראשון של האדם, הוא רצון אין סופי שעליו נשענים כל הרצונות של האדם, ושממנו נובעים כל הרצונות של האדם. (ובסוף הדרך יבין האדם, כיצד הרצון הפנימי שלו לידיעת האמת, כיצד הוא מלובש בכל הרצונות החיצוניים שלו. כפי שכבר ביארתי במקום אחר). ומי שיש שכל אמיתי, הוא מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה רק את הרצון הראשון הפנימי ביותר שלו. כי כל שאר הרצונות של האדם, הם רק לבושים ואמצעים, להשגת הרצון הפנימי של האדם. וכאשר האדם מבין את הדבר הזה, אז מי ... לרצון הראשון, שהוא הרצון האין סופי האמיתי שלו, לשם כך עליו לחקור ולגלות, על מה נשענים ומהיכן נובעים, כל הרצונות שלו. ובפשיטות, על האדם לשאול את עצמו, מה הסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו. ועל האדם לנסות להבין, מדוע הוא רוצה את הרצונות שלו, ומדוע דווקא בצורה כזו ולא אחרת וכולי. ועל ידי השאלות האלו, על ידי זה מתברר אצל האדם מה ... הוא רוצה. וכל זמן שלא ברור לאדם מה באמת הוא רוצה, אז למה בכלל הוא משקיע משאבים להשיג את רצונותיו, כאשר הוא בכלל לא בטוח שהוא רוצה אותם?! והטועים, הם חושבים שהם יודעים מה באמת הם רוצים. אבל אף אחד לא יודע למה בכלל הוא רוצה את הרצונות שלו, ומהיכן מגיעים הרצונות שלו. ואם האדם לא יודע למה הוא רוצה את הרצונות שלו, ולמה יש לו רצון עצמי, הרי שהוא גם לא באמת יודע מה באמת הוא רוצה. כי הוא לא באמת מבין את הרצון האין סופי, שמניע את כל הרצונות שלו. (ואיך רצון אחד מלובש באין סוף רצונות משתנים, זהו עניין אחר וכפי שכבר ביארתי מקום אחר). ועל האדם לחקור ולגלות, מה הסיבה שבגללה יש לו רצון ... עד שהאדם מגיע אל שורש הרצון שלו, ורואה את מה שהוא באמת רוצה, דהיינו, את הכוח שמניע את כל הרצונות שלו. והבשורה הטובה היא, שכאשר האדם מבין מה באמת הוא רוצה, הרי שהוא מיד מקבל את כל מה שהוא ...