... שמתחוללת בו בין טוב ורע. כאשר האדם מתמודד עם פחדים, חרדות או
רצונות רעים, הוא חייב להיות נחוש כמו דאעש, שפוגעים בכל מי שעומד בדרכם ללא פשרות. החרדה של אדם מכישלון, לדוגמה, מקורה בכך שהאדם רוצה להצליח. אם אדם היה אומר שלא אכפת לו כלל להיכשל, החרדה הייתה נעלמת. אלא שהאדם נאחז
ברצונות מסוימים שמעניקים לו תחושה טובה, ולכן אינו מוכן להרוג אותם, למרות שהם מחזיקים את החרדה שלו כבת ערובה. לכן, בדומה למצב צבאי, האדם נמנע מלהרוג חפים מפשע
(הרצונות הטובים), ולכן אינו מסוגל לנצח את הרע שבו לחלוטין. כיצד הימנעות מפגיעה בחפים מפשע פוגעת ביכולת לנצח את הרע? לפי אליעד, אדם שאינו מוכן לפגוע
ברצונות הטובים שלו (החפים מפשע) כדי להילחם ברע, מגביל את יכולתו לנצח באופן מוחלט. בדומה למצב שבו צבא אינו יכול לחסל את דאעש כי הוא חושש לפגוע בחפים מפשע, האדם לא מצליח לחסל את הפחד או החרדה לחלוטין, כי אינו מוכן להקריב גם את
הרצונות החיוביים, אלו שנותנים לו תחושות טובות. אליעד מדגים זאת עם סיפורו של רבי נחמן מברסלב, המספר על אדם שלא מצליח להיפטר מהצרות שלו, כי עדיין נהנה מתועלות מסוימות שהוא ... הדרך היחידה להיפטר לחלוטין מהחרדה או מהפחד היא להקריב את כל
הרצונות הטובים, זה דורש מהאדם ללכת עד הסוף ולוותר על הכל. רוב האנשים לא עושים זאת, כי הם רוצים עדיין להרגיש טוב. אליעד מציין שכדי באמת לחסל את הרע באופן מוחלט, האדם חייב להיות מוכן להקריב את כל הטוב שהוא מקבל כתוצאה
מהרצונות שלו, בדיוק כפי שדאעש מקריבים חפים מפשע. איך יודעים אם אדם באמת רוצה משהו? אליעד מדגיש שרוב האנשים שאומרים שהם רוצים משהו ולא מצליחים להשיג אותו, לא באמת מוכנים לשלם ... נגד הרע הפנימי? כדי לנצח במלחמה הפנימית נגד פחדים, חרדות
ורצונות רעים, אליעד ממליץ לאדם להיות נחוש כמו דאעש. עליו להיות מוכן לפגוע גם בחפים מפשע - כלומר, בכל רצון או מחשבה שנותנת לו תחושה חיובית אך מזינה את הרע בתוכו. רק מי שמוכן ...