... רוצה, כלומר, ללא סיבה. אבל אליעד מסביר שהאמירה ככה אני רוצה אינה באמת חוסר סיבה, אלא רק שהאדם אינו מודע לסיבה האמיתית שמאחורי הרצון שלו. האם האדם אחראי
לרצונות שלו? אליעד מתייחס לשאלת האחריות האישית ... כמו הגשם. זה גורם לו להרגיש שהוא חלק מאותה מציאות ואין באמת הבדל בין רצונו לבין אירועים חיצוניים. מה המשמעות של להיות אני? כאשר אדם מבין שאין לו שליטה על
רצונותיו, הוא עשוי להגיע למצב של ביטול עצמי ... וצורה לרצון האנושי? אליעד מסביר את היחס בין מהות לצורה. המהות היא הבסיס, התוכן הפנימי שממלא את כל הצורות. למשל, הרצון להרגיש טוב הוא מהות פנימית, ואילו
הרצונות הספציפיים (כסף, זוגיות, אוכל) הן צורות של אותה מהות. אך כאן מתעורר פרדוקס: אם הייתה קיימת רק המהות, כלומר, רק רצון להרגיש טוב, לא היו מתעוררים
רצונות ספציפיים. דווקא בגלל שהאדם לא מסתפק במהות בלבד, נוצרות צורות שונות של
רצונות. וכך, האדם נמצא תמיד במתח שבין המהות ... מסוים). אדם רוצה משהו, וכאשר נשאל מדוע הוא רוצה אותו, הוא לא מסוגל להגיע לסיבה אמיתית וברורה, כי תמיד יש סיבה נוספת עמוקה יותר (המהות), ובו זמנית ישנם
רצונות נוספים (צורות אחרות). התסכול הזה נובע ... יהיה להבין את הקיום עד סופו. מכאן עולה ההכרה שאנחנו נמצאים במציאות שהיא פרדוקסלית מיסודה. למה יש לנו רצון להרגיש טוב, ואיך זה משפיע עלינו? אליעד טוען שכל
הרצונות של האדם, בסופו של דבר, נובעים מהרצון להרגיש טוב. אבל אם האדם היה באמת רוצה רק להרגיש טוב, הוא לא היה רוצה שום דבר אחר פרט לכך. עצם זה שיש
רצונות נוספים מראה שהוא לא באמת מסתפק במהות של ... מציג לנו תמונה רחבה של פרדוקס הבחירה החופשית, המהות והצורה, ופרדוקס הצמצום. האדם מוצא את עצמו תקוע תמידית בין הרצון הבסיסי להרגיש טוב (מהות), לבין אינסוף
רצונות ספציפיים (צורה), וזו הסיבה לכך שקשה לו ... מוחלטת של עצמו ושל העולם. האם יש בחירה חופשית? מהו פרדוקס הצמצום? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך נברא העולם לפי הקבלה? האם הרצון להרגיש טוב הוא הסיבה לכל
הרצונות? למה אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים? מהו ...