... סופי, דהיינו, שיש לאדם עוד
רצונות נוספים, הוא לא רצון של אמת אמיתית. כי הוא לא המסובב של
הרצונות. ורק הרצון הראשון, רק הוא המסובב של כל
הרצונות, ורק הוא רצון של אמת, שהוא מחויב המציאות והוא לא נשען על שום דבר אחר שקודם לו. והאדם ... המציאות, כך האדם רוצה את
הרצונות שלו יותר באמת ומתוך אמת. וככל שהאדם מתקרב יותר אל השלמות, כך הרצון הופך להיות שלם ... סוף, על ידי ביטול כל שאר
הרצונות הסופיים. ועל ידי ביטול כל
הרצונות הסופיים, על ידי זה נשאר רק רצון אחד ויחיד שהוא רצון אין סוף. וביטול
הרצונות הסופיים, הוא על ידי אמת. כי מצד האמת הפנימית, אין שום חיות לשום רצון חיצוני כלל. והאמת, מבטלת את
הרצונות החיצוניים, ומשאירה רק את הרצון הפנימי. ואז מגיעה נקודה כלשהי, שבה יש לאדם רצון של אמת, ...