... תוצאות בלבד, בקשות של לקוח חצוף, לקוח מבקש הנחה מוגזמת, בקשה לא הגיונית של לקוח, לקוח מתנגד להצעת מחיר,
לשלם רק על תוצאה, לקוח לא רוצה
לשלם מראש, לקוח רוצה קודם כל לראות תוצאות, תשלום רק לפי תוצאה, אם לא תהיה מרוצה כספך יוחזר, תשלום רק על תוצאות בלבד, החזר כספי ללקוח, להחזיר כסף ללקוח לא ... נניח שאתה בא למכור למישהו מוצר ואתה נותן לו הצעת מחיר כלשהי. והלקוח יוצא עליך ואומר לך, שאין לו בעיה
לשלם לך, אפילו יותר ממה שאתה מבקש. אבל הוא מוכן
לשלם לך רק על תוצאות. קודם תראה לי תוצאות ואז אני אשלם לך, אפילו כפול. והשאלה היא, איך הגיוני להתייחס לסיטואציה הזאת? וברמת העיקרון, צריך להבין כי זכותו של הלקוח, לבקש ממך מה שבא לו, ואפילו לבקש ממך לרקוד עבורו כדי שהוא יסכים
לשלם לך. וזכותו של הלקוח גם לבקש לך שאתה תשלם לו כדי שהוא יסכים להשתמש במוצר שלך, הכל אפשרי והכל לגיטימי במסגרת המשא ומתן. וזכותו של הלקוח, לתת הצעת מחיר ... מדינה חופשית ושוק חופשי והכל זה עניין של היצע וביקוש וזכותו של הלקוח לבקש ממך איזו הנחה שבא לו או לבקש
לשלם לך בתנאים שלו וגם זכותו לבקש ממך למכור לו במחיר הפסד עבורך. בקיצור, זכותו של הלקוח לבקש מה שבא לו וזכותך למכור או שלא למכור לו בתנאים שלך. זכותך גם ... ולהקטין את אחוז הרווח שלך. ואני אסביר. ברמת העיקרון, נניח שאתה מוכר ללקוח שירותי יעוץ כלשהם והלקוח מוכן
לשלם רק אם הוא יראה תוצאות. הרי שבעצם אתה רוצה לקבל תשלום מהלקוח, בתמורה לזמן שלך. דהיינו, אתה מוכר את הזמן שלך, בתמורה ל X כסף. אתה רוצה לקבל X כסף, בתמורה ... מעניין אותו, כי יכול להיות שאתה לא תביא לו את התוצאה שהוא רוצה מסיבות שונות כאלו ואחרות. ולכן הוא מוכן
לשלם לך, אולי אפילו יותר, אבל רק לפי תוצאה. במילים אחרות, הלקוח טוען, שבעצם מבחינתו,
לשלם לך על הזמן שלך, זה בעצם
לשלם לך על המאמץ שלך ולא על התוצאה שלו. במילים אחרות הלקוח אומר לך, שהמאמץ שלך לא מביא לו מספיק תועלת, כדי שהוא ישלם לך את מה שאתה מבקש. כי אם לדוגמה היית מבקש 1 שח על המאמץ ואת השאר רק על התוצאה, אז אולי הוא כן היה מסכים
לשלם לך. במילים אחרות הוא אומר לך, שמבחינתו, הזמן שלך, הוא רק מאמץ שלך עבורו, ולא בטוח שתביא תוצאות ולכן הוא ישלם רק על תוצאות, כי הוא לא מעריך מספיק את ... בוודאות של 100 אחוז את הכסף שלו בלמלא לוטו, כי הסיכוי שהוא יקבל תועלת לזכות בלוטו, שווה לו את העלות שלו
לשלם כסף למלא לוטו. אבל במקרה שלך, הוא לא חושב שהסיכוי שהוא יקבל ממך תועלת, שווה את העלות שאתה מבקש בגין העבודה שלך. עכשיו נעשה את הניסוי המחשבתי. נניח שאתה ... תוצאה בלבד. כי בסוף יישאר לך יותר כסף. אבל אם מתוך 100 לקוחות, רק 1 בוודאות יהיה מרוצה. ולקוח מרוצה מוכן
לשלם נניח רק פי 20 על תוצאות, מאשר על המאמץ, הרי שאם תעבוד רק לפי תוצאות בלבד, כנראה שיהיה לך יותר כסף. במילים אחרות, כאשר הלקוח אומר לך שהוא מוכן
לשלם לך רק על תוצאות בלבד, הוא בעצם מבקש ממך להגדיל את עלות הייצור שלך. דהיינו, הוא אומר לך, תעבוד יותר ותקבל פחות. כי בתפישה של הלקוח, מבחינתו תעבוד ותשקיע ... של היצע וביקוש. ואתה צריך לפעול לפי האלטרנטיבות שיש לך. אם יש לך אפשרות לעבוד עם מישהו אחר שיהיה מוכן
לשלם לך גם עבור המאמץ שלך בלי התחייבות לתוצאות, כי הוא מעריך את עצם המאמץ שלך, הרי שעדיף לך לקבל כסף עבור המאמץ שלך ולא רק עבור התוצאות, כי ככה תרוויח יותר. ... יותר כסף בסופו של דבר, מה הסיכוי שלך להתחייב לתוצאות, בכמה אתה יכול לתמחר תוצאות, כמה לקוחות יהיו מוכנים
לשלם על תוצאות בלבד, מה העלות שלך להשיג את אותם הלקוחות וכולי. במילים אחרות, עליך להגיב לפי האלטרנטיבות שלך. ואם אין לך מספיק ביקוש, אז בהחלט יתכן שתצטרך לקבל ... לך אלטרנטיבה אחרת. דהיינו, הכל לפי האלטרנטיבות שלך. כמו לדוגמה המון עסקים מתחילים, שיהיו אפילו מוכנים
לשלם למישהו כסף, כדי שהוא יסכים לעבוד איתם, בשביל לצבור ניסיון, בשביל שיהיה להם תיק עבודות וכולי. ויש גם כל מיני אפשרויות באמצע, של לתת הנחה כללית, או של לתת ... אפשרויות גרועות. שבמקרה שלנו, נוכל לומר ללקוח, אין בעיה, תשלם על תוצאה בלבד, אבל הרבה מעבר למה שהוא מוכן
לשלם על תוצאות. כדי שהוא ירצה את האפשרות הפחות גרועה, שהיא
לשלם על מאמץ. יש עוד לוגיקה שאומרת ללקוח, שאתה מוכן שהוא יקבל כסף חזרה והחזר כספי אם לא תביא לו תוצאה, אבל גם הוא צריך למצוא דרך להחזיר לך את הזמן שלך ואת ... להתנסות במוצר וכיוב. כאשר כאן הלוגיקה תהיה להעלות את הערך של הניסיון שלך לעזור ללקוח, שהוא יהיה מוכן
לשלם גם רק עבור הסיכוי שאתה תוכל להביא לו תוצאות וכולי. בכל מקרה, מהות העניין היא, שהלקוח בעצם אומר, שהוא לא מוכן
לשלם לך סכום X, רק עבור הסיכוי והאפשרות שאתה תצליח לעזור לו. כאשר אתה מהצד שלך, צריך לגרום ללקוח להבין, שהגיוני שהוא ישלם לך, גם על האפשרות שאתה תוכל לעזור ... כמה פעמים, שאפשרי למכור אפילו בלי איש מכירות, אם עושים שיווק נכון. כי אם אתה נתקל המון בלקוחות שמוכנים
לשלם לך רק עבור תוצאה בלבד, הרי שזה אולי בגלל שהשיווק שלך גרוע מאוד. ואז ללקוחות שלך אין אפשרות להכיר אותך, לתת בך אמון, להתנסות במוצר שלך ולהיות מוכנים
לשלם לך גם עבור זה שאתה מוכן אפילו רק להקדיש להם זמן לצורך העניין, כדי להגדיל את הסיכוי שהם ימצאו פתרון לבעיה שלהם. לסיכום: זכותו של הלקוח לבקש מה שבא לו. ...