אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סודות התודעה האנושית, לנצח את המשחק, סודות החיפוש העצמי, סודות משמעות החיים, סוף המסע אל האושר, סוף המסע אל ההארה, סוף החיפוש הרוחני, אין הבדל בין יש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סודות התודעה האנושית, לנצח את המשחק, סודות החיפוש העצמי, סודות משמעות החיים, סוף המסע אל האושר, סוף המסע אל ההארה, סוף החיפוש הרוחני, אין הבדל בין יש לאין, לצאת מהשכל
מהי משמעות החיפוש העצמי והאם יש לו סוף?

החיפוש העצמי, כפי שמתאר אליעד כהן, הוא מסע שבו אדם מחפש את האמת על עצמו, על חייו ועל המציאות. הוא מציין כי יש אנשים שמחפשים תשובות לשאלות מהותיות כמו "מי אני באמת?", "מהי מטרת חיי?" ו"איך אני משיג אושר אמיתי?" אך חשוב להבין, אומר אליעד, שהחיפוש עצמו לא בהכרח מוביל לתוצאה ברורה או מובהקת. החיפוש הוא תהליך של שינוי תפיסת עולם, שמוביל את האדם להתפתחות אישית ולהבנה עמוקה יותר על הדרך שבה הוא רואה את העולם ואת עצמו.

האם המציאות שאנו חווים היא אמיתית או אשליה?

אליעד מציין שהרעיון המרכזי כאן הוא שאנו לא יכולים לדעת בוודאות אם מה שאנחנו חווים כמציאות הוא אמיתי או אשליה. זו שאלה פילוסופית עמוקה שמתעוררת מתוך חקירה של הדרך שבה אנו חווים את העולם. אם אדם יבדוק לעומק את החוויה האישית שלו, הוא עשוי להגיע למסקנה שאין לו הוכחה מוחלטת שהמציאות כפי שהוא מכיר אותה אכן קיימת כפי שהוא תופס אותה.

כיצד התחושה שלנו כלפי דברים משפיעה על המציאות שלנו?

תחושותינו והאמונות שלנו מעצבות את הדרך שבה אנו רואים את המציאות. אליעד מדגיש את הקשר העמוק בין החוויה הפנימית שלנו לבין מה שאנו חושבים שהוא "אמיתי". אם אדם מרגיש שהעולם בעייתי, הוא יראה בעיות בכל מקום, בעוד שאם הוא משנה את נקודת מבטו, העולם עשוי להיראות לו אחרת. כל חוויה רגשית או מחשבתית משפיעה על האופן שבו אנחנו תופסים את המציאות.

האם יש הבדל בין יש לאין?

שאלה מרכזית נוספת שנשאלת בהרצאה היא האם באמת יש הבדל בין יש לאין. אליעד טוען כי כל הבחנות בין הדברים הן תוצאה של הדרך שבה השכל שלנו מתייג ומסווג את העולם. אם נשאל את עצמנו איך אנחנו יודעים שמשהו "ישנו" או "איננו", נגיע למסקנה שאין לנו דרך מוחלטת להוכיח את זה. הבחנות אלו הן חוויות סובייקטיביות ולא אובייקטיביות.

כיצד ניתן להשתחרר מתפיסות מגבילות?

כדי להשתחרר מהגדרות מגבילות, אליעד מציע לאתגר את כל ההנחות הבסיסיות שלנו. במקום לקבל כמובן מאליו את מה שאנו רואים או מאמינים, עלינו לשאול את עצמנו שאלות כמו: "איך אני יודע שזה אמיתי?" "מי אמר שהמציאות היא כפי שאני חושב?" "האם יש באמת הבדל בין טוב לרע?" בדרך הזו, אנחנו יכולים להסתכל על הדברים בצורה חדשה ולראות את האפשרויות השונות.

מה המשמעות של הרצון והאם יש לו בסיס מוחלט?

אליעד מסביר שהרצון שלנו לא תמיד מוחלט, והוא נבנה מתוך תחושות וחוויות סובייקטיביות. הרצון שלנו מבוסס על הבחנות שעשינו, אך הוא לא בהכרח יותר אמיתי מכל תחושה אחרת. אם אדם יבין שאין לו באמת שליטה מלאה על רצונותיו, הוא יכול להשתחרר מהתודעה המגבילה שנבנתה סביבם ולהגיע לתודעה חופשית יותר.

כיצד ניתן להגיע...
מהי משמעות החיפוש העצמי והאם יש לו סוף?

חיפוש עצמי הוא מסע שבו אדם מחפש את האמת על עצמו, על חייו ועל המציאות. אליעד מסביר כי יש אנשים המחפשים תשובות לשאלות מהותיות כמו מי הם באמת, מהי מטרת חייהם, ואיך ניתן להשיג אושר אמיתי. עם זאת, אחד הדברים המרכזיים שהוא מציין הוא שהחיפוש עצמו לא בהכרח מוביל לתוצאה ברורה, אלא שהוא חלק מהתהליך שבו האדם מתפתח ומשנה את תפיסת עולמו.

האם המציאות שאנו חווים היא אמיתית או אשליה?

אחד הרעיונות המרכזיים בהרצאה הוא הרעיון שהמציאות שאנו חווים עשויה להיות אשליה. ייתכן שכל מה שאנחנו חווים אינו אלא חלום, ושאין לנו דרך לוודא שהדברים שאנו חווים הם אמיתיים. אליעד מדגיש שזו שאלה פילוסופית עמוקה, ושאם אדם יחקור לעומק את הדרך שבה הוא חווה את העולם, הוא עשוי להבין שאין לו הוכחה חד - משמעית שהמציאות כפי שהוא מכיר אותה היא אמיתית.

כיצד התחושה שלנו כלפי דברים משפיעה על המציאות שלנו?

אליעד מסביר שהתחושות והאמונות שלנו מעצבות את הדרך שבה אנו רואים את המציאות. אם אדם מרגיש שהעולם בעייתי, הוא יראה בעיות בכל מקום. לעומת זאת, אם הוא משנה את נקודת מבטו, העולם עשוי להיראות לו אחרת לגמרי. הוא מדגיש את הקשר בין החוויה הפנימית שלנו לבין מה שאנחנו חושבים שהוא "אמיתי".

האם יש הבדל בין יש לאין?

אחת השאלות המרכזיות שהוא מעלה היא האם באמת יש הבדל בין יש לאין. לדבריו, כל הבחנות שאנו עושים בין דברים קיימות רק משום שהשכל שלנו מתייג את הדברים בדרך מסוימת. אם נשאל את עצמנו איך אנחנו יודעים שמשהו "ישנו" או "איננו", נבין שאין לנו באמת דרך מוחלטת להוכיח זאת.

כיצד ניתן להשתחרר מתפיסות מגבילות?

כדי להשתחרר מהגדרות מגבילות, אליעד מציע לאתגר את כל ההנחות הבסיסיות שלנו. במקום לקבל כמובן מאליו את מה שאנו רואים, אנו צריכים לשאול את עצמנו שאלות כמו: איך אני יודע שזה אמיתי? מי אמר שהמציאות היא כפי שאני חושב? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע?

מה המשמעות של הרצון והאם יש לו בסיס מוחלט?

אליעד טוען שהרצון שלנו אינו מוחלט, אלא מבוסס על תחושות וחוויות סובייקטיביות. הוא מסביר שהרצון שלנו בנוי על הבחנות מסוימות שאנו עושים, ושהוא לא בהכרח אמיתי יותר מכל תחושה אחרת. אם אדם יבין שהוא לא באמת בוחר את רצונותיו, הוא יוכל להגיע לתודעה משוחררת יותר.

כיצד ניתן להגיע להבנה עמוקה יותר של המציאות?

הדרך להגיע להבנה עמוקה יותר של המציאות היא להטיל ספק בכל דבר, גם בדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. אליעד מציע להתבונן עמוק בשאלה: "מה גורם לי להבחין...
דרך מוחלטת אפשרות אתגר להטיל ספק בעיה הבדל בין טוב לרע אדם מצליח לשנות הרגלים אושר לצאת מהשכל בדרך מסוימת אושר אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אנושיות אנושית האין והיש הארה הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים החיפוש העצמי החיפוש הרוחני היש והאין המסע אל האושר המסע אל ההארה השכל התודעה התודעה האנושית חיים חיפוש עצמי חיפוש רוחני יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל לנצח לנצח את המשחק לצאת מהשכל מהות החיים מטרת החיים משחק משחקים משמעות משמעות החיים משמעותיות סוד סודות סודות החיפוש סודות החיפוש העצמי סודות התודעה סודות התודעה האנושית סודות משמעות החיים סוף החיפוש סוף החיפוש הרוחני סוף המסע סוף המסע אל האושר סוף המסע אל ההארה רוחני רוחניות שכל תודעה תודעה אנושית תכלית החיים
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה?
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה? שכל. פילוסופיה. מהו השכל הגדול ביותר והידיעה הגדולה ביותר ששכל אנושי יכול להגיע אליה? תשובה: ידיעת הטוב האמיתי. מהותו של הטוב האמיתי, היא מהותה האמיתית של המציאות. כאשר האדם חוקר ומעמיק בשכלו ומבין מהי מהותה של המציאות באמת, בסופו של דבר הוא מבין שהמציאות כולה היא טוב ... על ידיעות אחרות. במציאות קיימת רק ידיעה אחת שאפשר לדעת אותה בלי לדעת ידיעות אחרות. מהי הידיעה הזאת? זאת הידיעה שהיא הבסיס של כל הידיעות. המהות של המציאות = הידיעה שעליה מבוססות כל הידיעות כולן. ידיעת המהות של המציאות = ידיעת האחדות. האדם חווה את כל המציאות כולה כדבר אחד. לחוות את המציאות כולה כדבר אחד = ביטול האגו. אין אגו בתוך המציאות, אלא יש רק את המהות של המציאות. כאשר האדם יודע את הידיעה הזאת, הוא מרגיש שלמות וטוב אמיתי. ומדוע זו הידיעה הגדולה ביותר? משום שלא ניתן לדעת יותר ממנה. ידיעת המהות של המציאות, היא הידיעה הבסיסית ביותר שאפשר להגיע אליה. היא השורש של כל הידיעות כולן. ולכן לא ניתן לדעת יותר ממנה. גם אם האדם ינסה להבין את המהות הפנימית יותר של המהות המאחדת של המציאות, הרי שהוא לא ימצא שום הבדל מהותי בין הרמות השונות. כך שלא ניתן לדעת יותר מהידיעה הזאת. להבין מהי מהותה של המציאות = הידיעה הגדולה ביותר. כאשר האדם מבין מהי מהותה של המציאות, הוא בעצם מבין שכל המציאות כולה היא טוב אמיתי. מאחר שמצד המהות של המציאות הכל זה אחדות גמורה. וממילא אין רע. וכשאין רע אז הכל טוב אמיתי ללא סיבה. ידיעת המהות של המציאות = ידיעת האחדות של המציאות = ידיעת הטוב האמיתי. ...
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע? שאלה: השכל האנושי, האם הוא מוגבל ביכולת שלו להבין את כל המציאות? האם יש דברים במציאות שאי אפשר להבין אותם בשכל אנושי? תשובה: לא נשיב כאן על השאלה הנל, אך כן ניתן ... הרי שהוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש משהו שהשכל מוגבל להבין אותו או שלא. מצד אחד, קיימת ... שהאדם לא מסוגל כרגע להבין כל דבר, זה רק בגלל היכולת השכלית שיש לו כרגע. ויכול להיות, שאם האדם ישתמש בכל השכל שלו בשלמות, אולי פתאום הוא יגלה שהוא מבין את ... שכן אפשר להבין כל דבר. אך אם האדם ישתמש בכל היכולת השכלית שלו, הוא פתאום יגלה שיש דברים שהוא בכל זאת לא מסוגל להבין. ואז הוא ידע בוודאות, כי היכולת השכלית שלו מוגבלת, ושאין אפשרות להבין בשכל האנושי כל דבר. נמצא אם כן, כי קיימת דרך לדעת בוודאות ... אפשר להבין, רק הוא יכול לדעת, האם יש קצה לגבול ההבנה האנושי ואם כן מהו. אך כל זמן שהאדם לא נמצא בקצה ההבנה האנושית, הוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש קצה להבנה האנושית או שלא. ונקודה נוספת למחשבה: כדי לענות על השאלה האם ניתן להבין כל דבר בשכל אנושי, לשם כך צריך להגדיר מהי הבנה. והבנה, היא היכולת של האדם להכיל בתוכו מבחינה שכלית ורגשית רעיון כלשהו. לדוגמה: נבקש מהאדם לחשוב על ... האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המחשבה הזאת. לא ברמה השכלית ולא ברמה הרגשית. ואכ אפשר לומר, שהאדם לא ... של דבר והיפוכו. זא, שהבנה היא היכולת להכיל רגשית ושכלית רעיון כלשהו. דוגמה נוספת לרעיון שאי אפשר להכיל בשכל אנושי. האדם לא מסוגל לדמיין בשכל שלו את כל מרחב המקום כולו. האדם לא מסוגל לדמיין בשכל שלו את כל ציר הזמן כולו. האדם לא מסוגל להכיל בתוכו ... עוד המון דוגמאות שונות, לדברים שלא ניתן להבין בשכל אנושי. יחד עם זאת, למרות שאי אפשר להבין לדוגמה דבר ... מסוימת, או שיקרה משהו לאדם, ושעל ידי זה היכולת השכלית והרגשית של האדם תגדל, ואז האדם כן יוכל להכיל ... והיפוכו וכיוב. וזה בעצם אומר, שלמרות שניתן לומר שהשכל האנושי לא מסוגל להכיל בתוכו כל מחשבה, עדיין יתכן שיש שכל כזה, שכן מסוגל להכיל בתוכו, גם דברים שאינם נתפסים בשכל האנושי. והשאלה ששאלנו בהתחלה היא, האם המציאות שלנו ... האדם להכיל בתוכו רעיונות, שאין אפשרות להכיל אותם בשכל אנושי. והתשובה היא כנל, שרק מי שמגיע לקצה יכולת ...
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון?
רצון אנושי רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון? פילוסופיה. מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, ... של רצון. רצון חסר ורצון של שלמות. הרצון האנושי הרגיל הוא רצון חסר. דהיינו, האדם מרגיש שחסר לו את מה ... שאינו חסר דבר, רצון ללא סיבה, רצון שהתכלית הסופית היא הפעולה עצמה, רצון שבו האושר הוא הדרך, הרצון שאינו חסר דבר, הרצון שאין לו סיבה, הרצון ... על ידי זה שהאדם רואה את האמת, שהכל זו מהות אחת. על ידי זה שהאדם מתבונן תמיד על המהות של כל דבר, לבסוף הוא רואה את האחדות שיש בהכל. אז האדם מבין ... עצמו ולא שום דבר אחר. אז האדם מבין שהתכלית של כל דבר היא הדבר עצמו ולא שום דבר אחר. אז האדם מבין שהכל ... אמיתית לעשות כרצונו באמת... כאשר יש לאדם שכל אמיתי = רואה את האמת האובייקטיבית = הרצון הופך לשלם = מרגיש טוב באמת = אינו מחפש תכלית תמיד נמצא בתכלית.
לדעת / השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה?
... השכל האנושי - מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? מהי תכלית הידיעה? שכל. גבולות השכל. לדעת הכל. מהו המקסימום שהשכל האנושי יכול לדעת? תשובה: המקסימום שהאני והשכל של האדם יכול לדעת, זה את המהות של האני עצמו. הסבר: ניקח כל ידיעה באשר היא שאותה יודע האדם. נשאל: מי יודע את הידיעה הזאת? תשובה: האני של האדם, הוא זה שיודע את הידיעה. היינו כל השאלות נשאלות על ידי האני, וגם כל התשובות מגיעות מהאני. ומאחר שכל התשובות האפשריות שאותן יכול לדעת האדם, מגיעות מתוך האני עצמו, ממילא זה אומר שסך כל הידע שאותו יכול לדעת האני, ... קיים בתוך האני. האני לא יכול לדעת דבר שנמצא מחוצה לו, אאכ הוא יכנס לתוכו כדי שיהיה ניתן לדעת אותו. ומאחר שכל הידיעות שאותן יכול לדעת האני נמצאות ונובעות מתוך האני, הרי שלהבין את המהות הפנימית ואת השורש של האני, כולל בתוכו את כל מה שהאדם יכול לדעת. כאשר האדם מבין את המהות של האני, הרי שהוא בעצם מבין את השורש שממנו מגיעות כל התשובות וכל המידע שמספק האני. ולכן הבנת המהות של האני = ידיעת כל מה שהאני יכול לדעת. ומדוע ככ קשה לאדם להבין את מהות האני? משום שכדי להבין את מהות האני, יש צורך להכניס לתוך האני את עצמו. הסבר: קיימת מהות X. המהות ה X מהווה את האני + את המחשבה שאותה חושב האני + את כל מה שקיים. המהות של האני מקיפה את האני עצמו. המהות של האני מקיפה את המחשבה עצמה. המחשבה היא חלק ונגזרת של המהות של עצמה. המהות של המחשבה מקיפה את המחשבה ולכן קשה להכניס לתוך המחשבה את המהות של עצמה. מאותה הסיבה קשה לאני להכניס אל תוך מחשבה את המהות של עצמו. כי זה לנסות להכניס את האני אל תוך מחשבה ואל תוך עצמו. אז איך בכל זאת אפשר להבין מהו אני? תשובה: על ידי שמקרבים את השכל עד לנקודה הסופית שלו, על ידי זה הוא מתחיל להבין קצת מהי המהות של האני. פירוש: ככל שהאדם מעמיק יותר בשכלו להבין את המציאות בכלל, כך השכל של האדם נהיה גדול יותר. ככל שהשכל נהיה גדול יותר, כך האדם מבין יותר ויותר דברים, עד שהאדם מגיע לנקודה שבה הוא אינו יכול לדעת שום דבר נוסף, מלבד לדעת את המהות של האני שלו. כאשר האדם יודע כבר את הכל והדבר האחרון שאותו הוא אינו יודע, הוא את עצמם המהות של עצמו, על ידי זה
הסוד של הייאוש האנושי - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים?
הסוד של הייאוש האנושי - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפסיכולוגים מורים רוחניים? במאמר הזה נבאר את הסוד של הייאוש. והסוד של הייאוש, הוא בעצם ההסבר האמיתי לסיבה שבגללה קיים ייאוש בעולם. וכאן במאמר נגלה את הסיבה האמיתית לכל סוגי הייאוש השונים שיש בעולם. וגם את הסוד הזה, לא יודע אותו שום פסיכולוג מורה רוחני וכיוב בעולם. וגם מי שיודע אותו, לא יודע מה הפתרון האמיתי לייאוש. והעניין הוא, כי לכל אדם יש רצונות שונים. וכאשר האדם רוצה איזה דבר, האדם עושה את הפעולות שאותן הוא חושב שהוא יכול לעשות, כדי להשיג את הרצון שלו. וכאשר יש לאדם איזה רצון חזק, האדם מוכן אפילו להתאמץ ולהשקיע המון משאבים כדי להשיג את המטרה שלו. וככל שהאדם משקיע יותר משאבים ומתאמץ יותר כדי להשיג איזו מטרה, כך האדם עוד יותר רוצה להשיג את המטרה הזאת. וכאשר האדם מגלה שהוא לא יכול להשיג את המטרה הזאת, הדבר הזה גורם לאדם לפגיעה במצב הרוח שלו, בירידה במוטיבציה האישית שלו, בתחושה של עצבות ודיכאון. וגם בתחושה של ייאוש. כי הייאוש הוא כאשר האדם נכנע ומוותר על ... כלשהו. כי כאשר האדם רוצה איזה דבר, והאדם מבין שהוא לא יכול להשיג את אותו הדבר, והאדם מוותר על הרצון שלו להשיג את אותו הדבר, הרי שיש כאן סוג של ייאוש. וזה בעצם אומר שכל אדם כל הזמן חווה רמות שונות של ייאוש. כי כל רצון שבא לאדם במשך היום ושהאדם מוותר על הרצון שלו, הרי שזה בעצם סוג של ייאוש. ומצד האמת, כולם נמצאים ברמה כלשהי של ... שלו. ועכשיו השאלה היא, כיצד יכול האדם למלא את הרצון הזה עצמו? דהיינו, כיצד יכול האדם לגרום לכך שכך הרצונות שלו ייעלמו? והתשובה היא, שגם כאן יש שורש. והשורש הוא שכל הרצונות שיש לאדם, גם הם תלויים במשהו שורשי אחר, והוא בצורת החשיבה של האדם. כי כאשר יש לאדם רצון כלשהו, הדבר הזה הוא ביטוי לכך שהאדם לא רוצה את המצב של המציאות ... מהי הסיבה של הסיבה עצמה. כי קיומה של האמת האמיתית, לא תלוי בשום דבר. וכל זמן שיש לאדם הסבר כלשהו לגבי מהי הסיבה הראשונה של המציאות, וכל זמן שעדיין אפשר לשאול מבחינה שכלית, מהי הסיבה של הסיבה עצמה, ומדוע הסיבה עצמה מוכרחת, הרי שזה אומר שהאדם עוד לא הגיע אל האמת של המציאות, ושהאדם עוד לא מבין את המציאות. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו להבין את הסיבה הראשונה של המציאות. כי על ידי זה נוצרת הזדהות רגשית מוחלטת, בין האדם לבין המציאות. ואז האדם חווה שלמות עצמית מלאה, ואז ממילא האדם לא מרגיש ... ייאוש או וויתור כלשהו. אלא, שיש כאן בעיה. והבעיה היא שברמה הלוגית האדם לא יכול להבין את הסיבה הראשונה. כי על כל סיבה תמיד יהיה ניתן לשאול מהי הסיבה שלה עצמה. וזה בעצם סוד גדול, שאף אחד בעולם לא יודע איך ברמה הלוגית יכול בכלל האדם להבין את הסיבה הראשונה. כי הרי על כל סיבה תמיד יהיה ניתן לשאול מה הסיבה שלה עצמה. ומאחר שהפתרון לכל הבעיות שיש בעולם, הוא שהאדם יבין את הסיבה הראשונה, ומאחר שהאדם לא יכול מבחינה שכלית תפישתית להבין את הסיבה הראשונה, כי היא נמצאת במרחק אין סופי מהשכל של האדם, מאחר שהיא הסיבה הראשונה של כל האירועים, דהיינו, סיבה במרחק אין סופי מהשכל של האדם, לכן האדם חווה ייאוש בחייו. וכל חכמי החכמים בעולם, וכל מורי הדרך הרוחניים שיש בעולם, וכל הפסיכולוגים והפילוסופים, וכל השיטות הרוחניות שיש בעולם, וכל מי שאומר שאי אפשר להשיג את השלמות, הרי שהוא מלא בייאוש עצמי. כי הוא התייאש מלפצח את הסוד של איך אפשר להבין את הסיבה הראשונה. כי כל מורי הדרך הרוחניים בעולם, כולם ניסו לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וגם המדענים כל הזמן מנסים להבין מה היה לפני המפץ הגדול, שזה בעצם ביטוי לרצון להבין את התחלת כל האירועים, ... שלו, וכל מי שאומר שאין שלמות מוחלטת, וכל מנהיג שקר שמייאש את האדם מלמצוא את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הרי שהוא חי בייאוש גדול מאוד. כי יש סיבה ראשונה ויש דרך שכלית להבין אותה. וזה שהאדם לא יודע את הדרך, זה לא אומר שאין דרך. וזה שנראה לאדם שאין דרך, גם זה לא אומר שאין דרך. אך מנהיגי השקר שיש בכל דור ודור, הם מייאשים את העולם מלחקור ולגלות את הסיבה הראשונה. כי הם מלמדים את האדם שהשכל של האדם מוגבל, ושהאדם לא יכול לחקור את מה שהיה בנקודת ההתחלה הראשונה, ושהאדם לא יכול להבין את הכל, וכיוב שקרים משקרים שונים, שהם בסך הכל ביטויים שונים של ... לחשוב שהוא לא יכול למצוא תשובות לכל השאלות. וכל אירוע שיש בעולם שבו האדם חווה סוג כלשהו של ייאוש, זה ביטוי לכך שהאדם בתוכו התייאש להבין את הסיבה הראשונה בגלל המגבלה השכלית להבין אותה. כי הבנת הסיבה הראשונה, היא הפתרון של כל הבעיות שיש בעולם. וכל הבעיות שיש בעולם, הן ביטויים שונים של חוסר היכולת להבין את הסיבה הראשונה. וכל אדם בעולם שחווה סוג כלשהו של ייאוש, שורש הייאוש הוא בכך שהאדם לא מצליח לגלות את הסוד איך הוא כן יכול להבין את הסיבה הראשונה שנמצאת במרחק אין סופי ממנו. כי לוגית ושכלית לא ניתן לתפוס במחשבה את הסיבה הראשונה. והייאוש הוא הוויתור על הרצון. והרצון הכי גדול של האדם בעולם, הוא להבין את הסיבה הראשונה. וגם הייאוש הכי גדול של האדם, ... וכיוב. אך מבחינה לוגית, יש דבר אחד שהוא בלתי אפשרי, והוא היכולת להבין מהי הסיבה הראשונה. כי לוגית תמיד יש אפשרות לשאול מה היה לפני. והמשימה הכי קשה בעולם, היא לפצח את הסוד של מהי הסיבה הראשונה. ואת הסוד הזה מעטי מעט אם בכלל פיצחו. וכל הייאוש שיש בעולם, הוא ביטוי של הייאוש של בני האדם מלפרוץ את המחסום
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
הסוד של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 1 כאן במאמר נסביר איך למצוא את התשובה לשאלה הגדולה ביותר בעולם. ונסביר גם את עניין השכל האנושי ואת שורש השכל שלו שהוא השכל העל אנושי. ואיך יכול כל אחד להשיג שכל על אנושי ויכולת תפישה על אנושית. ונסביר גם את עניין סיבת כל הסיבות ועוד. וכפי שכבר ביארתי, לכל השאלות שיש בעולם, יש להם שורש. כי יש שאלה אחת שהיא ... והשאלה הזאת היא לא שאלה רגילה שיש עליה תשובה, אלא היא התשובה עצמה. אך מחמת שהשכל של התשובה הזאת הוא מאוד גדול, לכן האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המידע הזה, ואז נראה לו שהתשובה היא שאלה. אך באמת השאלה ... למצוא את התשובה לשאלת כל השאלות, עליו להעמיק את מחשבתו בשאלת כל השאלות. כי כל מהותה של שאלת כל השאלות, היא חוסר היכולת של האדם להבין את המידע שאותו הוא גילה. כי כאשר האדם חוקר בשכלו ומנסה להבין את כל מה שהוא יכול בכל תחום ותחום, בסופו של דבר האדם מגיע לרמת עומק מאוד גדולה של הבנת המציאות. ושם האדם מגלה את הסוד האמיתי של המציאות. כי שם האדם מגלה את המהות האמיתית של המציאות, שהיא לא מה שהאדם רגיל לחשוב שהיא. כי השכל של המהות של המציאות הוא מאוד גדול. והשכל הזה הוא ככ גדול, עד שהוא לא מאפשר לעולם להתקיים כלל. דהיינו, כי כל הפעולות שיש בעולם הזה, וכל המחשבות וכל הרצונות והרגשות, כל אפשרות הקיום שלהם, היא רק על ידי הצמצום של השכל הזה. כי כאשר השכל הזה גלוי, אין שום קיום לשום דבר בעולם. כי השכל הזה הוא גדול מאוד. והאדם שחי בעולם הזה, הוא חי בסוג של צמצום של השכל הגדול של המציאות. כי כל חייו של האדם, תלויים ביכולת התפישה האנושית שלו. כי לכל אדם יש יכולת תפישה שכלית רגשית. וכל מה שהאדם חושב מרגיש רוצה עושה וכיוב, הכל תלוי ביכולת התפישה של האדם. וכפי שכבר ביארתי, יכולת התפישה של ... בתוכה מידע סופי בלבד. אך האדם לא יכול לחשוב בבת אחת על מידע אין סופי. והנה, גם לשכל של האדם יש שורש. כי גם השכל של האדם הוא חלק ממשהו אחר. כי יש יכולת תפישה אין סופית, שבה ורק בה ניתן לתפוס את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולראות את התמונה המלאה וכולי. והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם כולם חלק וצמצום קטן מהשכל הגדול יותר שקיים במציאות. כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וכל דבר סופי, שיש לו סוף כלשהו, הוא תמיד חלק ממשהו אחר גדול יותר. וכל הדברים כולם, הם חלקים מהדבר האין סופי. וגם השכל של האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
הסוד של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 2 וכאשר האדם מגיע לסוף ולקצה רמת העומק האפשרית של השכל שלו, אז הוא מגלה מידע חדש. והאדם מתוך הרגל מנסה להבין את המידע הזה בשכל הרגיל שלו. אך המידע הזה שהוא אמיתי ונכון, כדי להבין אותו לשם כך על האדם להשתמש בעומק השכל שלו, דהיינו, בשורש השכל שלו, דהיינו, בשכל עם יכולת תפישה על אנושית ואיך סופית. אך מחמת שהאדם עוד לא הביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הזה שבו, לכן המידע שאותו האדם מגלה בסוף עומק ההתבוננות שלו, הוא נתפש בעיני האדם כשאלה מאוד גדולה, שהיא שאלת כל השאלות. כי את המידע הזה אפשר להבין רק בשכל על אנושי, דהיינו, רק עם שורש השכל. ומאחר שהאדם מנסה בשכל רגיל להבין את המידע שאותו אפשר להבין רק עם שורש השכל, לכן המידע הזה לא נכנס בתוך השכל של האדם, ואז הוא נדמה לאדם כשאלה מאוד גדולה. שאלה ככ גדולה, עד שאי אפשר בשום דרך למצוא לה הסבר בשכל האנושי. והדבר הוא מוכרח. דהיינו, מוכרח שלא יהיה הסבר בשכל אנושי. כי מהות המידע, קשורה לרמת העומק של שורש השכל של האדם. כי כל השכל של האדם, הוא רק חלק קטן מיכולת תפישה גדולה עוד יותר. שאיתה ורק איתה אפשר להבין את עומק המציאות. והאדם שאין לו מושג מהו השכל העל אנושי, וכיצד שם באותו שכל תופשים את המציאות, הוא חושב שהמידע שאליו הוא הגיע, שהוא שאלה מאוד גדולה. השאלה הכי גדולה שבה הוא נתקל בחייו. למרות שבאמת זו בכלל תשובה ולא שאלה כלל. וכאשר האדם מגיע לנקודה הזאת, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל של האדם. כי לכל אדם יש יכולות תפישה שונות. ויש לאדם את היכולת לתפוס במחשבתו את האין סוף. אך האדם לא משתמש בחיי היום יום ביכולת התפישה הזאת. משום ששם כל המציאות שלנו נתפשת אחרת. וכאשר האדם רוצה לקבל תשובה לשאלת כל השאלות, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל האנושי. איך כיצד יכול האדם להתחבר ליכולת התפישה העל אנושית שלו? והתשובה היא, שעל האדם לנסות לעשות 2 פעולות הפוכות בו זמנית, שהשילוב שלהן יגרום לאדם להתחבר לשורש השכל שלו, ולהבין את המציאות בשלמות. והפעולה הראשונה שעל האדם לעשות, היא לנסות להמשיך להבין את מה שהוא לא מבין. דהיינו, על האדם לנסות להבין את מה שהוא לא מבין, עם השכל האנושי הרגיל שלו. אבל הדגש הוא לא לנסות להבין איך זה יכול להיות שהמידע נכון, אלא רק פשוט לנסות להבין עם השכל הרגיל, מהו המידע הזה שאותו קשה להבין. כי בשכל האנושי הרגיל כן אפשר להבין את סיבת כל הסיבות וכולי. אבל אי אפשר להבין את הסיבה שמאפשרת את הקיום של סיבה כזאת. כי בשכ
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
הסוד של השכל העל אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 3 ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא האין סיבה. כי הם מנסים ... הסיבות, היא לא האין סיבה. כי גם האין סיבה גם הוא לא מוכרח. ויש סיבה אחת גדולה מאוד מאוד וכולי... ועוד נוסיף ונגלה, שסיבת כל הסיבות, היא שורש השכל עצמו. כי סיבת כל הסיבות, היא לא נפרדת והיא לא ישות אחרת שונה משורש השכל של האדם. אלא שורש השכל של האדם, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. כי יכולת התפישה העל אנושית של האדם, היא עצמה סיבת כל הסיבות. פירוש: כי סיבת כל הסיבות היא לא ישות כלשהי. אלא שבשכל העל אנושי של האדם, שהוא שורש השכל של האדם, שם השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל ולא יכולה להתקיים כלל. כי שם אין שום שאלה כלל. משום שהשכל העל אנושי, הוא עצמו סיבת כל הסיבות. ואילו הבין האדם את שורש השכל של עצמו, הוא ממילא היה מבין גם את הסיבה של כל הסיבות. ובקיצור, סיבת כל הסיבות היא עצמה התפישה העל אנושית. וכאשר האדם יגיע לזה, אז הוא יראה שאכן התפישה העל אנושית, היא עצמה סיבת כל הסיבות. ועוד נוסיף ונאמר, כי הבנת סיבת כל הסיבות, באה רק אחרי שהאדם מגיע למידע שאותו הוא לא יכול להכיל בשכל רגיל אלא רק בשכל על אנושי. שאז מתגלה לאדם השכל העל אנושי, ואז האדם תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וזה בעצם אומר, שכל זמן שהאדם עוד לא הגיע לתובנה עמוקה ככ, עד שהיא בלתי נתפשת בשום צורה בשכל האנושי, עד אז האדם עוד לא מבין את סיבת כל הסיבות. ורק אחרי שהאדם מגיע לשאלה ככ חזקה, עד שאין ביד השכל האנושי להכיל את השאלה עצמה, ורק אחרי שהאדם מקבל שכל חדש שהוא שורש השכל, ושאז השאלה נעלמת מעצמה, רק שם האדם מבין את סיבת כל הסיבות. ועוד נוסיף, כי יש כאלו שנדמה להם שהפתרון לכל השאלות הוא לומר שהמציאות לא קיימת. כי אם אין מציאות אז אין זמן ואין מקום ואין סיבה ואין תוצאה, ואז ממילא אין שום שאלה כלל. ונדמה להם שבשכל הגדול ביותר, שם תפישת המציאות היא שהמציאות לא קיימת כלל. אך גם זאת טעות. כי גם אי קיומה של המציאות, גם הוא לא מחויב המציאות. כי גם אם נניח ונאמר שאין ... ויש עומק יותר גדול ממנו. ויש כאן עוד רמת עומק עוד יותר גדולה, והיא שבעצם האדם מחפש את מחויב המציאות. דהיינו, האדם מחפש את הנמצא הראשון, את מהות המציאות, את הדבר האחד והיחיד שהוא חייב להיות מצוי, ושממנו נובעים כל הדברים כולם. דהיינו, האדם מחפש את הדבר שהוא מחויב המציאות. אבל בשכל ניתן להבין, שגם מחויב המציאות, גם הוא לא מחויב המציאות. משום שגם מחויב המציאות הוא רק אפשרי המציאות. כי כמו שיש מחויב המציאות, הרי שיש גם אפשרי ... מחויב, הרי שתמיד אפשר לשאול מה הסיבה של המחויב עצמו? בדיוק כמו שאנחנו שואלים מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. ויש כאן עוד רמת עומק, והיא שבשכל האנושי ניתן להבין גם, כי כל זמן שיש תוצאה, לא יכולה להיות סיבה ראשונה. בדיוק כפי שאמרנו, שקיומו של אפשרי המציאות, הוא גורם גם למחויב המציאות להצטרך סיבה ... למצוא גם את הסיבה שבגללה הסיבה היא הסיבה של התוצאות שאחריה ולא אחרת. ומי שמתבונן בכל הדברים האלו, נדמה לו שהם עמוקים. והם אכן עמוקים ויש בהם סודות גדולים ועוד רמות עומק שונות שלא נכתבו כאן, ושאותם האדם מגלה רק אחרי שהוא מקבל את
השכל האנושי - האם הוא מוגבל?
השכל האנושי - האם הוא מוגבל?
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? אליעד כהן מתייחס בשיחה לנושא חשוב ומהותי: האם השכל האנושי מוגבל ביכולת ההבנה שלו או שמא הוא בלתי מוגבל. הוא מתחיל ... העולם קיים, מהי הסיבה הראשונה, ואיך אפשר להבין את המציאות עצמה. מהן מגבלות השכל האנושי? אליעד מסביר שלשכל האנושי ישנן מגבלות ברורות ומספר סוגי מגבלות: מגבלה בכמות ... במחשבתו שני הפכים מוחלטים בו - זמנית, כמו שיא החום ושיא הקור ביחד או מצב שבו יש ואין בעת ובעונה אחת. אליעד מדגים את המגבלות האלו. למשל, הוא ... עצמה מעידה על כך שיש זמן גדול יותר שבו הוא נמצא. האם ניתן להבין את כל המציאות בשכל מוגבל? אליעד מבהיר שלמרות המגבלות האלה, אי אפשר להסיק בהכרח שלא ניתן להבין את כל המציאות בשכל מוגבל. הוא מסביר כי עצם ההנחה שהשכל מוגבל אינה מחייבת את ההנחה שאי אפשר להבין את הכל. אולי, הוא מציין, יש דברים שכן ניתן להבין אותם גם בשכל מוגבל, ולכן האדם צריך לבדוק זאת בעצמו ולנסות לחקור עד ... מדגים זאת על ידי השאלה למה העולם קיים? ומסביר שעד שהאדם לא ישקיע את כל יכולותיו השכליות לחקור לעומק את השאלה הזו, הוא לא יכול להיות בטוח שאין לה תשובה. אם האדם יגיע למסקנה שהשכל שלו מוגבל מדי, רק אז הוא יוכל להסיק שאולי צריך שכל בלתי מוגבל. האם יש שכל מעל השכל האנושי? אליעד מציין שגם אם האדם מגלה שהשכל שלו מוגבל, עצם הגילוי הזה מתבצע על ידי השכל המוגבל, ולכן הוא אינו ודאי. השכל האנושי הוא רק חלק מתפיסה גדולה יותר של שכל בלתי מוגבל, וכך כל מגבלה מעידה בעצם על קיומו של משהו בלתי מוגבל מעבר לה. איך ניתן להתחבר לשכל הבלתי מוגבל? הדרך שאליעד מציג כדי להבין את המציאות בשלמות היא להתקרב עד קצה גבול היכולת השכלית. כשהאדם מגיע לקצה יכולת השכל שלו ומבין את המגבלות, הוא מתקרב לאותה נקודה שממנה מתחיל השכל הבלתי מוגבל, וכך הוא מתחבר לשכל שמעל השכל. אליעד מדגים את זה באמצעות השאלות הבסיסיות והעמוקות ... כל הסיבות? לפי אליעד, כדי להבין את סיבת כל הסיבות ואת האינסוף, צריך להבין את המהות של מושגים בסיסיים כמו סיבה ותוצאה, מקום וזמן. הוא מסביר ... כי במציאות של אחדות מוחלטת אין הבדל בין דבר להיפוכו. מדוע להבין את המציאות יוצר אושר? אליעד מוסיף נקודה חשובה שהסיבה המרכזית לכך שרע לאדם ... למה אני חי, למה אני רוצה, למה אני חושב - ויתקרב להבנת הסיבה הראשונה, הוא יתקרב לאושר אמיתי. איך להבין את המציאות באופן מעשי? אליעד ממליץ לקחת ... עליהן בעומק, עד שהאדם מגיע לשורשן של כל השאלות. כאשר אדם עושה זאת, הוא מתקרב אל השכל הבלתי מוגבל, עד שבסופו של דבר הוא מבין את הכל, ואין לו ...
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך?
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך?
... רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך? מה רע בתלות רגשית? אליעד כהן מתחיל את ההסבר שלו ... בדברים חיצוניים. לדוגמה, הביטחון העצמי של האדם תלוי בכך שהוא מצליח בדברים, או שהאושר שלו תלוי במערכת יחסים, בהצלחות חומריות או חברתיות. תלות זו מובילה לכך שאדם חי בעולם של טוב ורע, ... שווה מהטוב והרע. לפי אליעד, זה מצב של הפרעה נפשית, כיוון שהאדם לא מסוגל להיות מאושר תמיד. הוא מדגיש כי אף אדם בעולם לא בוחר מרצונו להיות במצב של נכות או מוגבלות, כולם שואפים להרחיב את היכולות שלהם ולהשתחרר מתלות רגשית. האם אפשרי להיות מאושר עם תלות רגשית? אליעד מסביר שהאדם לא באמת מרוצה מתלות רגשית, מכיוון שאם האדם היה באמת נהנה מתלות זו, הוא לא היה מחפש דרכים להיפטר ממנה. הסיבה שהאדם אינו מאושר עם התלות היא כי בתוך תוכו האדם יודע שזה לא מצב אידיאלי. הוא תמיד יחפש אחר אושר אמיתי - להיות מאושר בלי תלות רגשית כלל. האדם מיואש מכיוון שהוא חושב שלהיות ללא תלות רגשית זה בלתי אפשרי ואף לא אנושי, ולכן הוא בוחר לשקר לעצמו ולהצדיק את התלות. מדוע האדם יכול להיות חופשי מתלות רגשית למרות שזה נשמע בלתי אפשרי? לפי אליעד, יש לאדם יכולת להיות חופשי מתלות רגשית, כיוון שהאדם והתודעה שלו עשויים מחומר על - אנושי. כלומר, המציאות כולה, כולל האדם עצמו, מורכבת מחומר אלוהי, חומר שיכול להיות בלתי תלוי בשום דבר. ... שהוא חלק מההוויה השלמה שאינה תלויה בדבר. כאשר האדם מבין שהוא עשוי מחומר על - אנושי, הוא מגלה שיש לו יכולות על - אנושיות. תודעה זו מחברת אותו לאחדות, ולכן הוא כבר לא תלוי בשום דבר. מהו הסוד להשתחרר מתלות רגשית באמת? אליעד מסביר שהדרך היחידה להשתחרר מתלות רגשית היא להבין את האמת על עצמך ... הופכת להיות בחירה מודעת, ואז האדם יכול באמת ליהנות מהתלות, בדיוק כפי שנהנים ממשחק שבחרת לשחק בו. איך ליהנות מתלות רגשית במקום לסבול ממנה? אליעד כהן מדגים כיצד ניתן להפוך את התלות הרגשית ... מתוך בחירה הוא שהראשונה יוצרת סבל, והשנייה יוצרת הנאה. אם האדם הוא זה שבוחר את המשחק, הוא נהנה גם מהתלות שלו במשחק עצמו. אם הוא לא בחר את המשחק, הוא יסבול. המשמעות היא שהאדם יכול להגיע למצב שהוא אינו תלוי בכך שהוא תלוי. כלומר, הוא יכול ליהנות מהתלות הרגשית תוך ידיעה פנימית עמוקה שהוא עצמו היוצר והבוחר שלה. אליעד מסכם את הנושא באמירה שהמטרה האמיתית היא לא להיפטר מתלות רגשית לחלוטין, אלא להגיע למצב שבו התלות הרגשית קיימת מתוך בחירה ... איך להשתחרר מתלות רגשית? מהי תלות רגשית? איך ליהנות מתלות רגשית? למה האדם לא מאושר באמת? מהי תודעה על - אנושית? איך לחוות אושר ללא תנאי? מהו חומר אלוהי? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה רע בתלות רגשית? כי אני מנסה ... של טוב ורע ולא נהנה מהטוב והרע באותה מידה זו הפרעה נפשית ובפועל אדם רוצה להיות מאושר בשלמות. והאדם לא מרוצה מכך שיש לו תלות רגשית, כי אם היה נהנה מתלות רגשית, לא היה מחפש איך להיפטר מכך. והשכל של האדם קטן, כי לכאורה להיות ללא תלות רגשית זה לא אנושי. אלוהים לא תלוי רגשית, אז למה הוא עושה את זה בכלל. אבל זו שאלה אחרת. לכאורה שהאלוהים יוצר את הרצון של עצמו, הוא בוחר לרצות, ולאדם נראה שזה לא אנושי לא להיות תלוי רגשית, ותכף נסביר למה זה לא כך. ומאחר שהאדם לא מאמין ביכולת שלו לא להיות תלוי רגשית ולהיות מאושר ללא תלות רגשית אז הוא מיואש. ואז הוא משקר את עצמו, הוא אומר שמצד אחד הייתי שמח להיות ללא תלות, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סודות התודעה האנושית, לנצח את המשחק, סודות החיפוש העצמי, סודות משמעות החיים, סוף המסע אל האושר, סוף המסע אל ההארה, סוף החיפוש הרוחני, אין הבדל בין יש לאין, לצאת מהשכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן אישי להפרעות קשב, ספרים על אימון אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 19:56:40 - wesi1