... של השתגעות ופגיעה באנשים גדול מהתועלת, מה שגורם לו לפחד קיצוני. אליעד כהן מגדיר את הפחד הזה כפחד המבוסס על שתי
הנחות יסוד עיקריות:
הנחת יסוד ראשונה: קיימת אפשרות שהוא ישתגע ויפגע באנשים (מציאות).
הנחת יסוד שנייה: אם הוא אכן ישתגע ויפגע באנשים, הדבר יהיה רע (רצון). את
ההנחה הראשונה אליעד מחלק לשני חלקים נפרדים וברורים: ישנה אפשרות שהאדם ישתגע בכלל. אם הוא ישתגע, אז הוא בטוח יעשה מעשה מסוים (במקרה זה, ירה באנשים). מכאן, אליעד כהן מציג ... בטלוויזיה שמישהו השתגע וירה באנשים הוא אומר אני מפחד שגם לי זה יקרה. עכשיו אז מה שבקיצור צריך לעשות זה לבדוק מה
הנחות היסוד שלו אז קודם כל אנחנו תמיד מתחילים כל פחד מבוסס על שתי
הנחות יסוד רצון ומציאות, אחד הוא חושב שיש אפשרות שהוא ישתגע ויפגע באנשים שתיים הוא חושב שאם הוא ישתגע ויפגע באנשים שזה רע עד כאן הבנו זה מחלקים את זה קודם כל לשתי
הנחות יסוד בסיסיות. אבל האמת היא יש לנו מציאות ורצון אז בתוך הרובריקה של המציאות זה מתחלק לשני חלקים, מה אמרנו אחד הוא חושב שהוא יכול להשתגע ולירות באנשים שזה נקרא מציאות ... וירה באנשים זה רצון. אליעד: יפה עכשיו שימו לב בא ניקח את המציאות הוא אומר אני יכול להשתגע ולירות באנשים אז יש פה
הנחת יסוד של המציאות אבל את זה אני יכול לחלק לשתי
הנחות יסוד אחד הוא מניח שיש אפשרות שהוא ישתגע שתיים הוא מניח שאם הוא ישתגע זה יגרום לו לירות באנשים זה שתי
הנחות יסוד שונות, זאת אומרת אם נגיד הוא היה בטוח שהוא יכול להשתגע אבל הוא היה בטוח שאם הוא ישתגע הוא לא ירה באנשים הוא גם הוא לא היה מפחד זאת אומרת הוא יכול, בעצם יש לנו ... את כל הסיבות שהוא יכול לכעוס על מישהו שהוא אוהב או משהו כזה או את כל התסביכים שיש לו בן אדם נגיד אנחנו מניחים
הנחת יסוד שבן אדם שיורה באנשים זה כי הוא כועס עליהם נגיד ככה אנחנו מניחים ואז צריך לשאול אותו למה לדעתך הגיוני שבן אדם ירה באנשים למה זה הגיוני מה ההיגיון בזה ואם הוא ...