... אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו. למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר? אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק
בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין
הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ... עושים את זה אחרת? איך עובד תהליך השאלות המכוונות? אליעד מתאר תהליך שבו אתה קודם כל שואל את עצמך למה אני חושב שהמסקנה שלי נכונה?, ואז מזהה את
הנחות היסוד שעליהן מבוססת המסקנה שלך. לאחר מכן, אתה בודק אם האדם השני מסכים עם אותן
הנחות יסוד. אם הוא אינו מסכים, יש לברר מדוע ולשאול שאלות נוספות שיגרמו לו לבדוק את
הנחות היסוד שלו עצמו, עד שיגיע בעצמו לאותה המסקנה. דוגמה לשימוש בשאלות מכוונות ... בני זוג מתווכחים על החלטה, במקום לומר ישירות מה אתה רוצה, שאל את עצמך קודם כל למה אני חושב שזה נכון?, ואחר כך שאל את בן הזוג מה דעתך על
ההנחות שלי?. כך אפשר להבין טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום ... והיגיון במחשבה, ממש כמו דיבור בפני מישהו אחר. השלב הבא: להסביר לילד כדי לבדוק אם באמת הבנת נושא, כדאי להסביר אותו לילד. ילדים אינם מחזיקים
בהנחות יסוד מורכבות, ולכן חייבים לפשט את ההסבר ולהפוך אותו לבהיר ומדויק. ... את החוסרים בהבנה שלהם. איך לגרום למישהו אחר להבין אותך? יש שני סוגים של תקשורת כשמסבירים משהו: להעביר מידע - לומר את התשובה באופן ישיר, מתוך
הנחה שהצד השני יקלוט ויזכור אותה. לגרום להבנה אמיתית - לגרום למידע להפוך להיות ... תהליך השאלות המכוונות כדי להוביל אדם להבנה מעמיקה, יש לבצע את השלבים הבאים: לשאול את עצמך - למה אני חושב שמה שאני אומר הוא נכון? לזהות את
הנחות היסוד שלך - מה גרם לך להגיע למסקנה זו? לבדוק אם האדם השני מסכים עם
ההנחות הללו - אם הוא לא מסכים, יש לברר מדוע. לשאול אותו שאלות שיגרמו לו לבדוק את ... לומר אני רוצה שנעשה ככה, יש לשאול את עצמך: למה אני חושב שככה זה נכון? לאחר מכן, יש לשאול את בן הזוג: מה דעתך על זה? ולבדוק אם הוא מסכים עם
הנחות היסוד שלך. אם הוא לא מסכים, אפשר לברר יחד מה עומד בבסיס חוסר ההסכמה. מה ... טוב. עכשיו הנרחב יותר של זה אומר תסבירי את עצמך למישהו ותראי מה הוא הבין אבל הנרחב יותר של זה אומר תסביר את זה לילד כי ילד באופן יחסי אין לו
הנחות יסוד. אוקי זאת אומרת להסביר לבן אדם בוגר זאת לא חוכמה החוכמה זה להסביר ... הזה והזה, מה הוביל אותי למסקנה שזה לא טוב? אוקי הוביל אותי למסקנה הזאת והזאת ואז שואלים אותו תגיד לי מה אתה חושב? לראות אם הוא בכלל מסכים עם
הנחת היסוד. אם רואים שהוא מסכים אז אומרים לו אוקי אז כאילו אולי תראה את המסקנה לצורך העניין אבל אם נגיד רואים שהוא לא מסכים גם עם
הנחת היסוד שיש לך גם עם זה לא חושב ככה תשאל את עצמך מה
הנחת היסוד של
הנחת היסוד שלי איך הגעתי
להנחת יסוד הזאת בכלל. בקיצור מה שאני מנסה לומר שכשמנסים להסביר למישהו משהו אם רוצים שזה יבוא מתוכו צריך לעשות את הדרך הארוכה והדרך הארוכה אומרת תשאל את עצמך מה
הנחות היסוד שלי שהובילו אותי למסקנה הזאת ודרך זה תדע להסביר יותר טוב על ידי ... ואם הוא לא יסכים איתי אז אני ממשיך רגע עוד פעם אבל על זה הוא הסכים ועל זה הוא הסכים אז למה הוא לא הגיע למסקנה הזאת, אוקי כנראה שיש עוד
הנחת יסוד שאותה גם צריך להניח, אוקי אז איזו עוד
הנחת יסוד יש ואז אני אומר לו אוקי מה
הנחת היסוד בא נדבר איתו על
הנחת היסוד הזאת כדי להוביל אותו למסקנה. ש: זאת הדרך לדעתי שצריך לעשות אז ...