... לא רק שאין הבדל, אלא למעשה מדובר בדיוק באותו רגש. ההסבר לכך מתחיל מההבנה של מושג השלמות. ככל שהאהבה או השנאה מתקרבות לשלמות, כך ההבדל ביניהן מתבטל. מהי אהבה
בשלמות ומדוע היא מבטלת את האובייקט הנאהב? אהבה אמיתית
בשלמות, על פי אליעד כהן, משמעותה שהאדם מכיל לחלוטין את האובייקט שהוא אוהב. אם אתה אוהב מישהו עד הסוף
ובשלמות, לא תהיה שום תחושה של נפרדות בינך ... אין בכלל הבדל ביניכם, עד כדי כך שכאשר לנאהב כואבת הרגל, האוהב מרגיש זאת כאילו כואב לו עצמו. לכן, אהבה מושלמת היא הכלה מוחלטת, ואין בה יותר מקום לנפרדות. מהי שנאה
בשלמות וכיצד היא מבטלת את קיומו של הדבר השנוא? בדיוק כמו אהבה
בשלמות, שנאה מושלמת, לפי אליעד כהן, היא מצב של דחייה מוחלטת כלפי הדבר השנוא. כשאתה שונא משהו
בשלמות , אתה שולל לגמרי את עצם קיומו של הדבר ... כי האדם אינו נמצא בהרמוניה מוחלטת לא עם עצמו ולא עם המציאות. כל זמן שקיים שילוב של רגשות מנוגדים אלה, האדם נמצא בסבל מתמשך. מדוע מי שאוהב או שונא את כל המציאות
בשלמות חווה אחדות ושלמות? אליעד כהן נותן דוגמה ברורה על אהבה ושנאה כלפי המציאות כולה. מי שאוהב את כל המציאות
בשלמות חווה הרגשה אחידה, בלי הבדל בין דברים. כל דבר במציאות נתפס אצלו באותה רמה של אהבה. מנגד, מי ששונא את כל המציאות
בשלמות מרגיש שנאה אחידה כלפי הכל ללא הבדל. ... כיצד מגיעים לאהבה מושלמת? מהי שנאה מוחלטת? איך להפסיק לסבול? האם אפשר לאהוב ולשנוא בו זמנית? מה המשמעות של אחדות המציאות? איך מגיעים לשלמות פנימית? מהי אהבה שנאה
בשלמות? ומדוע אהבה ושנאה
בשלמות, הם רגש זהה לחלוטין? ועוד. נשאלה שאלה, ... אין בכלל הבדל בשורש שלהם. זה בכלל נובע מאותו הרגש. בעולם שלנו של הנפרדות, יש הבדל בין אהבה ובין שנאה. אך נסביר פה איך הדברים בשורש מתחברים. ונחדד, אם בן אדם ישנא
בשלמות, או ישנא
בשלמות, או יאהב אבל ממש
בשלמות, שפירושו שאין יותר מזה אהבה למציאות
בשלמות, או לשנוא את כל המציאות
בשלמות, הם יגיעו לשלמות. אם אדם אוהב משהו במציאות, ויש משהו שהוא יכול לאהוב יותר, או אוהב יותר, אז האהבה, או השנאה לא עד הסוף. ומי שיאהב או ישנא
בשלמות, אז לא יהיה פחות טוב או יותר טוב, זה יהיה אותו הדבר. לשנוא מישהו באמת זה לשנוא מישהו כל כך, שוללים את כולו, ולרוב אנשים שונאים חלקים מהאדם, לא את כל האדם
בשלמות, ומי שכן שונא
בשלמות, הוא שולל בעצם את קיומו של האדם שהוא שונא. ויש שנאה כל כך גדולה, שאין בכלל מודעות לאותו הדבר, אבל אם אתה יודע שאתה שונא אותו, סימן שהאדם עדיין מכיל את הדבר, אז זה לא
בשלמות, אבל אם זה שנאה
בשלמות, שהאדם לא מסוגל להכיל את האדם, או הדבר ... מאד, ואז יש גם אהבה וגם שנאה ברמות שונות, אבל זה לא שנאה מושלמת. אותו הדבר גם לגבי האהבה, אם יש אהבה מושלמת לחלוטין, זה עד כדי כך שהאדם לא נותן קיום לזה שהוא אוהב
בשלמות. אהבה פירושו שאני כן מסוגל להכיל
בשלמות, ולא תהיה תחושה של נפרדות בין האדם לזה שהוא אוהב. זה כמו שבן אדם אוהב את היד שלו, אבל היד של האדם לא מובדלת בינו לבין מישהו או משהו אחר. אהבה
בשלמות זו הכלה מוחלטת ואחדות מוחלטת. אהבה זה להכיל
בשלמות, כל כולו בתוכי, ואז רק אני קיים, או רק הוא. ובשנאה זה דיחוי, דחייה
בשלמות ואז גם אין קיום לזולת. בשני המקרים אם ... הבלגאן מתחיל ברגע שאדם קצת אוהב וקצת שונא, וחלק הוא מכיל וחלק הוא דוחה, ואותו הדבר גם לגבי המציאות, אם קצת מכילים אותה וקצת לא, אז סובלים. ואם אוהבים את המציאות
בשלמות אז לא סובלים, כי מכילים את הכל, וגם, ...