... משא ומתן, הסכם פשרה, מה הקו האדום שלך? על מה אתה לא מוכן להתפשר? האם יש לך קו אדום? לתת
הנחה מראש, להציע פשרה מראש, לחשוף את הקלפים במשא ומתן, ניהול משא ומתן בצורה ... כדי לחסוך את שלבי המשא ומתן הארוכים והמתישים. לדוגמה, נניח מצב שבו אנחנו מציעים מחיר מסוים ללקוח, והלקוח מבקש מאיתנו
הנחה. לאחר מכן אנחנו נותנים לו
הנחה מסוימת, אך הוא עדיין לא מרוצה ומבקש
הנחה נוספת. כך מתפתח תהליך ארוך של התמקחות, עד שבסופו של דבר מגיעים לפשרה ... באמצע. במקרה כזה, נשאלת השאלה: למה בכלל לבצע את כל התהליך הארוך הזה? הרי אם אנחנו יודעים מראש שבסוף נעניק את אותה
ההנחה, למה שלא נקצר תהליכים ונציע מראש את המחיר הסופי אחרי
ההנחה המקסימלית שאנחנו מוכנים לתת? הרי ברור שבסוף המשא ומתן נגיע בדיוק לאותו ... הנמוך ביותר שנהיה מוכנים לסגור איתו עסקה, אפשר להציג זאת ללקוח כבר בהתחלה ולומר לו: שלום אדוני, זה המחיר הסופי, וזאת
ההנחה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לך. קבל או דחה. באופן הזה אפשר לחסוך זמן, ... ועצבים, ולקדם במהירות את סיום התהליך. אך יש כאן שיקולים נוספים שצריך לקחת בחשבון. למה אנשים חוששים להציע מראש את
ההנחה? למרות ההיגיון בהצעת המחיר הסופי מראש, אנשים רבים חוששים להציע את
ההנחה הסופית מההתחלה. החשש העיקרי שלהם הוא שהם יאבדו פוטנציאל לתמרן במשא ומתן. הם חושבים שאם הלקוח רואה שיש עוד מקום
להנחות ולהתמקחות, אולי הוא יהיה מוכן לסגור איתם מחיר גבוה יותר. מצד שני, אם הם ... רק אם יש לנו ספק לגבי המחיר הסופי שאנחנו מוכנים להציע. אם אנחנו יודעים בוודאות שאנחנו הולכים לתת ללקוח בדיוק את אותה
הנחה גם אם נתמקח איתו שעות ארוכות, אז אין שום סיבה להסתיר זאת מלכתחילה. מה ... ברור וחד - משמעי, כדאי להציג אותו מיד בהתחלה. כך אנחנו יכולים לחסוך זמן יקר. פשוט לומר לצד השני: זה המחיר הסופי אחרי
ההנחה, לא נוכל לרדת מזה בשום מצב. אתה יכול לקבל או לדחות את ההצעה. הצגה כזאת של ... ההצעה הסופית. הסיבה לכך היא שבמצב כזה, גם אחרי שתאמרו ללקוח זה המחיר הסופי, יכול להיות שהוא ימשיך ללחוץ ולנסות לקבל עוד
הנחה. ואם אתם באמת לא מחזיקים בקו האדום בצורה ברורה ומוחלטת, אתם עלולים למצוא ... פעם נוספת, מעבר למה שהצגתם מראש כגבול האחרון. לדוגמה, אם אמרתם מראש ללקוח זה המחיר הסופי, ואז הוא ממשיך ללחוץ ומבקש עוד
הנחה, ואתם מוצאים את עצמכם מסכימים ונותנים לו עוד
הנחה - עברתם בעצם את הגבול של עצמכם. כתוצאה מכך איבדתם את האמינות שלכם במשא ... משא ומתן אפקטיבי איך לקבוע קו אדום במשא ומתן? האם לחשוף מראש את הקלפים במשא ומתן? אסטרטגיות במשא ומתן עסקי מתי לתת
הנחה מראש? איך להגן על עצמך במשא ומתן? ניהול משא ומתן: האם כדאי להציע מראש את ... מהר יותר לסופו, נציע מראש את ההצעה הסופית? היגיון בהצעה סופית מההתחלה לדוגמה, נניח שאנחנו מציעים מחיר ללקוח, והוא מבקש
הנחה. לאחר מכן, אנחנו מעניקים לו
הנחה, אך הוא מבקש
הנחה נוספת, וכך מתנהל תהליך של משא ומתן עד שמגיעים לסגירת העסקה עם פשרה מסוימת. אם כך, האם יש היגיון בכך שנחסוך את כל השלבים הללו ונאמר ללקוח מראש: שלום אדוני, זה המחיר הסופי אחרי
ההנחה, זה מה שאני יכול להציע - כן, כן, לא, לא? למה לא להציע מראש את
ההנחה? רוב האנשים עשויים לומר שאין היגיון בכך, משום שאם ניתן ללקוח את
ההנחה כבר בהתחלה, אנחנו עלולים להפסיד פוטנציאל להתגמשות שלו כלפינו. עם זאת, אם אנחנו יודעים מראש שבכל מקרה נעניק לו את אותה
ההנחה בסוף המשא ומתן, אז מדוע לא לחסוך את התהליך? מדוע לא לומר לו מההתחלה: זה המחיר הסופי, וזאת
ההנחה שאני מוכן לתת לך - קבל או דחה? השאלה החשובה: האם יש לכם קו אדום? החלטה כזו ... את תהליך ההתמקחות. אבל אם אין לכם קו אדום ברור, אתם עלולים למצוא את עצמכם נשאבים לתהליך שבו הלקוח ימשיך לבקש עוד ועוד
הנחות, ולבסוף תעברו את הגבול שהצבתם לעצמכם. לכן, במקרים כאלה, כדאי להימנע מהצגת ... ברור שאינכם מוכנים לחצות, תוכלו להציע מראש את ההצעה הסופית ולחסוך זמן. אך אם אין לכם קו אדום מוגדר, עדיף שלא לחשוף את
ההנחה המקסימלית כבר בהתחלה, כדי שלא תמצאו את עצמכם מתפשרים יותר ממה שתכננתם. למידע נוסף על ניהול משא ומתן,
הנחות ותורת המשחקים, חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il. בהצלחה! ...