... והכוונה היא, כי כפי שכבר הובהר והוסבר, כל השכל שיש בספר הזה, וכל השכל של החכם האמיתי, הוא כולו רק הקדמות בלבד, אל שכל אחר לגמרי, שהוא נמצא מחוץ לכל
ההגדרות באשר הן. והאדם מוכרח לזכור תמיד, כי ... הוא יוצר נפרדות. כי יש כאלו, שהשכל שלהם, לא מסוגל להכיל את זה, שהם צועדים למקום של שלמות אמיתית, שבו דבר והיפוכו מחוברים בבת אחת. ואז הם נופלים אל תוך
ההגדרות של השכל. ואז הם מגדירים עבור עצמם, שהם ... והחכם האמיתי באמת, הוא רוצה שהאדם יבוא אל השלמות, שבה דבר והיפוכו הם אחד. אבל, האדם לא יודע כיצד הוא יכול להשיג דבר שאינו מוגדר, ואז הוא מגדיר לעצמו
הגדרות, כדי לנסות להשיג את
ההגדרות שהוא מגדיר עבור עצמו. אבל בכך, הוא סוטה ... חדשה של החסרונות שלו, שהיא באה על ידי הבנה של אמת. והאדם מגדיר עבור עצמו, שהוא לא רוצה שום חיסרון כלל, וטוב שכך. אלא, שלא לרצות שום חיסרון כלל, גם זו
הגדרה, שיש בה חיסרון. והתהליך הזה, מתבטא גם ... אמור להגיע, אל הדבר שאינו מוגדר כלל. ככ לא מוגדר, עד שהאדם יכול להיות דבר והיפוכו בבת אחת. (או, מקום שהוא ככ מוגדר, עד שהוא מסוגל להגדיר דבר והיפוכו,
כהגדרה אחת). והדרך היחידה בעולם להשיג את ... של שקר ושל סבל. שהאדם מנסה להגדיר משהו, ולהשיג אותו. ומובטח לאדם, שאם הוא ינסה להגדיר משהו ולהשיג אותו, הוא יסבול. וגם לנסות לא להגדיר שום דבר, גם זאת
הגדרה, וגם זה מביא סבל. ועל האדם לא להגדיר שום ...