מה המציאות באמת? האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? מה יש חוץ לטוב ולרע? מה יש מחוץ לשכל? לאהוב את השנאה, לשנוא את האהבה, אהבה אין סופית, שנאה אין סופית, לאהוב בלי תנאים... תוצאה של רצון: אם המציאות תואמת את רצונך, אתה מרגיש טוב, ואם היא מתנגדת לו, אתה מרגיש רע. עם זאת, אליעד אומר שיש מקום מעבר להגדרות של טוב ורע. המקום הזה הוא מחוץ לשכל, מחוץ לכל הגדרה, ולכן לא ניתן להסביר אותו במילים ובמחשבה. במציאות המוחלטת הזו אין טוב או רע, אין הגדרה כלל, אפילו המושג של אין הגדרה הוא עצמו הגדרה שגויה ביחס למציאות המוחלטת. מה המשמעות של מחוץ לטוב ולרע? אליעד מסביר שמחוץ לטוב ולרע לא מתאר מצב נייטרלי, אלא מצב שבו גם נייטרליות היא הגדרה שאינה רלוונטית. הוא נותן דוגמה לילד קטן שלא רוצה לאכול, אך האמא יודעת שהאוכל טוב לו. מבחינת הילד זה רע לאכול, מבחינת האם זה טוב. אבל במציאות המוחלטת אין בכלל את השאלה אם זה טוב או רע לאכול - זה פשוט לא מוגדר. כשאין הגדרה כלל, אין טוב או רע, ולכן גם אין שום חיסרון. אליעד ממשיך ומסביר שכאשר אדם מתנתק לגמרי מכל הגדרה, אפילו המחשבה על כך שהוא לא מרגיש כלום היא שגויה, כי היא כבר הגדרה. כלומר, להיות באמת מחוץ לטוב ולרע פירושו לא להרגיש אפילו שאתה לא מרגיש כלום - זו שלמות מוחלטת, מעבר לכל תחושה ומחשבה. כיצד ניתן לתאר את המציאות שמעבר לשכל? אליעד מדגיש שהמציאות שמעבר לשכל אינה ניתנת לתיאור מדויק, כי כל תיאור או הגדרה מחייבים שכל והפרדה בין מושגים. השכל אינו יכול לתפוס את המציאות המוחלטת, כי השכל פועל באמצעות השוואה והגדרה, בעוד שהמציאות המוחלטת נמצאת מעבר לכל הגדרה. הוא מסביר זאת באמצעות האמרה לית מחשבה תפיסה בך כלל, כלומר, שום מחשבה אינה יכולה לתפוס את המהות המוחלטת של המציאות. הוא מתייחס גם לכך שרבי נחמן הגדיר זאת כטוב, משום שצריך לכנות את המוחלט באיזשהו שם. אך אליעד מבהיר שההגדרה טוב היא רק דרך למכור את הרעיון לאנשים, כי באמת, המצב שמעבר לטוב ולרע אינו טוב ואינו רע - הוא בלתי מוגדר לחלוטין. מה זה אומר לאהוב בלי תנאים? ... מצב שבו אדם לא היה מאמין לאף מחשבה או לתחושות החושים שלו, אפילו לא לרגע. במצב כזה, אולי הוא היה יוצא מתוך הגבולות של ההגדרות ומגיע לתודעה אחרת לגמרי - או שאולי הוא היה משתגע, או פשוט לא מבין דבר. האפשרות הזאת נראית מפחידה לאנשים, ולכן הם נמנעים ממנה, אבל אליעד מדגיש שאולי דווקא במצב כזה יתגלה האדם למציאות האמיתית שמעבר להגדרות. האם המציאות קיימת בכלל? אליעד גם מתייחס לשאלות הקיומיות של למה המציאות קיימת? ולמה אני קיים?. הוא אומר שמנקודת מבט מוחלטת, השאלות הללו כלל לא ... לא, אבל במציאות המוחלטת השאלה עצמה היא שגויה וחסרת משמעות, כי עצם המושג קיום כבר מגדיר משהו, והמציאות המוחלטת היא מעבר לכל הגדרה אפשרית. איך אפשר להבין את המציאות המוחלטת? לבסוף, אליעד מדגיש שהדרך היחידה להבין באמת את המציאות שמעבר לשכל, לטוב ולרע, היא לחוות אותה ישירות. ... לוגיות, אלא רק באמצעות התנסות ישירה. כדי לחוות את המציאות המוחלטת, האדם צריך להגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת, ולוותר על כל הגדרה שיש לו לגבי המציאות. אך אליעד מזהיר שזו החלטה מסוכנת מאוד: אדם שנכנס למצב כזה מסתכן באובדן מוחלט של כל המושגים והתפיסות שלו. אין הבטחה שהוא ...