... מסוימת, הוא עלול לפספס את האמת האובייקטיבית. לפני שאדם שואל האם קיימת בחירה חופשית, עליו לבדוק מהם האינטרסים שלו שיגרמו לו
להעדיף תשובה מסוימת. לדוגמה, כאשר אדם שואל האם העולם טוב או רע, הוא נוטה
להעדיף את התשובה שהעולם טוב, משום שיותר נעים לחיות במציאות שבה ישות מיטיבה עומדת מאחורי הדברים. באותו אופן, לאדם יש אינטרס ברור לחשוב שיש לו בחירה חופשית, מכיוון שאף אחד לא רוצה ... היא שהבחירה של האדם מוגבלת, ולכן הוא סובל ומתלבט מה לעשות, אם להתגרש או להישאר, אם להתפטר או להישאר בעבודה. לפעמים אדם אפילו
מעדיף שלא תהיה לו בחירה, כדי להיפטר מהסבל של ההתלבטות. כאשר לאדם ברור לחלוטין שאין לו שליטה ושום בחירה, באותו רגע הרצון שלו מתבטל לגמרי. הוא כבר לא רוצה לשנות את המציאות, כי הוא ... ולבחון את העניין מתוך גישה אובייקטיבית לחלוטין. פעמים רבות, כאשר אדם מחפש את האמת, הוא כבר מגיע עם נטייה מסוימת לתשובה שהוא
מעדיף לקבל, ולכן עליו להיות מודע לאינטרסים שלו ולהבין כיצד הם משפיעים על המסקנות שלו. האינטרסים האישיים בשאלת הבחירה החופשית לפני שאדם שואל את עצמו האם יש לו בחירה חופשית או לא, ... שבו יש ישות מיטיבה מאשר בעולם שבו ישות רעה רוצה להרע לו. לכן, לפני שאדם מחפש את האמת, עליו לשאול את עצמו איזו תשובה הוא היה
מעדיף לקבל. באותו אופן, לפני שבוחנים את קיומה של בחירה חופשית, חשוב להבין איזה אינטרס יש לאדם בכך שתהיה לו בחירה חופשית. האדם מטבעו רוצה להאמין שיש לו בחירה חופשית, משום שהוא רוצה ... כי יותר קל לחיות לכאורה בעולם שאלוהים טוב ורוצה להיטיב, מאשר בעולם שמישהו רע רוצה להרע לך, זא שלאדם יש אינטרס באחת מהתשובות, הוא
מעדיף שהתשובה תהיה כך ולא אחרת. לכן האדם צריך לדעת מה האינטרסים שלו לגבי התשובה, מה הוא בעצם
מעדיף שהתשובה תהיה. אז לגבי שאלת הבחירה החופשית, השאלה היא איזה אינטרסים יש לו לאדם לגבי זה שתהיה לו בחירה חופשית? שיבדוק לפני הבדיקה האם יש לו או אין לו לאדם בחירה, איזה אינטרס יש ... זא שהאדם שיש לו אגו לחשוב שיש לו בחירה, זה זה שיש לו בחירה. זא הסבל של האדם נוצר מכך שיש לו בחירה. הרבה פעמים מי שיתבונן, אדם
מעדיף שלא תהיה לו בחירה. לדוגמה: אדם לא יודע אם להתפטר או לא, אם להתגרש או לא, הוא אומר הלוואי שזה יקרה כבר מעצמו, שלא תהיה לי בחירה! כי הבחירה של האדם מתעללת בו, ברגע שיש לו ...