7:43נוח לו לאדם שנברא, נוח לו לאדם שלא נברא, בריאת האדם, לחיות או למות, יותר טוב לחיות, יותר טוב למות, בריאת העולם... נוח לאדם שנברא או שלא נברא? השאלה העמוקה שנדונה על ידי אליעד כהן בהרצאה, עוסקת בהתלבטות פילוסופית עתיקה: האם עדיף לאדם להיוולד ולחוות את החיים עם כל היתרונות והחסרונות, או שמא עדיף לו שלא להיוולד כלל? אליעד מסביר את השאלה בצורה מפורטת ומעמיקה, כשהוא מתייחס למקורות היהודיים שבהם חכמים דנו בסוגיה ... בה הוא חי. כיצד ניתן להבין את המסקנה שיותר טוב שלא להיוולד? אליעד מציג הסבר ברור כיצד מסקנה זו, שעדיף לאדם שלא היה נברא, קשורה לעניין הנפרדות. הוא מסביר כי מה שעומד מאחורי אמירה זו הוא רעיון עמוק יותר ... נברא או לא, בעצם שואלת האם טוב שהעולם עצמו נברא, שכן הבריאה היא יצירת נפרדות. באופן אידיאלי, אומר אליעד, עדיף שלא תהיה נפרדות כלל, מכיוון שהנפרדות היא מקור הסבל והחסרונות. האדם סובל מפני שהוא חי בעולם שבו יש נפרדות, ... יתרונות וחסרונות, טוב ורע, עונג וסבל. אליעד מדגיש את הקשר הישיר בין תפיסת הנפרדות לבין שאלת בריאת האדם. האם עדיף לחיות או למות? בהמשך, אליעד עובר לעיסוק בשאלת החיים והמוות, ומציין שכל מצב ניתן להציג בשתי דרכים מנוגדות: ניתן ... הכל תלוי בזווית הראיה שלנו ובמה שאנחנו בוחרים להתמקד בו. אם אתה חי, תוכל להסביר מדוע החיים טובים ומדוע עדיף לחיות, אם היית מת, תוכל להסביר מדוע זה עדיף. כל דבר אפשר לראות משתי הזוויות הללו. כיצד ניתן להבין שכל דבר הוא טוב, רע או לא משנה? אליעד כהן מדגיש בצורה ברורה, שאין דבר אחד אבסולוטי שעדיף על השני, אלא שבסופו של דבר הבחירה היא זו שקובעת את נקודת המבט של האדם. הוא אומר שאפשר להסביר ... מהי המשמעות של כל המסקנות האלה לחיינו בפועל? המסקנה הסופית שאליעד מגיע אליה בהרצאה היא, שלמרות שהחכמים קבעו שהיה עדיף שלא להיוולד, האדם שחי צריך למצוא משמעות בחיים ולהפיק מהם את הטוב ביותר. האדם צריך לבחור לראות את היתרונות ...