... אם נשאל למה שוב ושוב, תמיד נגיע לרצון הראשוני, הרצון הראשון שאין לו סיבה. הרצון הראשון הוא הרצון של אלוהים או של מי שאתה באמת.
בניגוד לרצון האנושי, שנובע מסיבות שונות ומגוונות, הרצון הראשון הוא רצון פשוט וטהור, שרוצה רק כי הוא רוצה ואין שום סיבה ... עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא מגלה שלרצון הראשוני אין באמת הבדל בין רוצה ללא רוצה. בנקודת המוצא האמיתית, הכל אחד ואין הבדל בין דברים
מנוגדים כמו קיום ואי - קיום. לכן הרצון הראשוני הוא בו - זמנית גם הרצון וגם חוסר הרצון, מתוך נקודת אחדות מוחלטת. אם ... אם כלב נושך אותך, אתה מבין שבחרת בזה כאלוהים, כי רצית לחוות בדיוק את החוויה הזאת. אתה גם הכלב, גם האדם שנשכו אותו, וגם זה שסובל
ומתנגד לחוויה. אתה יוצר לעצמך מצבים קיצוניים ואכזריים, כי זה רצונך, ואין אף אחד מעליך שיכול לשנות את ההחלטה. איך עושים ... להם לריב ביניהם. לכל אדם יש חלקים שונים, חלק שחושב שיש לו בחירה, חלק שחושב שאין לו בחירה, חלק שלא מבין בכלל, וחלק שמבין אבל
מתנגד. האדם צריך לגרום לחלקים הללו להתעמת, עד שכל חלק יכניע את החלק השני, וכך יושג השלום האמיתי בתוכו, כי או שיישאר רק ... זה. אני מבחינתי לא צריך את זה, אבל המציאות עושה שאני אהיה קיים, וגורמת לי לרצות את זה. גם זה שאני קיים, אני לא בחרתי. אין מה לעשות
נגד זה, אמרו לי להיות קיים, ואמרו לי לעשות. אבל למה המציאות רוצה? מנקודת מבט אחת זה ללא סיבה, זה הרצון היחיד שהוא ... לעצמך שתחשוב שאתה לא עושה הכל. אתה בכל רגע ורגע מחדש גורם לך להתחלק לאין סוף חלקים. שאחד מהם הוא גם אתה, וגם גורם לחלק ממך לקטר
ולהתנגד למשל. עכשיו, זה דבר מאוד אכזרי ואולי גם מאוד טוב, תלוי את מי שואלים. אחרי שהבנת שאתה אלוהים, זה לא הופך את הכל ... אותי, אבל אם אתה מבין שאתה אלוהים, ואתה כאלוהים מצמצם את עצמך, אז מה אתה יכול לעשות. מתוכי נוצר הרצון ואני לא יכול לעשות שום דבר
נגד זה. שאלה: למה זה רע? אליעד: ראשית זה לא נתן שום דבר ביחס למוחלט. ושנית בכל דבר יש חיסרון, אני לא זה, אני לא שם, ... טוב אז הכל אחד, אין היפוך ואין כלום. מצד שני זה הכי רע, כי יש לי אין סוף חסרונות, אני כאלוהים רוצה את זה ולא יכול לעשות שום דבר
כנגד זה, אם אתה הראשון בשרשרת ואין אף אחד מעליך, אז אלוהים בבעיה אמיתית. למשל, כלב נושך אותך, למה? כי זה מה שאתה רוצה, אתה אלוהים מחלק את עצמך לאין סוף חלקים ורוצה שכלב ינשוך אותך, שאתה זה גם הכלב, וגם האדם שנשכו אותו, וגם זה
שמתנגד לנשיכה, וזה מה שאתה רוצה ואין מה לעשות. מצד אחד הכל כרצוני, מצד שני לא כרצוני, ומצד שלישי זה לא משנה לי אם זה ...