... שכנוע - החלפת דעות - טיפול בהתנגדויות מכירה טיפול בהתנגדויות לקוח
התנגדויות קשות לקוח קשה לקוח עוין - איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו? וכאן אבאר את אחד מהעקרונות החשובים ביותר, כיצד לטפל בהתנגדויות מכירה ובהתנגדויות של הלקוח? וכיצד אפשר לגרום ללקוח ששונא את המוצר שלך, לאהוב את המוצר שלך? וכיצד אפשר לגרום למישהו ... שלך. ויש גם נקודת מבט נוספת
מנוגדת והפוכה, שהיא המצב הגרוע ביותר עבורך כמוכר שמנסה לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר שלך ולשכנע את האדם ... לו את המוצר שלך. ונקודת המבט
הנגדית שלה היא: מחויב + אין + המוצר שלך. שהלקוח חושב שהוא מחויב שלא יהיה לו את המוצר שלך. ואלו שני הקצוות ... את המוצר שלך. ויש את נקודת המבט
הנגדית שהיא הגרועה ביותר עבור המוצר שלך, והיא שהלקוח מרגיש שהוא מחויב + אין + המוצר שלך. דהיינו, רק + לא ... שמנסים לשנות את דעתו. ואם יש
התנגדות גדולה ביותר של הלקוח, אפשר לעשות זאת בצורה הדרגתית, באמצעות זה שמשנים את ההתייחסות שלו, מרק לא לגם ... שהוא כבר יודע, מאשר להזדהות עם
הניגוד, של מה שהוא כבר חושב ומרגיש. וכאשר הלקוח מרגיש שהוא רק לא רוצה את המוצר ואת הרעיון שלך, אז לגרום לו ... לאפשרי. זא שהאדם מזדהה עם
ההתנגדות שלו למוצר שלך ולרעיון שלך, בהזדהות מחויבת. ועכשיו צריך להפוך את ההזדהות הזאת, להזדהות שהיא אפשרית ... להמשיך לשמור על דעתו ועל
ההתנגדות שלו למוצר שלך ולדעה שלך. אבל הוא צריך לשנות את ההתייחסות שלו לדעה שלו, מכך שהיא דעה מחויבת לכך ... נעשית על ידי שאלת שאלות, על
ההתנגדות המחויבת של הלקוח, שעל ידי זה הופכים אותה,
מהתנגדות מחויבת
להתנגדות אפשרית. כגון לדוגמה, השאלה למה. שמשמעותה היא הטלת ספק במחויבות של הדבר. שזה אומר, שאם הלקוח אומר ... המוצר שלך. זא אפשר לקחת את
ההתנגדות של הלקוח, ולחזור אחריו מילה במילה, ופשוט להוסיף לפניה את המילה למה?! ולא צריך מיד לנסות לגרום ... עבורו, אלא פשוט אפשר לקחת את
ההתנגדות שלו, ולחזור אחריה מילה במילה, ופשוט להוסיף לפניה את המילה למה. לדוגמה: הלקוח אומר שהוא בשום פנים ... בדוגמה הזאת, פשוט לקחנו את
ההתנגדות של הלקוח, והוספנו אליה את השאלת למה בהתחלת המשפט. וזה בעצם גורם ללקוח לתהות על הסיבה שבגללה הוא לא ... וזה כי וכיוב. כי לפעמים הלקוח
מתנגד לשימוש במילה אחת, ועדיין מוכן להשתמש במילים אחרות. ויש עוד דרך נוספת לגרום ללקוח לשאול את עצמו למה ... את המוצר. וזה הופך אצלו את
ההתנגדות שלו למוצר,
מהתנגדות מחויבת,
להתנגדות אפשרית בלבד. וכך גם ניתן לעשות ברמת כל רעיון ורעיון, בכל תהליך של טיפול בהתנגדויות לקוח וטיפול בהתנגדויות מכירה. וכך גם צריך ואפשר לעשות בכל תהליך שבו מנסים לשכנע מישהו לחשוב בצורה כזו או אחרת. ונסכם: ... לשנות את עמדתו מקצה אחד לקצה
הנגדי, היא כדלקמן. נקודת המוצא היא: רק לא >> מה רק לא? >> למה רק לא >> אולי גם לא, ולא רק רק לא? >> גם לא ... ושלא גם כן, היא בדיוק הפוכה
ומנוגדת לדרך שמעבירה את האדם מ רק לא אל: גם לא. ואותה אבאר במקומות אחרים. ...