... כל נפרדות יוצרת
התנגדות, והתנגדות יוצרת את מה שאנו תופסים כרע. לפי אליעד, כאשר הכל אחד, אין
התנגדות . אם כל הדברים הם חלק מאותו הדבר, אז לא יכול להיות רע, כי אין שום חיכוך בין הרצון לבין המציאות. ברגע שאין שניים, לא יכולה להתקיים
התנגדות. ההתנגדות נעלמת ואז נעלמת גם חוויית הרע. ברמה עקרונית, אם אין שתי ישויות או רצונות נפרדים, אז לא יכולים להיות רע או טוב, כי לא ניתן להפריד את השניים. ... מהות הרע היא
ההתנגדות, ההתנגשות, וההפרדה בין מה שאני רוצה לבין מה שקורה. כך, כל זמן שיש נפרדות יש גם חוויית רע. במצב של אחדות, לא קיימת
התנגדות, ולכן לא ייתכן רע. זהו מצב שבו הכל טוב, אבל טוב זה הוא משהו שאין בו ממשות כשל עצמו, כי אם אין שום רצון, אז גם אין טוב. בשלב מאוחר יותר, השיחה ... שאין שום חיכוך, שום
התנגדות . בהמשך, עולה נושא נוסף: אם כל מה שקשור בטוב נובע מהמילוי של הרצון, אז מה קורה כאשר אין רצון? כשיש אחדות, כל רצון מתמזג עם הכלל, והופך לחלק ... מילוי של רצון, רע
כהתנגדות. אם הכל אחד, אין מה
להתנגד לו, אז אין רע. מצד שני, אם אין רע, איך אפשר לחוות טוב? אליעד טוען שמצד אחד, האחדות היא מצב שבו אין
התנגדות, ולכן אין רע. מצד שני, הוא טוען שאם אין רצון, אז אין מילוי של רצון, ולכן גם אין טוב. תיאור זה גורם לשאלה האם במצב של אחדות ניתן בכלל לדבר על טוב ... שבה לא קיימת כל
התנגדות, ולכן אין מקום לדילמה. מה זה רע? האם האחדות היא טובה? מהות האחדות האם ניתן לדבר על טוב ורע באחדות? נפרדות ורע החפיפות בין טוב ורע מדוע מתעוררת ... כאשר קורה לאדם משהו
הנוגד את רצונו, הוא חש רע. אם כן, אם נהיה מצב שבו אין הפרדה בין הרוצה למתרחש, לא תיתכן התנגשות רצונית, ואז לכאורה אין רע בכלל. מכאן מגיעה הטענה שאם אין ... לוגית: רע מוגדר
כניגוד בין המציאות לרצונו של האדם. כשאין שתי ישויות נפרדות (האני ורצונו מול המציאות), לא תיתכן התנגשות. בהיעדר התנגשות, אין רע, ולכן הדבר נתפס כטוב ... הזה, אף שאין רע של
התנגדות, אין גם טוב של סיפוק. האם באחדות קיים טוב או רע או ששניהם מתבטלים? בספר מוסבר שהרבה אנשים טוענים אלוהים הוא טוב כי אין לו שום התנגשות עם דבר. אך ...