... שלו, למה שאתה רוצה שהוא יעשה. והדרך לכך היא, על ידי זה שמטילים ספק בהתנגדות שלו. בין בצורה גלויה ובין בצורה סמויה. לדוגמה: הלקוח אומר אני לא רוצה את
המוצר הזה. צריך לומר לו למה אתה לא רוצה את
המוצר הזה?. והמילה למה, היא בעצם הטלת ספק בהתנגדות של ... כי לפעמים, אין צורך להטיל ספק בהתנגדות של הלקוח. ואפשר פשוט לבדוק, איפה הלקוח כן מסכים איתך, ודרך זה לבצע את המכירה. כגון לדוגמה שהלקוח אומר אני לא רוצה את
המוצר הזה. אז אפשר פשוט לשאול אותו איזה
מוצר אתה כן רוצה. דהיינו, לא חייבים לרוץ מיד להטלת ... בין דעתך, לבין דעתו של הלקוח. אבל, לפעמים מגיעים למצב, שכבר לא מוצאים שום נקודת התאמה רצויה, בין דעתו של הלקוח, לבין דעתך. או לדוגמה, שהלקוח רוצה לרכוש איזה
מוצר, אבל אתה רוצה שהוא דווקא ירכוש
מוצר אחר. או שאתה רוצה לנסות לגרום לו לרכוש
מוצר כלשהו, למרות שהוא כן רוצה לרכוש
מוצר אחר. ובמקרה כזה, הטלת ספק בהתנגדות של הלקוח, היא הדרך הטובה ביותר לשחרר את האחיזה שלו בהתנגדות שלו. כי כאשר מטילים ספק בהתנגדות של הלקוח, מצד אחד זה חיובי. כי זה גורם ללקוח להסס, ולהיות מוכן לרכוש את
המוצר. אבל מצד שני, זה גם יוצר אצל הלקוח תחושה של חוסר ... גורמים ללקוח להטיל ספק בהתנגדות שלו. ויש הטלת ספק גלויה ויש הטלת ספק סמויה. והטלת ספק גלויה, היא כאשר בצורה גלויה שואלים את הלקוח, למה הוא מתנגד לרכישת
המוצר. שאז הלקוח רואה שבצורה גלויה מטילים ספק במה שהוא ... אותו שאלה על ההתנגדות שלו, שאלת הבהרה. כאשר בעצם בתוך שאלת ההבהרה, בתוכה יש בעצם הטלת ספק בהתנגדות של הלקוח. לדוגמה, הלקוח אומר שהוא לא רוצה לקנות את
המוצר. עכשיו, אם נאמר לו למה אתה לא רוצה לקנות את
המוצר, זאת הטלת ספק גלויה. ואפשר לומר לו. אשמח שתסביר לי את מה שאמרת שאתה לא רוצה לקנות את
המוצר, ואשמח להבין את זה טוב יותר. ואז הלקוח בעצם יחזור עוד פעם על ההתנגדות שלו לרכישת
המוצר, אבל הוא יצטרך להוסיף מידע של הבהרה על ההתנגדות שלו לרכישת
המוצר (ואז ממילא גם אפשר לגלות נקודות טורפה בהתנגדות של הלקוח - כפי שביארתי במקום אחר). ובהוספת המידע, הוא בעצם יסביר טוב יותר למה הוא מתנגד לרכישת
המוצר. ואם הלקוח לא מסביר למה הוא לא רוצה את
המוצר, אז אפשר במקום לשאול אותו למה אתה לא רוצה את
המוצר, במקום זה אפשר לשאול אותו אשמח שתסביר לי מה הסיבה שאמרת לכך שאתה לא רוצה את
המוצר. ואת המילה למה הסתרנו אותה בתוך המילים מה הסיבה. ... שלו. והטלת הספק היא הטלת ספק סמויה באופן יחסי. כי היא בצורה עקיפה ולא בצורה ישירה. ועוד יש לשים לב, כי לפעמים הלקוח לא באמת אמר סיבה לכך שהוא לא רוצה את
המוצר. וכאשר שואלים אותו, תזכיר לי מה הסיבה שאמרת שאתה לא רוצה את
המוצר. בשאלה עצמה, יש בעצם משמעות נסתרת, שבעצם אומרת, שכאילו זה וודאי שהלקוח נתן סיבה למה הוא לא רוצה לקנות את
המוצר. כי הרי אין שום אפשרות בעולם שסתם לא בא לו על
המוצר. ושכאילו מוכרח שהוא ייתן סיבה למה הוא לא רוצה את
המוצר. כי לפעמים סתם אין ללקוח חשק לקנות את
המוצר. וכאשר שואלים אותו תזכיר לי מה הסיבה שאמרת שבגללה אתה לא רוצה לקנות את
המוצר, או מה אמרת שהסיבה לכך שאתה לא רוצה לקנות את
המוצר, בעצם בכך בעצם מעבירים לו מסר שאומר, שכאילו זה וודאי שהוא אמר סיבה למה הוא לא רוצה את
המוצר. ואז בעצם הלקוח מרגיש שהוא חייב לנמק למה הוא לא רוצה את
המוצר . ובכך בעצם הוא מטיל ספק בהתנגדות שלו לרכישת
המוצר. ונחדד: שכל הנל מדבר על מצב שבו הלקוח מתנגד ...