... לשכנע לקוחות לקנות את
המוצר שלך? מחויב או אפשרי? כאן במאמר אבאר את אחד מהעקרונות הבסיסיים ביותר של שכנוע לקוחות. ויתבאר, כיצד ... שהוא צריך שיהיה לו גם
מוצר מסוים, בנוסף על
המוצרים שכבר יש לו. ויש לקוח שחושב שהוא צריך שיהיה לו רק את אותו
המוצר המסוים. ונשאל: איזה לקוח יש סיכוי גדול יותר, שהוא ירכוש את אותו
המוצר? תשובה: כמובן שהלקוח שחושב שהוא צריך רק את אותו
המוצר, יש סיכוי גדול יותר, לכך שהוא ירכוש את אותו
המוצר. הרעיון הזה מבוסס על רעיון אחר עמוק יותר, והוא הרעיון של המחויב מול האפשרי. כל דבר בעולם שלנו, אפשר ... שהלקוח יכול להתייחס
למוצר שלך, כאל דבר מחויב עבורו או כאל דבר שהוא רק אפשרי עבורו. הלקוח שמתייחס אל
המוצר שלך, כאל דבר שהוא חייב להשיג אותו, אצל הלקוח הזה,
המוצר שלך נכנס להגדרה של רק. שהלקוח מרגיש ומבין, שרק
המוצר שלך יכול לספק לו את מה שהוא רוצה. לקוח כזה, יש סיכוי גדול יותר שהוא ירכוש את
המוצר שלך, אם יש לו את היכולת לעשות זאת. מאחר שהוא חושב, שרק
המוצר שלך הוא הטוב ביותר עבורו. ולעומת זאת, הלקוח יכול גם להתייחס
למוצר שלך, כאל דבר שהוא רק אפשרי בלבד. דהיינו, הלקוח חושב, שזה רק אפשרי בלבד שהוא ירכוש את
המוצר שלך, אבל הוא לא מרגיש שהוא חייב לרכוש את
המוצר שלך. במקרה כזה, הלקוח מתייחס
למוצר שלך, כאל דבר שמוגדר כגם. דהיינו, הוא מוכן לרכוש גם את
המוצר שלך, והוא לא יסרב שיהיה לו גם את
המוצר שלך. אבל הוא לא חושב שהוא חייב להשיג רק את
המוצר שלך, ושרק
המוצר שלך יכול לעזור לו. ולכן, במקרה כזה לדוגמה, יש פחות סיכוי שהלקוח ירכוש את
המוצר. מאחר שהוא חושב שזאת רק אפשרות בלבד שהוא ירכוש את
המוצר, ושהוא לא חייב לרכוש את רק את
המוצר שלך. והמשמעות של זה היא, שכאשר אתה מדבר עם הלקוח, עליך כמוכר, להשתדל להעביר לו את המסר,
שהמוצר שלך, הוא מחויב עבורו, ושהוא לא רק אפשרי בלבד עבורו. ושהוא צריך רק את
המוצר שלך, ולא גם את
המוצר שלך. וככל שהלקוח יהיה יותר משוכנע, שהוא צריך רק את
המוצר שלך, ושהוא חייב להשיג את
המוצר שלך, כך יש סיכוי גדול יותר, לכך שהעסקה תתבצע. ...