... של הלקוח, לשם כך יש להבין, מהיכן ההתנגדות של הלקוח שואבת את כוחה. וההתנגדות של הלקוח שואבת את כוחה, מהסיבה שלה. זא אם הלקוח אומר לדוגמה אני לא רוצה לקנות את
המוצר, כי הוא יקר. אז במקרה כזה, ההתנגדות של הלקוח, היא שהוא לא רוצה לקנות את
המוצר. והסיבה להתנגדות שלו, היא
שהמוצר הוא יקר בעיניו. זא ההתנגדות של הלקוח, נובעת והכוח שלה נמצא בסיבה שלה, שהיא המחיר של
המוצר. או לדוגמה הלקוח אומר
המוצר לא מתאים לי, כי אני לא צריך אותו כרגע. אז ההתנגדות של הלקוח, היא
שהמוצר לא מתאים לו. והסיבה לכך היא, שהוא אומר שהוא לא צריך כרגע את
המוצר. והרעיון הוא, שהסיבה להתנגדות שלו, היא מקור הכוח של ההתנגדות שלו. ויש לדעת ולהבין, שכל רעיון שואב את כוחו, מהסיבה שעליה הוא נשען. וכאשר חוזרים על הסיבה שהלקוח הסביר למה הוא מתנגד לרכישת
המוצר, הרי שבכך בעצם מחזקים את ההתנגדות של הלקוח
למוצר. וזה בעצם אומר, שאם הלקוח אומר שהוא מתנגד לרכישת
המוצר מסיבה כלשהי, אז לפעמים רצוי מאוד להמשיך לנהל איתו את השיחה, כאשר אפשר לחזור על ההתנגדות שלו, אבל רצוי מאוד להשמיט את הסיבה שבגללה הוא התנגד לרכישת
המוצר. דהיינו, אם הלקוח אומר לדוגמה אני לא רוצה לקנות את
המוצר, כי אין לי כרגע מספיק כסף, אז אפשר להמשיך איתו את השיחה ואפילו לדבר על ההתנגדות שלו, אבל בלי להזכיר את הסיבה של ההתנגדות שלו. כגון לדוגמה לומר לו הבנתי שאתה לא רוצה לקנות את
המוצר. האם אתה חושב שיש דרך שבכל זאת תקנה את
המוצר?. וההבהרה שלי כאן, היא לא מה לומר ללקוח שמתנגד לרכישת
המוצר, אלא מה לא לומר ללקוח שמתנגד לרכישת
המוצר. והמסר שלי הוא, שגם אם אתה מוכרח לחזור על ההתנגדות של הלקוח. תשתדל מאוד שלא לחזור על הסיבה שבגללה הוא הביע את ההתנגדות שלו לרכישת
המוצר. כי ברגע שחוזרים אחרי סיבה כלשהי, זה הופך את התוצאה שלה לחזקה יותר. ואם אתה מוכרח לחזור אחרי הסיבה של ההתנגדות, אז תהפוך את הסיבה לסובייקטיבית. לדוגמה אתה אומר שאתה לא רוצה את
המוצר, כי כרגע נראה לך שאולי אין לך מספיק כסף עבור
המוצר הזה. ואז בעצם הפכנו את ההתנגדות שלו, מאין לי מספיק כסף לנראה לי שאולי אין לי מספיק כסף. ועוד יש לשים לב, למילה אין לך מספיק כסף
למוצר הזה. שהיא בעצם מרמזת, שיש לך כסף
למוצרים אחרים, ושרק
למוצר הזה אין לך כסף. ובכל מקרה המסר הוא, שחזרה על הסיבה של ההתנגדות, היא יכולה לחזק את ההתנגדות. ואפשר ... צריך להיזהר שלא להפוך את ההתנגדות להתנגדות עקרונית בלי סיבה, אלא לזכור שאעפכ יש סיבה ושהיא רק התנגדות שתלויה בסיבה כלשהי, ושאולי יש סיבה אחרת חזקה יותר לרכישת
המוצר, או שהסיבה עצמה היא לא ככ חזקה כדי להתנגד לרכישת
המוצר. ובסיכומו של דבר, השמטת הסיבה של ההתנגדות, מחלישה את השורשים של ההתנגדות, ומאפשרת את ביצוע העסקה. ...