... כאשר איש המכירות מציג ללקוח עובדות ברורות על
המוצר, הוא חייב לשדר ביטחון עצמי מוחלט. לדוגמה, אם
למוצר יש חמש שנות אחריות, עליו להציג את הנתון הזה בצורה חד - משמעית ובטוחה:
המוצר הזה מגיע עם חמש שנות אחריות. באופן דומה, אם
המוצר זכה לציון גבוה במיוחד בקטגוריה שלו, איש המכירות צריך לומר את זה בביטחון מלא וללא כל היסוס:
המוצר הזה קיבל את הציון הגבוה ביותר השנה בקטגוריה שלו. גם כשמדובר במידע טכני שניתן לבדיקה ולאימות בקלות, חשוב ... כאשר איש המכירות אומר ללקוח בצורה בטוחה מדי
שהמוצר מתאים לו אישית, למרות שאין שום דרך לדעת זאת בוודאות, הלקוח עלול לחשוב שהמוכר פשוט מנסה לרמות אותו. במצב ... ההתלבטויות של הלקוח. במקום להגיד בצורה מוחלטת:
המוצר הזה מתאים לך בדיוק!, כדאי לומר: אני מבין את ההתלבטות שלך, זה באמת משהו שכדאי לחשוב עליו. כאשר איש המכירות ... כמו כן, כאשר הלקוח עצמו מביע ספקות לגבי התאמת
המוצר אליו, איש המכירות צריך להיות זהיר ולא להגזים בביטחון העצמי. עליו להכיר בספקות האלה ולדעת מתי כדאי לוותר ... בדברים אישיים, תחושות אישיות או התאמה אישית של
המוצר ללקוח, הססנות והבעת הזדהות עם ההתלבטות של הלקוח היא דווקא זאת שתוביל לתחושת אמינות ואמון. איש המכירות ... באופן כללי, כאשר איש מכירות מוסר מידע עובדתי על
המוצר , מומלץ שידבר בביטחון. האם עודף ביטחון עצמי עלול להיתפס כלא אמין? למרות שההנחה היא כי ביטחון עצמי משדר ... אין מקום להססנות: כאשר מדובר בעובדות ברורות - אם
למוצר יש 5 שנות אחריות, יש לומר זאת בביטחון מלא:
המוצר מגיע עם 5 שנות אחריות. כאשר
המוצר זכה לציון גבוה בקטגוריה שלו - יש להציג זאת כעובדה מוגמרת. כאשר מדובר במידע שניתן להוכיח בקלות - למשל, תכונות טכניות של
המוצר. מתי עדיף לשדר הססנות או להימנע מביטחון מופרז? לעומת זאת, ישנם מקרים בהם ביטחון עצמי מופרז עלול לפגוע ... מדובר בפרטים שלא ניתן לדעת בוודאות - למשל, אם
המוצר מתאים ללקוח באופן אישי. כאשר הלקוח עצמו מביע ספקות - במקרה כזה, התעלמות מהספקות שלו ושידור ביטחון מוחלט ... הזדהות עם התלבטות זו. במקום לומר בביטחון מופרז
המוצר הזה בדיוק בשבילך, ניתן לומר: אני מבין את ההתלבטות שלך, זה באמת משהו שצריך לחשוב עליו. כאשר המוכר מכיל את ... להגיד ללקוח תקשיב לא בטוח שאתה הולך לקנות את
המוצר המתאים כי אולי המוכר משקר אותך. יחד עם זאת למרות שמלמדים אנשים, אנשי מכירות לשדר ביטחון ולשדר שהם בטוחים ... ההפוכה. יש אנשים שיכולים להתפתות וכן לקנות את
המוצר כי המוכר דיבר בביטחון יחד עם זאת יש גם את ההיבט של אנשים שהם יגידו רגע הוא מדבר בover- ביטחון על דברים ... בטוח בהם ודווקא הדבר הזה ישדר חוסר אמינות וגם אם
המוצר טוב זה גורם ללקוח לחשוד שאולי מנסים לדפוק אותו ולכן צריך לעשות הפרדה ברורה בין דברים שהמוכר אומר על
המוצר , לדוגמה
המוצר הזה יש לו 5 שנות אחריות תגיד את זה בביטחון אם יש לו 5 שנות אחריות, באמת? אז תגיד יש לו 5 שנות אחריות בביטחון, מה אתה מהסס דבר בביטחון.
המוצר הזה באמת הוא קיבל השנה את הציון הכי טוב בקטגוריה שלו? כן, תגיד
המוצר הזה קיבל את הציון הכי טוב השנה בקטגוריה שלו זאת עובדה, זאת אמת דבר בביטחון אל תדבר בהססנות. אבל יש דברים ... הלקוח חושב שאתה לא יכול להיות בטוח בהם. לדוגמה
כשהמוצר מתאים ללקוח לדוגמה
שהמוצר הזה יעשה טוב ללקוח, לדוגמה כל טריק אחר כשאתה כאיש מכירות לפעמים מנסה לשקר את הלקוח כי אתה לא בטוח בזה אז ... מדבר בביטחון. אז מהיבט מסוים נגיד שלקוח מתלבט
המוצר הזה מתאים לי או לא? המוכר אומר לו בביטחון כן זה מתאים לך בביטחון, מהיבט מסוים זה קונה את הלקוח כי המוכר ... מה הוא אומר כן זה מתאים לך למה יש מצב שהוא יגיד
שהמוצר הזה לא מתאים לי?. ה - over ביטחון שהמוכר שידר הוא דווקא מראה ללקוח שעזוב המוכר הזה כנראה מנסה לדפוק אותי גם אם
המוצר הזה מתאים בזה שהמוכר דיבר בביטחון על דברים לא לעניין שהוא לא היה אמור לשדר ביטחון הוא דווקא גרם ללקוח ... מהצד ההפוך? זה אומר שהלקוח כלקוח כשמנסים למכור לך
מוצר אתה צריך לשים לב שלפעמים המוכר מדבר בביטחון והוא מדבר בביטחון רק כי הוא מרמה אותך, הוא לא באמת בטוח בזה ... אני אחדד עוד פעם את הנקודה בדברים שהמוכר אומר על
המוצר שלו תשדר ביטחון זאת עובדה, תגיד את האמת תשדר ביטחון אבל באופן כללי האם צריך כשלקוח מביע התנגדות האם ...