... מהמסר המקורי. אליעד ממחיש את זה בדוגמה הבאה: כאשר יש אמירה תקנה את
המוצר ואמירה נגדית אל תקנה את
המוצר, נוצרת שקילות, ואין שכנוע ממשי. אך כאשר האמירה השנייה היא בשום פנים ואופן אל תקנה את
המוצר, האדם שאומר את המשפט הזה נשמע בטוח הרבה יותר, ולכן הוא משכנע יותר. באופן דומה, כדי לשכנע נגד האמירה ביבי חזק ... תהיה לו הצדקה נוחה שלא פוגעת במכירה. דוגמה נוספת: אם לקוח אומר
שהמוצר יקר, המוכר יכול לומר לו:
המוצר יקר אם אין לך כסף לאכול, אבל יש לך כסף, נכון? אז תקנה את
המוצר. כך בכל פעם שהלקוח יחשוב יקר, הוא כבר יבין את זה בצורה שלא תפריע לו לקנות. איך לשתול מחשבות בקמפיין פוליטי כדי לנטרל ... כלל. לדוגמה, לא מומלץ מראש לומר ללקוח: אתה לא צריך לקנות את
המוצר אם.... רק כאשר ברור לנו שהלקוח יקבל את ההתנגדות ממישהו אחר, או כאשר התנגדות כזו צפויה מראש, כדאי להשתמש בטכניקה של ... מה שאנחנו רוצים, מבלי שהוא יבין זאת באופן מיידי. אם למשל לקוח טוען
שמוצר יקר, המוכר יכול לשתול מחשבה בראשו על כך
שהמוצר יקר רק אם הוא במצב פיננסי קשה, אך במצב טוב הוא בהחלט צריך לשקול לרכוש אותו. זה בעצם נותן ללקוח את האפשרות לחשוב את ... הנגדי באופן שמתאים לנו. זה כמו לשאול את הלקוח מתי הוא יכול להסכים
שהמוצר לא מתאים לו ולהשתמש בכך בהמשך הדרך. איך לשכנע אנשים? שכנוע בקמפיינים פוליטיים התגברות על התנגדויות במכירות העברת ... הזה הוא הרבה יותר חלש. זאת אומרת אם מישהו נגיד אומרים לו: תקנה את
המוצר, נגיד הלקוח אומר: אני לא רוצה לקנות את
המוצר אז אומרים: תקנה את
המוצר. מישהו אומר לו אל תקנה, מישהו אומר לו כן תקנה, מילה מול מילה. אבל אם מישהו אומר לו: תקנה את
המוצר ומישהו אומר לו: אל תקנה את
המוצר, אז עוד פעם זה מילה מול מילה. אבל אם מישהו אומר לו תקנה את
המוצר ומישהו אומר לו בשום פנים ואופן אל תקנה את
המוצר, מי נשמע יותר בטוח בעצמו? ברור שמי שאמר בשום פנים ואופן אל תקנה את
המוצר. בא נגיד שמישהו אומר: אל תקנה את
המוצר ומישהו בתגובה אומר לו: אתה חייב, אתה מוכרח עכשיו, לקנות את
המוצר, יכול להיות שבכלל לא צריך את
המוצר , אבל מה משדר יותר ביטחון? ההוא שדיבר בצורה יותר קיצונית. ולכן, אם יש מסר שאומר: ביבי חזק בביטחון, המסר שצריך להיות ... אבל רק אם כבר יש לך רכב כזה. בכל דבר אחר, נגיד לדוגמה: הלקוח אומר
המוצר הזה יקר, סתם,
המוצר הזה יקר, עכשיו אנחנו רוצים לשאול: מתי זה בסדר שהלקוח יגיד על
המוצר הזה יקר, אוקי? אז מה עושים? אנחנו רוצים לגרום ללקוח שכשהוא יחשוב
המוצר הזה יקר שהוא ייתן לזה איזה פירוש מסוים שלא יפריע לו לקנות את
המוצר. אז אפשר לדוגמה להגיד לו תקשיב, אם אין לך מה לאכול, אז
המוצר הזה יקר, אבל יש לך מה לאכול, נכון? אז בא תקנה את
המוצר מה בעצם עשינו? שתלנו ללקוח מחשבה בראש שאומרת לו: זה בסדר שתחשוב
שהמוצר הזה יקר, אבל רק אם הגעת למצב שאין לך מה לאכול. עכשיו, מזה בעצם בהקשר שלנו פה של ביבי לצורך העניין, אז נגיד אומרים: ... במקרה שלא מפריע לנו. זאת אומרת, אנחנו רוצים להגיד לבנאדם תקנה את
המוצר המוצר טוב לך, הוא אומר אני לא רוצה לקנות את ה