... בממוצע. ואני אסביר: מהו החוק היותר בסיסי של הכסף? החוק הוא חוק היצע וביקוש ביקוש והיצע. היצע פירושו, כמה מציעים את השירות
והמוצר, ביקוש פירושו כמה מבקשים ורוצים את
המוצר ואת השירות. ככל שהביקוש עולה על ההיצע, דהיינו, ככל שיותר אנשים רוצים את
המוצר, ביחס לכמות האנשים שמספקים אותם, כך מחיר
המוצר יעלה. לדוגמה, אם רק מישהו אחד מוכר כוס מים במדבר, ומאה אנשים רוצים לשתות את כוס המים, הרי שזה ... הכי בזול שיש. וזה בעצם אומר, שכדי לעשות הרבה כסף בתחום מסוים, בהכרח שיהיה בו קצת היצע והרבה ביקוש. דהיינו, קצת אנשים שמספקים את
המוצר והרבה אנשים שרוצים אותו. שזה ורק זה יכול ליצור הרבה כסף למי שמספק את
המוצר. ולכן, בוודאות, שכל עסק
מוצר שירות שמרווחים בו הרבה כסף, הרי שיש בו יותר ביקוש מהיצע. דהיינו, שיותר אנשים רוצים לקנות את
המוצר, מאשר כמות האנשים שמספקים את
המוצר . ובמה תלוי
שבמוצר מסוים יהיה יותר ביקוש מאשר היצע? למה יש
מוצרים שיש להם הרבה ביקוש, ואין להם הרבה היצע של אנשים שמספקים את
המוצר? לכך, יכולות להיות מגוון סיבות: 1 - סיבה אחת לדוגמה, יכולה להיות רמת סיכון גבוהה. דהיינו, שהעסק שמספק את
המוצר הזה, רמת הסיכון שלו מאוד גבוהה. לדוגמה, סחר בסמים וכיוב. שמאוד מסוכן לסחור בסמים. לכן אין הרבה ... מחירים תיאום מחירים מקסימאליים כמה שהוא יכול. זה בדרך כלל קורה כאשר אין שוק חופשי אמיתי. דהיינו, שלא כל מי שרוצה, יכול לספק את
המוצר. כי כמו שאמרנו, בשוק חופשי, אם יש עסק שיש בו הרבה רווח, יהיו אנשי עסקים נוספים שיכנסו לאותו ... נוספת אפשרית לכך שיש יותר ביקוש מהיצע, היא בגלל שלמוכר יש יתרון תחרותי ספציפי שמקשה ולא מאפשר לאחרים להתחרות בו. דהיינו, שלספק
המוצר יש איזה יתרון שאין אותו לאחרים ושאחרים רוצים ומנסים להשיג את אותו היתרון, אבל הם לא מצליחים. ... בעל עסק נולד עם יתרון ספציפי ביחס לאחרים, ושאחרים לא מצליחים להשיג את אותו היתרון. או יותר מדוייק לומר, שאחרים לא מצליחים לייצר
מוצר מקביל, שיספק את הצרכנים ושיוריד את רמת הביקוש
למוצר המקורי. אפשרות נוספת נפוצה יותר היא, שיש שוק חופשי ושאין כאן איזה יתרון תחרותי מולד, אבל יש כאן ... לרמת הרווח לרדת. אז אם יש שם המון רווח, למה בעצם אין שם המון מתחרים? מה סוד הרווח? וכן, לפעמים מישהו עולה על רעיון כלשהו, לייבא
מוצר חדש וכיוב והוא עושה מכך המון כסף, כמו לדוגמה טרנד רולאפס וכיוב. ואלו טרנדים עסקיים, שאם הם ...