... את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם
במוצר שמוצע לו. אפילו אם
למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה ... שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על
המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את ... אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות
מוצר מתוך אמונה או תקווה
שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו ... טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים
במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את
המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר ... גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק
למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את
המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את
המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי
המוצר. למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר? אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות
מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - ... זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את
המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת ... הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות
מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש
מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם ... ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: האם
המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך ... זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך
במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ... ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה
מוצר כאשר הוא חושב
שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את ... מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט
מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא במוד של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו
מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם
המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען
שהמוצר לא באמת יכול לעזור לי או לא באמת טוב לי. יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על
המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על
המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור
מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון ... שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין
במוצרים שיכולים לשפר את מצבו. השפעת השמחה ... להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו
מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ... של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם
המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש ... להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר. אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות
מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם ...