... של הלקוח? וכיצד אפשר לגרום ללקוח ששונא את
המוצר שלך, לאהוב את
המוצר שלך? וכיצד אפשר לגרום למישהו שחושב שאתה רק טועה, לחשוב שאתה רק צודק? וכיצד אפשר לגרום לאדם לשנות את עמדתו ולשנות את דעתו? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 3 נקודות מבט אפשריות, על כל רעיון בעולם. והלקוח יכול להתייחס
למוצר שלך, ב 3 דרכים שונות. ונקודת המבט הראשונה היא, נקודת מבט של רק כן. דהיינו, שהאדם חושב שהרעיון המסוים הוא רק כן נכון ושכל שאר הרעיונות ששונים ממנו, הם רק לא נכונים. וזה מצב שבו, הלקוח שלך חושב שהוא צריך רק את
המוצר שלך, ושרק
המוצר שלך טוב עבורו, ושכל שאר
המוצרים של המתחרים, הם רק לא טובים עבורו, והם רעים עבורו, ושרק
המוצר שלך, הוא
המוצר האחד והיחיד שיכול לעזור לו למלא את הצרכים שלו. שזהו כמובן המצב האידיאלי והטוב ביותר האפשרי. משום, שבו האדם משוכנע
שהמוצר שלך, רק אותו הוא צריך, ושאת כל שאר
המוצרים המתחרים, לא רק שהוא לא צריך אותם, אלא שהוא צריך להתרחק מהם כמה שיותר. והמצב הזה נקרא,
מוצר מחויב. שהלקוח מרגיש, שהוא מחויב להשיג את
המוצר שלך. ויש גם נקודת מבט נוספת מנוגדת והפוכה, שהיא המצב הגרוע ביותר עבורך כמוכר שמנסה לשכנע את הלקוח לרכוש את
המוצר שלך ולשכנע את האדם ברעיון שלך, והמצב הזה, הוא כאשר הלקוח מתייחס
למוצר שלך, בהתייחסות שנקראת רק לא. דהיינו, שהלקוח מבחינתו חושב שהוא בטוח בדבר אחד, והוא, שהוא צריך להתרחק
מהמוצר שלך כמה שיותר. ושאפילו עדיף לו להישאר בלי שום אלטרנטיבה, העיקר שהוא לא ירכוש ממך את
המוצר שלך. וגם מצבים כאלו קיימים, כגון כאשר הלקוח חווה כעס שנאה נקמנות וכיוב. שלפעמים במקרים כאלו, הלקוח מתייחס
למוצר שלך, כאל רק לא. שזה מצב, שבו הלקוח מרגיש שמחויב עבורו, שהוא יהיה בלי
המוצר שלך. שאז הלקוח הוא לקוח קשה מאוד ואפילו לקוח עוין. כך שנקודת המבט הראשונה היא: מחויב + יש +
המוצר שלך. דהיינו, שהלקוח חושב שהוא מחויב שיהיה לו את
המוצר שלך. ונקודת המבט הנגדית שלה היא: מחויב + אין +
המוצר שלך. שהלקוח חושב שהוא מחויב שלא יהיה לו את
המוצר שלך. ואלו שני הקצוות האפשריים שהלקוח יכול להתייחס אל
המוצר שלך. בקצה אחד יש אהבה אין סופית
למוצר שלך. שזה נקרא מחויב + יש +
המוצר שלך. שהלקוח מרגיש שהוא רק + כן + רוצה את
המוצר שלך. ויש את נקודת המבט הנגדית שהיא הגרועה ביותר עבור
המוצר שלך, והיא שהלקוח מרגיש שהוא מחויב + אין +
המוצר שלך. דהיינו, רק + לא + רוצה את
המוצר שלך. ובין הטווח הרגשי הזה של ההתייחסות של הלקוח אל
המוצר שלך ואל הרעיון שלך, באמצע יש את כל שאר הטווח. דהיינו, שהלקוח מתייחס ל