... מה שקורה הוא טוב באותה מידה מוחלטת, הרי שאין
הבדל בין אם הדבר הרע קורה לו או לילד שלו. אדם שמצליח לראות את האחדות המוחלטת של המציאות, חווה את הרע והטוב כאחד ממש, ולכן הוא באמת אינו מוטרד משום דבר. ... קיימת בו ההבנה האמיתית של האחדות, לא היה שום
הבדל בין הרע שקורה לו לרע שקורה לילדיו. מדוע לקבל את הרע בשקט לא באמת עוזר? אליעד מדגיש שוב ושוב שהעניין של לקבל את הרע אינו עניין של אמונה או שכנוע עצמי. ... הטוב והרע הם אחד מוחלט, יחווה מציאות שבה אין
הבדל בין מה שקורה לו לבין מה שקורה לילדיו. כשיש הבנה אמיתית של הסיבה הראשונית שמניעה את כל האירועים, אין יותר משמעות
להבדלים השטחיים בין טוב לרע, או למי הרע הזה קורה. הכל הופך להיות חוויה אחידה של מציאות אחת מושלמת. הדוגמה שאליעד מביא לכך היא האדם שאומר שהוא מוכן לסבול ... הם רעבים, ולטפל בהם כאשר הם זקוקים לכך. אך
ההבדל הוא שבתוך תוכו, ברמת החוויה הפנימית, הוא אינו מוטרד, חרד או סובל. הפעולות נעשות באופן טבעי לחלוטי, בלי דאגה או פחד, מתוך ההבנה שהכל טוב באותה מידה ... כל הארועים כולם הם אצלו באותה מידה. ואז אין
הבדל אם קורה לו או קורה לילד. פה השקר. אם האדם מוכן לסבול בשקט רק כאשר יקרה לו משהו. ולא כאשר יקרה לילד. אם תפיסת המציאות שלך שונה, הבנה שכל מה שקורים לו ... הרי שלא משנה מה שיקרה לך או לילד שלך. אין
הבדל אם יקרה לך או לילד. אם מבחינתך קיים
הבדל אם קרה לך או לילד שלך, הרי שאינך מכיל את הרע כדבר טוב. מתוך הבנה. אם אתה מבין שהרע הוא טוב, הרי שאין
הבדל למי קורה או באיזו עוצמה ואיך זה בא לידי ביטוי. אם אינך אמיתי עם עצמך עד הסוף, ואינך יודע למה הרע קיים, מה הסיבה האמיתית שקיים הרע, ואתה מצליח לראות ...