... לדוגמה, כאשר נאמר במשפט על ארבעת הנרצחים האלה לא יכולתם לקרוא בעיתונים, חשוב לשים לב לכך שיש
הבדל בין עובדה לפרשנות. העובדה היא שישנם ארבעה אנשים שנפטרו, ואילו הפירוש הוא שהם נרצחו. עצם השימוש במילה נרצחו מכיל בתוכו פרשנות לגבי צורת המוות, שיכולה לעורר תחושה חזקה יותר אצל הקורא. מה
ההבדל בין עובדות ופירושים בניתוח טקסט? יש להבחין בין שתי רמות בניתוח טקסטים: עובדות ופירושים. עובדות הן הדברים שאפשר להוכיח או להפריך בצורה ... או פשע. הפרשנות הזו מייצרת אפקט חזק יותר מאשר סתם לומר ארבעה אנשים מתו. אליעד הסביר שחשוב
להבדיל ולהבין מתי המחבר מציג לנו עובדה נקייה ומתי הוא כבר מלביש עליה את הפרשנות האישית שלו, אשר משפיעה עלינו בתת - מודע. איך פועלות ... שהוא כן יכול. כך הטקסט גורם לקורא לרצות להמשיך לקרוא, ואפילו לשתף את הטקסט הלאה. היבט נוסף הוא
ההבדל בין שימוש בלשון יחיד (לא יכולת) ללשון רבים (לא יכולתם). אליעד מסביר כי כשמשתמשים בלשון יחיד, הדבר משפיע באופן אישי על הקורא, גורם לו ... פקודה שנותנת תחושה של מחויבות לשתף, מתוך הנחה שהקורא חייב להיות שותף להפצת המידע החשוב הזה. מה
ההבדל בין קראו ושתפו לשתפו את מה שתקראו? אליעד גם מסביר שיש
הבדל פסיכולוגי גדול בין שתי הצורות הללו: קראו ושתפו - קודם קוראים ואז מחליטים לשתף. פה נותנים לקורא את החופש לקרוא ואז להחליט בעצמו אם הוא ... חשוב לשכנוע ולהשפעה על אנשים. כיצד משפיעה הפנייה בגוף רבים לעומת גוף יחיד? אליעד הסביר גם את
ההבדל בין לומר לא יכולת בלשון יחיד לבין לא יכולתם ברבים. לא יכולתם בלשון רבים גורם לקורא להרגיש שייכות לקבוצה גדולה יותר, תחושה שיש רבים ... לרצות להמשיך לקרוא, להרגיש מעורב ולרצות לשתף את המידע הלאה. איך לנתח טקסט בצורה נכונה? מה
ההבדל בין עובדות ופירושים? איך לשכנע אנשים בעזרת מילים? מהי מניפולציה בשפה? איך להפעיל אנשים באמצעות מילים? איך טקסט משפיע על הקורא? מה
ההבדל בין קראו ושתפו ל - שתפו וקראו? ...