... מספר הסיפור עצמו. וכאשר מישהו מספר לך סיפור כלשהו, עליך לחפש ולמצוא
הבדלים בצורה שבה הוא מציג לך את הסיפור שלו. ואל תתפתה לחשוב שהוא תמיד מספר לך את הסיפור באותה הצורה ממש. אלא תחפש ותמצא
הבדלים כלשהם, וכמה שיותר
הבדלים זה יותר טוב,
הבדלים בצורה שבה האדם שמולך מספר לך סיפורים שונות ומציג לך עובדות שונות. ועליך למצוא רשימת
הבדלים בצורה שבה האדם מספר לך סיפורים שונים. כגון לדוגמה בקצב הדיבור, בבחירת המילים של המשפט, בשפת הגוף וכיוב. ועליך לברר עם עצמך על כל
הבדל והבדל שמצאת, האם אתה חושב
שלהבדל הזה יש משמעות ושהוא מעיד בצורה כלשהי על רמת הביטחון של האדם בסיפור שהוא מספר. או שמא מדובר על
הבדל אקראי בלבד, שהוא אינו מבטא בשום צורה, את רמת הביטחון של מספר הסיפור, באמיתות הסיפור שאותו הוא מספר. והרעיון הוא, שעליך ליצור נפרדות ולמצוא את
ההבדלים ואפילו ליצור את
ההבדלים ולהמציא
הבדלים, בין הצורה שבה האדם מספר לך סיפור אחד ואומר לך משפט כלשהו, לבין הצורה שבה הוא מספר לך סיפור אחר ומספר לך משפט אחר. ועליך לדעת לזהות ולהעריך, איזה
הבדלים מבטאים את חוסר הביטחון של האדם במה שהוא עצמו אומר. ואיזה
הבדלים הם אקראיים בלבד. וכמובן שעליך לדעת לזהות גם, איזה דפוסים חוזרים על עצמם בכל פעם שהאדם אומר דבר שהוא חושב שהוא אמת ושהוא בטוח בו, ואיזה דפוסים חוזרים על עצמם, בכל ... אינפורמציה על צורת הדיבור של האדם השני. ועל ידי זה שאתה מנסה למצוא
הבדלים בין הצורה שבה האדם מעביר את המסרים שלו. ועל ידי זה שאתה מנסה לגלות את הסיבה, שבגללה האדם משנה את הצורה שבה הוא מבטא את הרעיונות שלו. ועל ידי זה שאתה מוצא דפוסים ... ומפרק אותו עצמו לחלקים שונים של רמות וודאות שונות. ואז הוא מוצא את
ההבדלים שבהם האדם סיפר את החלקים השונים של הסיפור שלו. ואז הוא יודע לראות את התמונה המלאה, האם ועד כמה כל שאר החלקים, האם הם תיאור של עובדות או שהם רק פירושים ... גם על הצורה שבה הוא עצמו מבטא רעיונות שונים. ועל האדם לחפש ולמצוא
הבדלים בצורת הדיבור שלו. ולהיות מודע מתי ולמה הוא אומר כך או אחרת. ועל ידי זה האדם בעצם לומד ומגלה, היכן הוא עצמו חושף את הקלפים של עצמו וכולי. ואתה, כאשר אתה מבטא ...